سیرتکاملی مراکزخرید دنیا، پرشتاب ادامه دارد

سیرتکاملی مراکزخرید دنیا، پرشتاب ادامه دارد
سیرتکاملی مراکزخرید دنیا، پرشتاب ادامه دارد

تکامل مراکزخرید یک روند ثابت به مدت 60سال بوده و همیشه تمرکز روی ایجاد مکان‌های موردنظر برای تجمع مردم شکل گرفته است. مراکزخرید، مکان‌هایی غوطه‌ور در اوقات فراغت و جاذبه‌ها، برای کار و زندگی هستند و این کارکردها دیگر قابل تفکیک به نظر نمی‌رسند. وقتی مراکزخرید به محدودیت‌های موجود خود واقف شده و به‌سمت خواسته‌های شتاب‌زده مصرف‌کنندگان هدایت می‌شوند، تغییرات اساسی به وقوع می‌پیوندد. بهترین‌ها به رشد خود ادامه می‌دهند و بقیه باید سریع خود را وفق دهند.

 

 

همان‌طور که شهرها به‌سرعت رشد کردند، الگوهای سنتی با ظهور قالب‌های جدید جابه‌جا شدند. مراکز خرده‌فروشی نمی‌توانند فورا توأمان صنعت غذا و نوشیدنی و سرگرمی و کار را جذب کنند. درحالی‌که مسائل مالی قابل پیش‌بینی هستند، سازماندهی موردنیاز درحال‌حاضر بسیار بیشتر است. دوبی، ریاض، جده و دوحه در رقابت با یکدیگر نیستند اما برای جلب توجه با اروپا، آمریکا، هند و آسیای شرقی رقابت می‌کنند. آنها با ماکائو کوتای، خلیج مارینای سنگاپور، لاس‌وگاس استریپ، خیابان پنجم نیویورک و... برای برتری می‌جنگند. یکی از تغییرات کلیدی در مراکزخرید فعلی، تمرکز بر مقاوم‌سازی و استفاده مجدد تطبیقی است. این مفاهیم، آینده پایدار و عملکرد بهتری برای به‌روزرسانی فضاها، با تمرکز بر پیش‌ساخته‌سازی ایجاد می‌کند. روباتیک، وسایل نقلیه، اتوماسیون و طراحی برنامه‌ای، نقش کلیدی در زیرساخت‌ها، توزیع، تحویل و سیستم‌های تکمیل خواهند داشت. در نظر بگیرید مفاهیم با چه سرعتی در 10سال اخیر با شتاب افزایش‌یافته، تغییر کرده‌اند. ممکن است برای تایید مستاجران با مارک‌های کلیدی به اجاره‌نامه‌های بلندمدت نیاز باشد. برندهای بزرگ در آزمایشگاه‌ها، تجربیات همه‌جانبه‌ای را ابداع می‌کنند که بیشتر بر روابط با مشتری تمرکز دارند تا اینکه محصولات چگونه به نظر می‌رسند! در مقیاس منطقه‌ای، این سفرها چندنسلی و فرهنگی هستند. آینده مراکزخرید بر ترکیب فناوری و مکان متمرکز خواهد بود. پوشیدنی‌ها، ایمپلنت‌ها، پروجکشن لنزهای تماسی، AR و هوش مصنوعی تولیدی، همگی برای ایجاد یک تجربه کاملا فراگیر استفاده خواهند شد. مکان‌هایی که مشتریان را در اطراف خود قرار می‌دهند، حس ارتباط را ایجاد می‌کنند.

 

 

نیاز انسان برای ارتباط درونی با دنیای اطراف، مربوط به حال و آینده است. حتی شرایط بیابانی خاورمیانه ثابت کرده هم محیط‌های داخلی و هم محیط‌های بیرونی می‌توانند ارتباط ما را با مکان و یکدیگر افزایش دهند. با انبوهی از دانش و منابع مالی موجود در این منطقه روبه‌رشد، اکوسیستم‌های منحصربه‌فرد، آینده نزدیک خرده‌فروشی را تعریف می‌کنند. تعهد به آینده مشهود است. از زمان تاسیس مرکزخرید مدرن در آمریکای شمالی در اواسط دهه50، مراکز سرگرمی یک موضوع مهم بوده‌اند. خرده‌فروشی یک قالب بی‌نهایت انعطاف‌پذیر است. درحالی‌که ما ممکن است به درک مطمئن‌تری از دیروز پایبند باشیم، زمان حال، زمان تلاقی دانش، سفر، فناوری، حمل‌ونقل، استفاده‌های مختلط، متراکم‌سازی و تجربه است. صنعت ما آماده شده تا مراکزخرید را به‌عنوان مکان‌های منحصربه‌فردی که یک منطقه را تعریف می‌کنند، بازتعریف کند. مراکزخرید نمرده‌اند اما مکان‌های انسان‌محور اولویت دارند.

منبع: Mecsr.org

تگها : خرده فروشی , مراکزخرید , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , فناوری , صنعت غذا و نوشیدنی , رقابت

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان