شرکت های نرم افزاری با مشکل نبود قوانین کپی رایت دست و پنجه نرم می کنند

شرکت های نرم افزاری با مشکل نبود قوانین کپی رایت دست و پنجه نرم می کنند
شرکت های نرم افزاری با مشکل نبود قوانین کپی رایت دست و پنجه نرم می کنند

شرکت های نرم افزاری با مشکل نبود قوانین کپی رایت دست و پنجه نرم می کنند

 شرکت کیان نور رایانه در نظر دارد تمام نیازهای تیم مدیریتی را در قالب راهکاری با نام کیان به صاحبان کسب و کار ارائه دهد. مدیر بازاریابی  و فروش شرکت کیان نور رایانه از سوابق همکاری با بزرگترین کسب و کارهای صنعت خرده فروشی سخن گفته و در ادامه اطلاعات کامل تری را پیرامون فعالیت های این شرکت ارائه داده است که از نگاهتان می گذرد.

1. لطفا خودتان را معرفی کنید و پیرامون سوابق کاری و تحصیلی‌تان و همین‌طور حضورتان در شرکت کیان‌نور رایانه توضیحاتی ارائه فرمایید.

مینا عطارها هستم. مدیر بازاریابی و فروش شرکت نرم‌افزاری کیان‌نور رایانه. پیرو آشنایی با حوزه کاری نرم‌افزار از سال 1379 و به‌دنبال اشتیاق و انگیزه‌ای درونی جهت ارتقا در این زمینه از سال 1382 به‌عنوان کارشناس واحد تست به‌صورت پاره‌وقت در شرکت کیان‌نور رایانه مشغول به‌کار شدم. علاقه به این حوزه سبب تحصیل بنده تا مقطع کارشناسی ارشد نرم‌افزار شد. 

به مرور زمان و کسب تجاربی ارزنده در اکثر سطوح اجرایی شرکت، از سال 1397 به‌عنوان مدیر فروش و بازاریابی مشغول به فعالیت هستم.

2. لطفا کمی در رابطه با حوزه‌های فعالیتی شرکت کیان‌نور رایانه توضیحاتی ارائه دهید؟

شرکت کیان‌نور رایانه ارائه‌دهنده راهکارهای جامع مدیریت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و‌ هایپرمارکت‌هاست.

در ابتدای فعالیت، شرکت مسئولیت اجرا و توسعه پروژه‌های برون‌سپاری شرکت لوگور آلمان را به‌عهده داشت. پس از گذشت 6 سال، در سال 1385، با توجه به کسب دانش روز دنیا در حوزه خرده‌فروشی و همت متخصصان داخلی، تصمیم به تولید و عرضه نرم‌افزار مدیریت جامع فروشگاهی براساس نیازهای بازار ایران گرفتیم.

3. بفرمایید شرکت کیان‌نور رایانه در چه زمینه‌هایی خدمات و راهکارهای اختصاصی خود را ارائه می‌دهد؟

ما تمامی تلاش‌مان را معطوف به این مساله کرده‌ایم که تمامی نیازهای تیم مدیریتی را در قالب راهکار کیان به صاحبان کسب و کار ارائه کنیم تا با کمترین میزان استرس بیشترین میزان بهره‌وری نصیب‌شان شود.

خدمات مشاوره‌ای، متخصصان بومی و به‌روز، راهکارهای آموزشی در تمامی سطوح مدیریتی، در کنار ارائه خدمات پشتیبانی حرفه‌ای بخشی دیگر از استراتژی متمایز کیان در بازار است.

4. محصولات ارائه‌شده توسط شرکت کیان در چند دسته قرار می‌گیرند؟

بستر راهکار مدیریت جامع فروشگاهی کیان امکان راهبری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ‌هایپرمارکت‌های بزرگ و متوسط را برای صاحبان کسب و کار ایجاد کرده است.

 تا به حال با کدام مراکز خرید فروشگاه‌های زنجیره‌ای همکاری داشته‌اید؟

مجموعه کیان‌نور رایانه تاکنون افتخار همکاری با بزرگ‌ترین کسب و کارهای صنعت خرده‌فروشی کشور نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای ‌رفاه، جانبو، وین‌مارکت، فامیلی‌مدرن،‌ هایپرسان، چرم‌ مشهد، لوازم آرایشی سفیر، ایکات، برندس، دیکتلون، فرس، خانه و کاشانه، تونل، free shop‌ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و صدها فروشگاه زنجیره‌ای و‌ هایپرمارکت دیگر را داشته است.

 آیا تصور می‌کنید با وجود شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشور بتوانید نیازهای نرم‌افزاری داخل کشور را مرتفع سازید.

با عنایت به کسب دانش و تخصص به‌روز و بومی متخصصان کیان به جرات می‌توان گفت که در حوزه نرم‌افزارهای مدیریت فروشگاهی علاوه‌بر توان و پتانسیل رقابت با راهکارهای مشابه خارجی این حوزه از نظر فنی، تکنولوژیک و جلوگیری از ارزبری در این حوزه، موفق به صادرات نرم‌افزار کیان و ارزآوری نیز شیم، چراکه معتقدیم نرم‌افزار جامع مدیریت فروش فروشگاهی کیان براساس استانداردهای جهانی طراحی و آماده شده است.

حضور در برخی نمایشگاه‌ها که طی سال برگزار می‌شود چقدر می‌تواند در بهبود شرایط کاری برای شرکت‌های نرم‌افزاری موثر باشد؟ به عنوان مثال نمایشگاه الکامپ که اخیر برگزار شد را چطور دیدید؟

حضور در فعالیت‌های نمایشگاهی یا رویدادهای این‌چنینی، همواره فرصتی مغتنم جهت معرفی و عرضه راهکارهای فروشگاهی بوده است، چراکه معتقدیم رویدادی همچون الکامپ، حضور گسترده مخاطبان و علاقه‌مندان صنعت انفورماتیک کشور را شامل می‌شود و فرصتی جهت معرفی بهتر برای کسب و کارهاست.

از دیدگاه شما در حال حاضر چه چالش‌هایی بر سر راه توسعه و موفقیت شرکت‌های نرم‌افزاری در داخل کشور وجود دارد؟

مهم‌ترین چالش عدم وجود قوانین کپی‌رایت در این حوزه است. چالش دیگر در راه توسعه و موفقیت شرکت‌های نرم‌افزاری، موضوع مهاجرت نخبگانی است که در این حوزه تحصیل کرده‌اند که این امر می‌تواند ادامه راه را با مشکلاتی مواجه کند.

شرکت‌های نرم‌افزاری همچون سایر کسب و کارها با مشکلات مالیاتی و بیمه مواجه هستند که اگر تسهیلاتی برای آنها درنظر گرفته شود مسیر توسعه و موفقیت را هموارتر می‌سازد.

لطفا بفرمایید رویکرد شرکت کیان‌نور رایانه در مقابل تغییرات سریع تکنولوژی و نیازهای بازار چیست؟

بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا، در کنار کسب مشاوره از متخصصان خارجی این حوزه و شرکت در کنفرانس‌ها و همایش‌های آموزشی، همیشه یکی از موارد قابل توجه در مجموعه کیان بوده‌ است.

مساله دیگری که مورد توجه شرکت کیان در سنوات پیشین تا به امروز قرار گرفته، به‌روزآوری نیازهای بازار است. از همین رو بخشی را با عنوان تحقیق و توسعه در کیان درنظر گرفته‌ایم تا بازار را بررسی و نیازها را مشخص کنند.

ضمنا از آنجا که اکثر بزرگان صنعت خرده‌فروشی از مشتریان وفادار نرم‌افزار جامع مدیریت فروشگاهی کیان هستند، به‌واسطه تعامل مثبت با ایشان، مدیران این مجموعه‌ها نیازهای خود را مطرح می‌کنند و ما نیز سعی در ارائه راهکارهای مورد نیاز در قالب نسخه‌های جدید می‌کنیم.

 شما به عنوان یک بانوی کارآفرین در چهارمین کارگاه آموزشی ماهنامه ما مورد تجلیل قرار گرفتید، نقش زنان و حضور آنها را چقدر در پیشبرد اهداف اقتصادی و خصوصا بازار خرده‌فروشی کشور موثر می‌دانید؟

جا دارد مجددا از مجموعه تجارت طلایی جهت برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های موفق در حوزه خرده‌فروشی و همچنین انتخاب بنده تشکر کنم.

صنعت خرده‌فروشی نیز از سایر صنایع مستثنی نیست و به طور قطع بانوان در آن نقش موثری ایفا می‌کنند.

 به عنوان سوال آخر بفرمایید که چشم‌انداز شرکت کیان‌نور رایانه در سال‌های پیش روی فعالیت به چه صورت است؟

ارائه خدمات هرچه بهتر، همگام با تکنولوژی روز دنیا به خرده‌فروشان داخلی و توسعه صادرات از جمله چشم‌اندازهای شرکت کیان است.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان