صادرکنندگان نمونه استان تهران معرفی شدند

صادرکنندگان نمونه استان تهران معرفی شدند
صادرکنندگان نمونه استان تهران معرفی شدند

 

صادرکنندگان نمونه استان تهران معرفی شدند

 

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، هومن حاجی‌پور امروز در سومین دوره تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: اقتصاد کشور با چالش‌های عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و مسیر صادرات به معنای واقعی هموار نیست، اما علی‌رغم این شرایط عملکرد بنگاه‌های اقتصادی مورد ارزیابی قرار گرفته و تحت این شرایط صادرکنندگان نمونه استان انتخاب شده‌اند.

معاون امور کسب و کار اتاق بازرگانی تهران افزود: صادرکنندگان با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صادراتی، محدودیت دسترسی به بازارهای صادراتی و همچنین نوسانات شدید نرخ ارز مواجه بوده‌اند و افزایش هزینه‌های ناشی از حمل و نقل مشکلات زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای صادرکنندگان در سال 97 به وجود آورد.

وی با اشاره به مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران بیان داشت: فلسفه وجودی این مراسم شناسایی صادرکنندگان فعال و تشویق آنها به ادامه فعالیت در راستای توسعه فرهنگ صادراتی و ارائه الگوهای مناسب به جامعه اقتصادی کشور است.

حاجی‌پور اضافه کرد: اولین آیین‌نامه مربوط به تشویق صادرکننده نمونه به سال 1377 بازمی‌گردد که 10 سال بعد از آن آیین‌نامه برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه کشوری ادامه یافت و در سال 1366 تفویض فرایند به اتاق بازرگانی تهران صورت گرفت.

به گزارش فارس، در مراسم امروز تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران 15 صادرکننده به عنوان صادرکننده نمونه بر اساس عملکرد سال 1397 معرفی و مورد تقدیر واقع شدند.

همچنین 8 بنگاه دیگر نیز به دلیل عملکرد خود در حوزه صادرات کالایی کشور شایسته تقدیر شناخته شدند و از آنجا که 6 بنگاه پیش از این به عنوان صادرکننده نمونه کشوری برگزیده شده بود، در رقابت استانی قرار نگرفت اما مورد تقدیر قرار گرفتند.

بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده توسط کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران که توسط نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به سرپرستی معاونت کسب و کار اتاق تهران برگزار شد، صادرکنندگان نمونه مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

منبع: فارس

تگها : اتاق بازرگانی , صادرکنندگان نمونه , صادرکنندگان نمونه استان تهران

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان