طراحی متفاوت شهربازی برگ برنده گروه سین

طراحی متفاوت شهربازی برگ برنده گروه سین
طراحی متفاوت شهربازی برگ برنده گروه سین

مراکز خرید عصر جدید به خوبی می‌دانند برای جذب مخاطب باید اتفاقاتی فراتر از کیفیت محصول یا رضایت مشتریان از خرید، رقم بزنند.

در سال‌های اخير و به‌ ويژه در شهرهاي بزرگ، افزايش تراکم ساختمانی و جمعيتی از فضاي بازی قابل استفاده کودکان کاسته است. وجود شهربازی و مراکز تفریحی برای کودکان و خانواده‌ها، یکی از وجوه متمایزکننده مراکز خرید موفق نسبت به بقیه است. ترکیب کاربری‌های تجاری و تفریحی مانند شهربازی باعث شده مراکز خرید به مراکز فعال و شلوغ شهر تبدیل شوند. در این شماره با ساناز شریفی، مدیرعامل شرکت سین در رابطه با طراحی و تجهیز شهربازی گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه از نگاهتان می‌گذرد.

در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید و از سوابق فعالیت در این حوزه برای مخاطبان ما بگویید؟

بنده ساناز شریفی هستم، 17سال است که در زمینه تفریحات و سرگرمی فعالیت می‌کنم. کارم را با راه‌اندازی مجموعه‌های تفریحی کودک و نوجوان شروع کردم و در پروژه‌های متعددی در سمت مشاور، طراحی، مجری و راه‌انداز حضور داشتم و الان هم در قالب شرکت سین در حال انجام چندین پروژه بزرگ در سراسر ایران هستم.

چگونه ایده شکل‌گیری شرکت «سین» به ذهن‌تان رسید؟

با توجه به تجربه فعالیتم در زمینه تفریحات و علاقه بسیار زیادی که به شکل‌گیری ایده‌های نو که قابل رقابت با بازارهای جهانی باشد، سال 94 شرکت خودم را تاسیس کردم و گروه بسیار حرفه‌ای را که تجربه تخصصی در این زمینه داشتند گرد هم آوردم.

طی آغاز فعالیت‌تان و همچنین در روند فعلی با چه چالش‌هایی روبه‌رو هستید؟

در آغاز فعالیتم با تحریم‌هایی روبه‌رو بودیم که در ساخت شهربازی و مجموعه‌های تفریحی محدودیت داشتیم، ولی این چالش و محدودیت‌ها برای ما فرصتی را ایجاد کرد که به فکر ساخت آیتم‌هایی در ایران باشیم که وارداتش ممنوع بود و باعث پیشرفت گروه‌مان شد.

برای طراحی فضای شهربازی چه پارامترهایی اهمیت دارد؟

در طراحی و ساخت شهربازی استانداردهایی تعریف شده است که طراحی شهربازی را پیچیده‌تر می‌کند. ما برای طراحی شهربازی از جانمایی تجهیزات، پلان‌های زیرساخت و طراحی و دیزاین و... می‌بایست طبق استانداردهایی پیش برویم.

به‌عنوان شرکتی با طراحی و راه‌اندازی شهربازی، آیا شما و همکاران‌تان توانسته‌اید به تمام نیازهای فعالان بخش‌های مختلف این صنعت پاسخ دهید؟

گروه سین شامل دو بخش طراحی و فنی است، در بخش طراحی، گروه طراحی جزییات اجرایی را آماده می‌کنند که باید به تایید تیم فنی هم برسد و تیم فنی تجهیزات را ارزیابی می‌کنند. تمام سعی ما بر این بوده به‌عنوان مشاور در کنار کارفرما بهترین پیشنهادات را ارائه دهیم که هم مجموعه خوبی برای مخاطبان راه‌اندازی کنیم و هم بازگشت سرمایه در کوتاه‌ترین زمان را مد نظر داشته باشیم.

 

 

مزیت رقابتی خود را با دیگر شرکت‌های مربوطه در چه می‌بینید؟

گروه سین مجموعه‌های تفریحی بسیاری را راه‌اندازی کرده است که برای اولین‌بار در ایران اتفاق افتاده‌اند و هر روزه در حال تحقیق و بررسی درباره مجموعه‌های تفریحی و شهربازی کشورهای پیشرفته هستیم تا بتوانیم در ایران مجموعه‌های به‌روزتری داشته باشیم.

در دوسال اخیر بیشترین سهم بازار شما از کدام شهرها بود و چند مورد از پروژه‌هایی را که توسط شرکت شما انجام شده نام ببرید؟

در این دوسال بیشتر در تهران فعالیت داشتیم، مجموعه‌های بنامی که ما راه‌اندازی کردیم ازجمله: شهربازی سیوان سنتر، ژوراسیک پارک کیش، شهربازی ماکوان شهریار، تم پارک اقیانوس، شهربازی دنیای آرزو ساری و خانه بازی دیسکاوری سنتر و ...

یکی ازمهم‌ترین بخش‌ها در یک شهربازی ایمنی وسیله‌ها و بی‌خطر بودن آنها برای کودکان است برای این موضوع چه تمهیداتی اندیشیده‌اید؟

ما علاوه‌بر استانداردهای تعریف‌شده اداره کل استاندارد، در خصوص ایمن‌سازی آیتم‌هایی که در شهربازی به‌کار می‌روند حساسیت زیادی را به‌کار بردیم و ایمن‌سازی‌ها در کل شهربازی‌ها رعایت شده است.

از برنامه توسعه 5ساله آینده خود برای‌ ما بگویید.

در کشورهای پیشرفته بازی‌ها شکل حرکتی غیربرقی را به خود گرفته‌اند و گروه سین نیز سعی بر این دارد در مجموعه‌های تفریحی بیشتر از بازی‌های حرکتی مهیج استفاده کند که برای همه گروه‌های سنی مناسب باشند.

اگر عملکرد شایان‌توجهی از شرکت «سین» وجود دارد که تابه‌حال آنطور که باید به آن توجه نشده است، بفرمایید.

تمام مجموعه‌های شهربازی و تفریحی که ما طراحی و اجرا می‌کنیم با هم متفاوت و منحصربه‌فرد هستند.

همچنین در ابتدای شروع پروژه گروه سین با بررسی موقعیت پروژه تحقیقاتی را انجام می‌دهد که تمامی نیازهای مخاطبان را برطرف کند.

تگها : خرده فروشی , مراکزخرید , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , شهربازی , طراحی , رقابت , مراکزتفریحی , گروه سین

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان