عدم وجود دانش بین‌المللی، چالش بزرگ صنعت پوشاک ایران

عدم وجود دانش بین‌المللی، چالش بزرگ صنعت پوشاک ایران
عدم وجود دانش بین‌المللی، چالش بزرگ صنعت پوشاک ایران

برند زیبو، چند سالی است فعالیت خود را در بازار پوشاک ایران آغاز کرده و با بهره‌گیری از جدیدترین ترندهای روز دنیا در مسیر توسعه این صنعت در کشور گام برمی‌دارد. سینا کازرونیان، مدیرعامل این برند که طی یک سال اخیر بیشترین تمرکز خود را بر فروش آنلاین معطوف کرده است، طی گفت‌وگویی با ماهنامه تجارت طلایی توضیحاتی را پیرامون اقدامات صورت گرفته در این برند ارائه داده است که در ادامه می‌خوانید.

 

 

پروسه طراحی پوشاک زیبو به چه صورت است؟

پروسه طراحی در برند زیبو به این صورت است که در هر فصل یک موضوع برای برگزاری کمپین در نظر گرفته می‌شود و سپس تیم طراحی برمبنای آنmood board  را می‌سازد. سپس لوک‌های مختلفی برای ساخت استایل ساخته می‌شود که به دو دسته
 roj collection  )روزانه) و show collection (مهمانی و رسمی) تقسیم‌بندی می‌شود.

زیبو همچنین دربرگیرنده COLLECTION ZBO است که در حوزه تامین کالاهای پرمصرف بانوان فعالیت می‌کند.

به طور کلی، پروسه طراحی در «زیبو» از ایده‌پردازی و با درنظر گرفتن و الهام گرفتن از ترند روز شکل می‌گیرد ما نیز برای ساخت مد پایدار با بهره‌گیری از ترند روز در تلاش هستیم.

 

 

 

بازار هدف «زیبو» چه قشری از جامعه هستند و چه گروه سنی را دربرمی‌گیرد؟

ما در «زیبو» نه یک گروه سنی خاص بلکه گروهی از افراد ـ که دنبال کننده سبک خاصی از زندگی هستندـ را به عنوان بازار هدف انتخاب کرده ایم. برهمین اساس نیز دغدغه این افراد را برطرف خواهیم کرد. در حقیقت تلاش ما این است تا با ایجاد یک برند پریمیوم و در نهایت لوکس، نمایانگر زیبایی و هنر ایرانی به جهانیان باشیم.

 

باتوجه به تحریم‌های کنونی، به هرحال باز هم احتمال بازگشت برندها به ایران وجود دارد و در این رقابت ممکن است برخی برندها از بین بروند. آیا «زیبو» تمهیداتی برای آن روزها اندیشیده است؟

 

به هرحال شرایط بازگشت برندهای خارجی به ایران دیر یا زود فراهم خواهد شد وما هم در انتظار بازگشت این برندها و اجرای یک رقابت عادلانه به کشور هستیم تا در کنار برندهای بزرگ و مطرح جهانی رشد و توسعه بیشتری را تجربه کنیم.

 

 

برای شناسایی سلایق مشتریان روند تغییرات مد چگونه اقدام می‌کنید؟

در این بحث موضوع به دست آوردن سهم از بازار مطرح است که چیزی جز ارائه یک ارزش جدید به مشتری نیست. ما در «زیبو» به دنبال ساخت یک ارزش هستیم نه صرفا تولید وارائه کالا به مشتری،.چرا که اگر نتوانیم در این مسیر متمایز شویم مجبور به خداحافظی از عرصه رقابت خواهیم بود.

 

برنامه‌های «زیبو» برای افزایش وفاداری مشتری چیست؟

از آنجایی که وفادار ماندن مشتری به یک برند ارزش و اهمیت بسیاری دارد، ما در تلاشیم تا فراتر از بحث فروش کالا نسبت به برقراری ارتباط با مشتریان‌مان اقدام کنیم. به همین دلیل برای برقراری این ارتباط عمیق تمرکز بیشتری را خواهیم داشت که البته منحصربه‌فرد است.

 

 

چشم انداز صنعت پوشاک در ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

باید این نکته را مدنظر قرار داد که صنعت پوشاک ایران درحال پوست‌اندازی است و حلقه‌های مختلفی در کنار هم زنجیره این صنعت را تشکیل داده‌اند. باتوجه به اینکه عدم دراختیار داشتن دانش کافی، سرعت توسعه را در این دوران از ما دریغ کرده است. با وجود این، اما آینده روشنی را برای صنایع مختلف در کشور تصور می‌کنم.

آیا در چرخه صادرات هم برنامه‌هایی از طرف پوشاک زیبو وجود دارد؟

همانطور که پیشتر اشاره شد؛ صنعت پوشاک ایران درحال تغییر و تحول اساسی است و ما نیز برای برداشتن گام‌هایی بلندتر، باید به بلوغ برسیم.

ما در آینده نزدیک تصمیم داریم تا قدرت برندهای ایرانی را به نمایش بگذاریم اما درحال حاضر تمرکز خود را روی موضوعات زیرساختی و ساخت ارزش‌ها در داخل کشور معطوف کرده‌ایم. زیرا بازار پوشاک در داخل ایران پتانسیل بالایی دارد و تصور ما هم این است که این بازار فضای گسترده‌ای برای فعالیت در اختیار دارد.

 

 

چالش بزرگ صنعت پوشاک از دیدگاه شما چیست؟

عدم وجود دانش بین‌المللی، چالش بزرگی برای صنعت پوشاک ایران است؛ چرا که ما به این دانش نیاز داشته و قطعا وارد شدن آن به داخل کشور، سرمایه زیادی را به همراه می‌آورد و سرعت رشد وتوسعه را افزایش خواهد داد.

 

هم اکنون در کدام شهرها دارای نمایندگی هستید و برند زیبو دارای چند شعبه است؟

«زیبو» درحال حاضر دارای 3شعبه در تهران، در مراکز خرید سانا، اپال و باملند و همچنین یک شعبه در شهر اهواز است. طی یک سال گذشته تمرکز بالایی را روی فروش آنلاین داشته و دارد و تصمیم گرفته تا توسعه خود را نه از طریق تعدد شعب، بلکه تهیه ارزش‌های درخور شان مشتری دنبال کند.

در پایان باید این نکته را یادآور شوم که «زیبو» در بحث طراحی و تولید، فعالیت‌های زیرساختی بزرگی خواهد داشت که نتایج آن در فصول آینده قابل مشاهده خواهد بود.

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان