عدم وجود نقطه اتصال میان جشنواره مد و لباس فجر و مراکز خرید

عدم وجود نقطه اتصال میان جشنواره مد و لباس فجر و مراکز خرید
عدم وجود نقطه اتصال میان جشنواره مد و لباس فجر و مراکز خرید

عدم وجود نقطه اتصال میان جشنواره مد و لباس فجر و مراکز خرید

 

مهندس شاهرخ کشاورز، سردبیر و مدیرمسئول ماهنامه اقتصادی فرهنگی "تجارت طلایی" ، نماینده انجمن مراکز خاورمیانه و شمال افریقا در ایران و برگزارکننده چندین دوره کارگاه آموزشی بین‌المللی بهره‌برداری و مدیریت مراکز خرید و رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی درباره روند ایجاد ارتباط میان خروجی جشنواره مد و لباس فجر با مراکز خرید به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: واقعیت این است که از جشنواره‌ای می‌توان توقع ارتباط با مراکز خرید را داشت که بتوان در وهله اول منتج به برندسازی شود، اما طی سال‌های برگزاری جشنواره مد و لباس فجر فضایی برای گردهمایی برندها و در ادامه جلب نظر مراکز خرید وجود نداشته است.

 

نماینده انجمن مراکز خاورمیانه و شمال افریقا در ایران با اشاره به این که مراکز خرید میزبان بخشی از تولید است که برند شده‌اند، به هنرآنلاین گفت: بخش تولید نقطه اتصال میان جامعه طراحِ همراه با جشنواره و مراکز خرید هستند، پس اگر از جشنواره مد و لباس فجر انتظاری برای ارائه آثار درخور توجه به مراکز خرید مطرح وجود دارد لازم است تا ابتدا بخش طراحی را به بخش تولید متصل کنیم.

 

این فعال در عرصه مدیریت مراکز خرید و رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی اذعان داشت: مراکز خرید تنها برندهای ایرانی را می‌شناسند درنتیجه نقطه اتصالی میان جشنواره مد و لباس فجر و مراکز خرید وجود ندارد.

 

او افزود: مارک، هویت مشخص و ساختار عینی آن چیزی است که مردم در مراکز خرید به دنبال آن هستند پس زمانی نام و نشان‌های حاضر در جشنواره فجر به مراکز خرید راه پیدا می‌کنند که این بخش از ویژگی‌های حوزه برندینگ را با خود همراه داشته باشند.

 

مهندس کشاورز با تأکید بر اینکه جشنواره مد و لباس فجر باید با برندها تعامل داشته باشد اظهار داشت: مراکز خرید مدرن به دنبال ارزش‌افزوده هستند و در این بحث نمی‌توان آن‌ها را با مراکز سنتی مقایسه کرد هرچند که برخی از این مراکز هم که تمایل داشته‌اند با طراحان لباس، مزون داران و آثارشان در تعامل باشند، پس از مدتی کوتاه تغییر ماهیت داده و به جای لباس، فضایی برای خرید انواع اکسسوری شده‌اند که شاید یکی از دلایل این امر، خاص بودن مخاطبان آثار مزون داران باشد.

 

مدیرمسئول ماهنامه اقتصادی فرهنگی "تجارت طلایی" تأکید کرد: برندها به مواد اولیه، طراح و هزاران موضوع دیگر نیاز دارند و خروجی جشنواره مد و لباس فجر می‌تواند در مسیر تأمین این نیازها برای بخش تولید برآید.

 

نماینده انجمن مراکز خاورمیانه و شمال افریقا در ایران در خاتمه با اشاره به برپایی هفتمین نمایشگاه بین‌المللی "ایران مد 98"، از 18 تا 21 آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گفت: این رویداد با اتفاق خاص و ویژه‌ای در قیاس با دوره‌های گذشته مواجه نشد و شاید فعالیت شورای عالی برندهای پوشاک، کارگاه‌های آموزشی و گفتمان تجربه بهانه‌هایی بودند تا برندها گرد هم آمد و تجارب خود را به اشتراک‌گذارند.

 

منبع: هنرآنلاین

تگها : مراکز خرید , تجارت طلایی , جشنواره مد و لباس فجر , برندسازی , نماینده انجمن مراکز خاورمیانه و شمال افریقا در ایران

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان