عملیاتی شدن بسته رونق تولیدِ وزارت اقتصاد

عملیاتی شدن بسته رونق تولیدِ وزارت اقتصاد
عملیاتی شدن بسته رونق تولیدِ وزارت اقتصاد
به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، فرهاد دژپسند وریراقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران، گفت: بسته رونق تولید را در مجاری مختلف، به مسیر عملیاتی شدن سوق دادیم البته این بین برخی از نهادها برای عملیاتی شدن بسته پیشنهادی نیاز به قانون داشتند که ما هم لایحه به مجلس بردیم.
 
او افزود: بعضی از مواردی را که وزارت اقتصاد مسئولیتش را بر عهده داشت اجراییش کردیم؛ این در حالی است که غالب آنها راعملیاتی کردیم.

وی گفت: به عنوان مثال مواردی که در دست اجرا داریم، گزارشی در فضای کسب و کار جامع است که ایشالله تا پایان سال اعلام می کنیم.
 
دژپسند در ادامه تصریح کرد: امسال در مورد مالیات اقدامی را برای ۲هدف انجام دادیم. یکی از آنها کسانی که مالیات معوق ( بدهی مالیات) داشتند و به عبارتی جریمه سنگین بر آنها وارد شده بودو ما تصمیمی گرفتمیم؛ تا هم تولیدکننده ها و مودیان مالیاتی دغدغه شان مرتفع شود  و به عبارتی این تصمیم افزایش وصولی دولت بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان  بود. این سیاست برای رونق تولید مناسب است چرا که تولیدکننده ها و  فعالان اقتصادی، دغدغه ای برای بدهی نخواهند داشت.
 
وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون ۵۵ درصد واردات کالاهای واسطه ای، سرمایه ای و مواد اولیه در کریدور سبز وارد کشور می شود یعنی حداقل توقف را در گمرک دارد این یکی از تسهیلاتی است که در تولید کشور قائل هستیم که انشالله تا پایان شال یا اوایل سال آینده گزارش مفصلی ارائه می دهیم.

دپسند با اشاره به پربار بودن جلسه امروز اظهار کرد: در نشست امروز مباحثی درباره نحوه بازپرداخت تسهیلاتی که بخش خصوصی از دولت دریافت کرده است مباحثی مطرح شد و قرار شد تسهیلاتی در این راستا برای بخش خصوصی ایجاد شود.

وی افزود: باتوجه به افزایش نرخ ارز مشکلاتی برای دریافت‌کنندگان ایجاد شده از این رو تصمیماتی گرفته شده است تا کارگروهی تشکیل شود و نحوه ارائه تسهیلات را طبقه‌بندی کند و متناسب با آن تسهیلات لازم را ارائه دهد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی برای تمدید صدور گواهی‌ها نیاز به مجوز‌هایی دارند تصریح کرد: مقرر شد سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی تسهیلاتی را برای رفع این مشکلات ارائه دهند.

دژپسند با بیان اینکه ما در سال گذشته در بازگشت ارز به کشو با مشکل روبه رو بودیم  گفت: دولت با توجه به وجود این مشکل دادن ارز به فعالان اقتصادی را منوط به بازگشت ارز کرده است که یکی از ابزار‌های مهم در این راستا رویکرد‌های مالیاتی بوده که مقرر شده معافیت‌های مالیاتی و ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی منوط به بازگشت ارز به کشور باشد.

وی با بیان اینکه ۲۹ میلیارد دلار ارز در سال جاری به کشور برگشته است تاکید کرد: درباره نوسانات نرخ ارز نیز باید به این موضوع اشاره کنم که این موضوع هیچ ارتباطی به حقوق کارمندان دولت ندارد و دولت هیچ منفعتی از نوسانات بازار ارز نمی‌برد.

وزیر اقتصاد درباره مشکلات ایجاد شده در نحوه ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرک به رخداد اقتصادی گفت: مصوبه ابلاغ شده از سوی دولت در این راستا مصوبه قبلی بوده که تمدید شده و شامل حال خودرو‌های جدید نمی‌شود و تنها درباره خودرو‌هایی است که پرونده در محاکم قضایی داشتند و مشکلات آن‌ها برای ترخیص برطرف شده است.

دژپسند با اشاره به اینکه فعلا درباره fatf صحبتی ندارم اظهار کرد: صراحتا عرض می‌کنم که حضور یا عدم حضور ایران در fatf در نوسانات نرخ ارز در روز‌های اخیر ارتباطی نداشته است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

تگها : رونق تولید , مالیات , بسته رونق تولید وزارت اقتصاد

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان