عمل به مسئولیت اجتماعی توسط برند RNS و حمایت از یوزپلنگ ایرانی

عمل به مسئولیت اجتماعی توسط برند RNS و حمایت از یوزپلنگ ایرانی
عمل به مسئولیت اجتماعی توسط برند RNS و حمایت از یوزپلنگ ایرانی

این برند در بیانیه‌ای دلایل خود را از این اقدام حمایتی ارزشمند بیان کرده‌ است که در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

از نگاه ما، هر سازمانی نسبت‌به جامعه مسئولیتی دارد که باید آن را برای خود تعریف کند و نسبت‌به آن پایبند باشد تا بتواند تاثیر مثبتی بر جامعه بگذارد.

طبیعت و خصوصا یوزپلنگ ایرانی دو موضوعی هستند که RNS خود را در برابر آنها مسئول می‌داند و در تمامی مراحل و فرآیند‌های خود به این موضوعات توجه می‌کند، از جمله این موارد استفاده از مواد اولیه سازگار با محیط‌زیست و قابل بازیافت است. ما در RNS در تلاش هستیم که بتوانیم کمترین آسیب را برای محیط زیست داشته باشیم.

یوزپلنگ ایرانی در RNS ارزش ویژه‌ای دارد، حتی بخش اصلی لوگوی ما به نشان یوز اختصاص داده شده است که در ادامه توضیح خواهیم داد. ما همیشه در تلاش خواهیم بود تا به سهم خود در حفظ این حیوان زیبا و ارزشمند در ایران کمک کنیم و در راستای این هدف با انجمن یوز پلنگ ایران تفاهم‌نامه‌ای‌ امضا کرده‌ایم تا 5درصد از فروش آنلاین مجموعه را به این مهم اختصاص دهیم.

شفافیت جز ارکان اصلی مجموعه ماست و در همین راستا، مبلغ دقیق 5درصد را به‌صورت لحظه‌ای می‌توانید در وب‌سایت ما مشاهده کنید.

 

 

نشان یوز یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هویت برند RNS است.

یوز ایرانی یکی از شناخته‌شده‌ترین و درحال‌حاضر با‌اهمیت‌ترین موجودات طبیعت ایران است؛ متاسفانه با بی‌دقتی و رفتار غیرمتعهدانه گذشتگان ما نسل آن در معرض انقراض قرار گرفته است. خوشبختانه اکنون با حمایت نهادهای ملی و مردمی گوناگون، نسل این حیوان جسور و زیبا بیش از پیش در مقابل نابودی محافظت می‌شود. یکی از رسالت‌هایی که RNS برای خود می‌بیند، با یادآوری این نماد، علاوه‌بر اشاره به نگاه ایرانی در تک‌تک تار‌و‌پود خود، مصرف‌کنندگان را به حفظ و حمایت از طبیعت بی‌نظیر ایران دعوت می‌کند. پویایی که در این حیوان زیبا و قدرتمند وجود دارد یکی از مشخصه‌های بارز RNS است که همواره در حرکت بوده و هیچگاه در دست یافتن به فضاها، افکار و طرح‌های جدید متوقف نمی‌شود.

این نشان با الهام از حروف RNS طراحی شده است. به‌ترتیب سرِ یوز حرفR، بدن یوز حرف N و دُمِ یوز حرف S است.

 

 

درباره یوز ایرانی

برای حفظ یوز ایرانی به‌عنوان یک گونه در خطر انقراض، نیازمند عزم ملی هستیم چراکه انقراض یک گونه باعث ازبین‌رفتن و محدود شدن تنوع زیستی در کشور می‌شود و می‌تواند بر چرخه حیات گونه‌های دیگر نیز اثر منفی بگذارد.

متاسفانه باید بگوییم که جمعیت یوزپلنگ ایرانی 80 تا 90درصد کاهش یافته و تنها طی 60سال از 300قلاده یوز ایرانی، جمعیت آن‌ها به کمتر از 30قلاده رسیده است. به‌طوری‌که طبق آخرین گفته‌های انجمن یوزپلنگ ایرانی، تعداد یوزپلنگ ایرانی در سال‌1400 حداقل 20قلاده گزارش شده است. یوزپلنگ ایرانی در اسارت جفت‌گیری نمی‌کند و یوز مادر فرزند خود را در اسارت به‌سختی بزرگ می‌کند. با‌این‌حال با استفاده از تکنولوژی و علم روز، در ماه‌های اخیر تلاش شد با ایجاد شرایط جفت‌گیری در اسارت، تعداد یوزپلنگ ایرانی در سال‌1401 افزایش یابد.

طبق آخرین اخبار در‌مورد تعداد یوزپلنگ ایرانی در سال‌1401، وضعیت بقای این گربه تیزپا بسیار وخیم است. و حتی برخی معتقدند که درحال‌حاضر ممکن است تعداد آنها به کمتر از 12قلاده رسیده باشد که فقط ربع این تعداد ماده هستند. بااین‌حال، برخی از متخصصان صحت این آمار را رد کرده و معتقدند که تعداد یوزپلنگ ایرانی از این اعداد بیشتر است. ازآنجایی‌که شمارش تعداد یوزپلنگ ایرانی بسیار سخت است، امیدواریم تعداد این پستانداران بسیار بیشتر از این آمار باشد.

در هر سرزمینی، حیواناتی وجود دارند که نماد کشورشان هستند به نظر می‌رسید. پس از انقراض شیر ایرانی و ببر مازندران، این جایگاه به یوزپلنگ ایرانی برسد، اما با وجود آنچه امروز از آخرین وضعیت یوزپلنگ‌های ایرانی شاهد هستیم، شاید تا یک دهه بعد غیر از نام آنها، دیگر اثری از یوزهای ایرانی نبینیم.

اهمیت ملی خطر انقراض یوزپلنگ ایرانی حتی به یک اهمیت بین‌المللی نیز تبدیل شده است. به‌طوری‌که آمار جهانی یوزپلنگ آسیایی را به‌عنوان یکی از 10جانوری که در جدی‌ترین خطر انقراض قرار گرفته، معرفی کرده است. هرچند «تا ریشه در آب است، امید ثمری هم هست» و نباید امیدمان را برای احیای مجدد یوزپلنگ ایرانی در طبیعت از دست بدهیم!

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , مسئولیت اجتماعی , آر ان اس , یوزپلنگ ایرانی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان