فروشگاه جدید ZARA،استراتژی جدید ایندیتکس برای بازتعریف فروشگاه‌های فیزیکی

فروشگاه جدید ZARA،استراتژی جدید ایندیتکس برای بازتعریف فروشگاه‌های فیزیکی
فروشگاه جدید ZARA،استراتژی جدید ایندیتکس برای بازتعریف فروشگاه‌های فیزیکی

طبقه چهارم فروشگاه تازه بازسازی‌شده ZARA در خیابان Serrano با یک کشف تازه همراه است. همه می‌خواهند «El Apartamento» را کشف کنند؛ جایی که چندین هفته است به مکانی برای خرید تبدیل شده. این فروشگاه ۴۰۰ مترمربعی در هاله‌ای از پیچیدگی و موقعیت مرتفع قرار گرفته و مثل بقیه فروشگاه‌های طراحی شده توسط استودیوی «Elsa Urquijo Arquitectos» مستقر در لاکرونیا، بازطراحی شده است. فروشگاه مفهوم جدیدی را نشان می‌دهد و Inditex از این طریق بازدید از فروشگاه‌های اصلی خودش را به تجربه‌ای آرمانی‌تر تبدیل می‌کند.

مفهوم جدید 
 Inditex با افتتاح فروشگاه‌های جدید تحت عنوان واحد «El Apartamento» چه در چیدمان (فروشگاه‌ها به سبک خانه‌های آپارتمانی چیده شده‌اند) و چه در ایجاد حس راحتی شبیه ایام حضور در خانه با گرافیک و ساخت مجموعه‌ها، از مفهوم جدیدی به نام «فروشگاه‌هایی به شکل آپارتمان» رونمایی کرده است. این یک مفهوم جدید نیست؛ اما هیاهو و انتظار ایجاد شده در اطراف آن، پاسخی به اولین حضور برند در پایتخت اسپانیاست. برند اسپانیایی این قالب را در سال ۲۰۲۳ در فروشگاه زارا واقع در خیابان Compostela به نمایش گذاشت و سال گذشته در فروشگاه موقت در پاریس هم مورداستفاده قرار داد. ZARA می‌خواهد در فضای فروشگاه جدیدش قدم بزنید؛ گویی در خانه‌ای ساکن هستید و ارتباط عاطفی با برند را تقویت کنید. 

 


این اقدام در راستای استراتژی Inditex برای تبدیل نمادین‌ترین فروشگاهش به فضا‌های الهام‌بخش است. برند مشهور، سرمایه‌گذاری در فروشگاه‌های بزرگ‌تر در مکان‌های استراتژیک را در دستور کار قرار داده. ZARA با Apartmento از مرز بین مُد و دکوراسیون عبور می‌کند. برند مشهور به دنبال جذب آن دسته از مشتریان است که نه‌تنها می‌خواهند سریع خرید کنند، بلکه مایل هستند بخشی از سبک زندگی لوکس موردنظر غول اسپانیایی باشند. 
این تصمیم با دنیای خرده‌فروشی پس از رونق خرید دیجیتال سازگار است. ZARA باید به مردم دلیلی جهت بازدید از فروشگاه‌های فیزیکی، گذراندن وقت، لذت‌بردن از تجربیات یا حتی انجام فعالیت‌های مرتبط با برند‌ها بدهد. 
پس از موفقیت آنلاین و بازخورد مثبت از روابط با کانال خرید فیزیکی در سال ۲۰۱۵، ZARA فروشگاهی شبیه یک آپارتمان پاریسی با عناصر اصلی شامل مبلمان، گل، قهوه و موسیقی ساخت. این فروشگاه نه فقط یک بوتیک، بلکه مکانی برای ایجاد اجتماع بود و مردم را به ماندن، صحبت‌کردن و در ضمن، خرید دعوت می‌کرد. با صف‌هایی که در اطراف تشکیل می‌شد، این قالب موفقیت‌آمیز به نظر رسید و به سنگ بنای گسترش بین‌المللی بعدی این برند تبدیل شد. هر فضا حال‌وهوای یکسانی دارد.

 


به‌تدریج، محصولات این فروشگاه‌های ZARA گسترش‌یافته و شامل کفش، لوازم جانبی، مکمل‌ها و حتی محصولاتی از برند‌های دیگر مانند لوازم‌التحریر و دکوراسیون شده است. خط تولید مردانه این برند، فروشگاه‌های مستقل خود را دارد. فروشگاه جدید ZARA، زمان حضور مشتری را طولانی‌تر و فروشگاه‌های سبک جدیدش را به شیوه‌ای متفکرانه و منحصربه‌فرد ادغام می‌کند.
با این اوصاف، دغدغه Inditex حفظ انسجام این قالب که امروزه تنها در اسپانیا و فرانسه وجود دارد، آن هم در مقیاس بزرگ خواهد بود. اگر فروشگاه جدید بتواند به ارائه یک محصول متمایز حتی با قیمت بالاتر ادامه دهد، مانند آهنربایی برای جذب مشتری تثبیت می‌شود.

 


تبدیل فروشگاه به مکانی که مشتری احساس راحتی کند، راهی برای تقویت رابطه با برند است. قفسه‌هایی با کتاب، میز‌های تزیین شده و نورپردازی گرم نه‌تنها مناظری برای عکاسی و بارگذاری در شبکه‌های اجتماعی هستند، بلکه ارزش‌هایی مانند کیفیت، نزدیکی و توجه به جزئیات را ارائه می‌کنند.
فروشگاه فیزیکی دیگر یک نقطه معامله ساده نیست و وسیله‌ای ارتباطی، یک کانال بازاریابی حسی و در بسیاری از موارد، قطعه‌ای است که تعیین می‌کند آیا یک برند از مانع تبدیل‌شدن به مدلی آرمانی عبور می‌کند یا نه.

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , زارا , ایندیتکس , زارا اصل , فروشگاه آپارتمان

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب

 

 

 

 

طراحی سایت: مهریاسان