فروشگاه خاص «کوچ» در «امارات‌مال»

فروشگاه خاص «کوچ» در «امارات‌مال»
فروشگاه خاص «کوچ» در «امارات‌مال»

 

بالشی برای آسایش

برند «کوچ» به خلاقانه‌ترین شکل از فروشگاه موقت خودش در «امارات‌مال» رونمایی کرد.

 این «پاپ‌آپ استور» که از آن به عنوان «تجربه بالشی لوکس» یاد شد، فروشگاهی بود که در مدت زمانی مشخص در مرکز خرید «امارات مال»، مجسمه و کیف‌های مخصوص طراحی شده توسط هنرمند و طراح مشهور فرانسوی به نام «سیریل لنسرین» را در معرض دید و فروش عموم قرار دارد.

 در فروشگاه کوچ در امارات مال، کیف‌های کوچ مورد استقبال قرار گرفت اما در واقع آنچه به اندازه این کیف‌های لوکس و جذاب در نظرها جلوه‌گر شد، نمای ورودی بود. بازدیدکنندگان به محض ورود با مجسمه‌ای از بالش‌های در هم مواجه می‌شدند که از قرار گرفتن کنار هم، مفهوم و فضای بصری جالب را رقم زدند و شما با لمس این اشکال بالشی، نرمی و راحتی را به وضوح حس می‌کردید. به همین دلیل از این فروشگاه به عنوان «تجربه بالشی لوکس» نام برده شد. پس از رد شدن از مجسمه جذاب ساخته شده توسط هنرمند فرانسوی، بازدیدکنندگان با طبقاتی از کیف‌های لوکس بالشی مواجه می‌شدند و با لمس اجناس دقیقا حس دست زدن به بالش و نرمی آن را حس می‌کردند! در واقع تمامی کیف‌ها و محصولات این فروشگاه «بالشی» بودند!

 

 

از لندن تا دوبی

 ایده مجسمه بالشی در لندن شروع شد، در برلین  به اوج رسید و سپس به دوبی آمد. دبی به عنوان پنجمین پایتخت مد در جهان، همچنان تجربیات جدید و هیجان‌انگیزی را برای ساکنان خود به ارمغان می‌آورد که به ندرت در مناطق دیگر دنیا دیده می‌شود. یکی از این رویدادها که ما را مجبور می‌کند با پایه سلفی خود به سمت مرکز خرید «امارات‌مال» برویم، آخرین تجربه هنری هنرمند مشهور فرانسوی، «سیریل لنسرین»  است. او با الهام از کیف اصلی «کوچ بالشی» مجسمه‌ای در مقیاس بزرگ از پلی‌استر و هوا ساخته است که به‌اندازه همتای چرمی کوچک‌تر خودش نرم و نرم به نظر می‌رسد اما به جای حفظ درخشندگی خود، این قطعه هنری به شما این امکان را می‌دهد که در داخل و اطرافش پرسه بزنید و یک نمای کامل 360 درجه و بهتر از آن، تعداد زیادی فرصت عکس زیبا داشته باشید! «سیریل لنسرین» در این باره گفت: «این از آن نوع آثار هنری نیست که شما می‌ایستید و به آن نگاه می‌کنید بلکه قطعه‌ای است که با آن تعامل دارید. مردم بخشی از آثار هنری هستند.»

این چیدمان هنری سرگرم کننده و بی‌دغدغه توسط «کوچ» برای دوستداران این برند و همچنین هر بازدیدکننده‌ای چشم‌نواز است و  لحظاتی منحصر به فرد و هیجان انگیز را دوبی رقم می‌زند.

 

 

راهی طولانی برای رسیدن به اوج

 برند کوچ برای رسیدن به این مرحله از خلاقیت و اشتهار، راهی طولانی و پر پیچ و خم را پیمود. این برند تولیدکننده لوازم لوکس از جمله کیف و کفش و همچنین اکسسوری‌های متنوع، سال 1941 در منهتن نیویورک تاسیس شد و خیلی زود با تولیدات خلاقانه و جذاب به شهرت رسید. نقطه عطف کوچ در سال  در سال 1946 رقم خورد؛ زمانی که نیم‌دهه پس از تاسیس، مایلز کان و همسرش لیلیان به شرکت پیوستند. آن‌ها صاحب یک شرکت تولید کیف چرمی بودند و دانش کافی در زمینه تولید و تجارت چرم داشتند. در سال  1950 کان مسئولیت شرکت را به عهده گرفت. او پس از مدتی  روشی تازه برای ساخت چرم‌های نرم تر و محکم‌تر ابداع کرد و آن‌ها را در رنگ‌های مختلف تولید کرد. همسرش پیشنهاد کرد خط تولید کیف‌های زنانه را هم به کارخانه اضافه کنند و در سال 1961 کان و همسرش کل سهام کوچ  را خریدند و به طور کامل مالک و مدیر آن شدند.در همین سال کان طراح لباس های ورزشی «بانی کشین» را به استخدام شرکت درآورد. او با طراحی کیف‌های تازه ،محصولات کوچ را متحول کرد. کیف‌های با رنگ‌های روشن‌تر از معمول که جیبهایی در بغل داشتند و همچنین کفش‌هایی هماهنگ با کیف‌ها طراحی کرد که با الهام از خودروهای اسپورت طراحی شده بودند. تا اواخر دهه 70 محصولات کوچ فقط در امریکا و به خصوص شمال شرقی این کشور توزیع می‌شد اما در سال 1979 لوئیس فرانکفورت به معاونت شرکت انتخاب شد و سیستم توزیع را متحول کرد. به این ترتیب برند کوچ در شهرهای مختلف دارای شعبه و فروشگاه شد. در سال 1985 کان و همسرش، سهامشان را فروختند تا بقیه عمر خود را به مزرعه‌داری بپردازند. کوچ به قیمت 30 میلیون دلار به شرکت «سارا لی» فروخته شد اما فرانکفورت در سمت خودش ماند. با ورود به هزاره جدید، کوچ نه‌ تنها دیگر دغدغه مالی نداشت بلکه مدام بر فناوری‌هایش می‌افزود و بیش از پیش در دل علاقه‌مندانش جا باز می‌کرد. کوچ در سال 2011، 64 میلیون دلار درآمد خالص داشت. این ارقام نشان دهنده ادامه سودآوری رو به رشد این برند است. در سال ۲۰۰۰ این برند درآمد خالص ۳۸.۶ میلیون دلاری را ثبت کرد. حاشیه سود برند از ۳.۸ درصد در سال ۱۹۹۹ به ۷ درصد در سال 2001 رسید. اگر چه این برند آمریکایی است اما مشتریان بین‌المللی خود را به ۱۸ کشور گسترش داده و مصرف‌کنندگان ژاپنی ۲۰ درصد از کل درآمد کوچ در  سال ۲۰۰۱ را رقم زدند. محصولات سنتی برند کوچ  و مجموعه‌های اصلی برای سالیان آتی آماده می‌شوند. کراکوف و فرانکفورت به عنوان هسته‌ها و مغز متفکر اولیه این برند می‌خواستند یک گام جلوتر بروند و کوچچ را به یک مارک سبک زندگی تبدیل کنند. برای انجام این کار، کوچ  نیاز داشت تا از مرز کیف دستی و کیف‌های چرم فراتر رود. هر نوع کالایی برای گنجاندن در این طرح جدید به عنوان بازی عادلانه ای در نظر گرفته شد. مدیریت کوچ با وجود تمرکز بر توسعه محصول جدید، فرصت‌های معرفی محصولات موجود به بازار های جدید را از دست نداد. ژاپن یک بازار بزرگ بکر و دست نخورده و مصرف کنندگان آن عاشق برند کوچ بودند. زمان گذشت و آوازه کوچ از ژاپن و آسیا تا آن سوی آتلانتیک رفت. حالا کوچ چند سال پس از رونمایی‌های عجیب و جالبش، تقریبا هر ماه شگفتی بزرگ برای هواداران و مشتریانش دارد و شعبده اخیر در «امارات‌مال» نشان داد درست مانند مفهوم مجسمه ورودی «پاپ‌آپ استور» جدید کوچ در «امارات‌مال» زندگی برای مصرف‌کنندگان این مارک خلاق به آسودگی استراحت روی بالش‌های نرم است!

در طول دهه 80 و 90 کمپانی با مدیریت لوییس فرانکفورت به موفقیت خود ادامه می داد. در سال 1996 او رید کراکوف را به عنوان مدیر هنری برند استخدام کرد که این طراح با طراحی های خود کوچ را از یک شرکت محدود به برندی جهانی بدل کند. در سال 2014 استوارت وورز جای او را گرفت.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان