فروشگاه مجازی شهروند، گامی ارزنده در توسعه اقتصاد شهری

فروشگاه مجازی شهروند، گامی ارزنده در توسعه اقتصاد شهری
فروشگاه مجازی شهروند، گامی ارزنده در توسعه اقتصاد شهری

فروشگاه مجازی شهروند، گامی ارزنده در توسعه اقتصاد شهری

مجموعه شهروند با راه اندازی فروشگاه مجازی، نقش موثری در کاهش مسائل زیست محیطی و توسعه اقتصاد شهری ایفا کرده است.

یکی از معضلاتی که امروزه کلان شهر ها با آن مواجه هستند مسائل زیست محیطی است، آلودگی هوا و مشکلات مربوط به محیط زیست، ترافیک و مسائل مربوط به حمل و نقل عمومی به بحران های تکراری در شهر های بزرگ تبدیل شده است.

با وجود این که مدیران شهری همواره با تشکیل جلسات مختلف و سمینارهای مختلف و ارائه تدابیر ویژه سعی در کاهش مشکلاتی نظیر آلودگی هوا، ترافیک و حمل و نقل عمومی داشتند اما هنوز نتوانستند راهکار موثری برای برطرف شدن کامل آن ها در کلان شهر ها ارائه دهند.

با توجه به این که مسائل مربوط به محیط زیست، یکی از ضروریات توسعه اقتصاد هر شهری محسوب می شوند، رفع این مشکلات همواره یکی از دغدغه های اصلی مدیران شهری بوده است اما علیرغم اقدامات مثبت زیادی که در این خصوص صورت گرفته  تنها به صورت مقطعی توانسته به کاهش پیامدهای این معضلات کمک کنند و این مباحث تکراری همچنان به صورت لاینحل در شهر های بزرگ باقی مانده است.

شهر تهران نیز یکی از کلان شهر های مهم دنیاست که از دیرباز با مشکلات متعددی مثل ترافیک، حمل و نقل درون شهری و آلودگی هوا روبرو بوده است، که مدیران شهر تهران را به فکر اتخاذ تدابیری برای کاهش این معضلات و رفاه بیشتر شهروندان انداخته است.

راه اندازی فروشگاه مجازی شهروند

مجموعه شهروند به عنوان بازوی اجرایی مدیریت شهر تهران در خصوص مسائل زیست محیطی نیز بی تفاوت نبوده و اقدامات موثری در این راستا انجام داده است، یکی از اقدامات موثر مجموعه شهروند در این حوزه، راه اندازی فروشگاه مجازی شهروند بوده که با هدف کاهش ترافیک و مشکلات زیست محیطی و در نهایت رفاه حال یشتر شهروندان صورت گرفته است.

شرکت شهروند با راه اندازی فروش آنلاین در فروشگاه های خود کمک شایانی به جابجایی کمتر پول نقد و امنیت بیشتر آن و صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان برای تامین مایحتاج ضروری خود انجام داده است.

کاهش حجم ترافیک، کاهش هزینه های توزیع، ارائه محصولات با قیمت مناسب به مشتریان، دقت بیشتر در کنترل کیفیت کالا، حذف واسطه های غیر ضروری از زنجیره تامین کالا، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش هزینه جانبی تامین کالا و خدمات به شهروندان، جذب بازار به روش های نوین از دیگر اهداف اصلی شرکت شهروند در راه اندازی فروشگاه مجازی بوده است.

در همین راستا سید رضا هادیان فر، مدیر فروشگاه مجازی و رسانه های اجتماعی شهروند، در رابطه با فعالیت فروشگاه های مجازی این شرکت اظهار داشت: هدف از راه اندازی فروشگاه مجازی شهروند کاهش سفر های درون شهری، کاهش ترافیک، کاهش جابجایی کمتر پول نقد، کاهش آلاینده های محیط زیست و حذف واسطه های غیر ضروری از چرخه تولید بوده است، در سال های گذشته مشکلات عدیده ای در ناوگان حمل و نقل فروشگاه های مجازی وجود داشت که با افزایش سفارشات مشتریان، سیستم حمل و نقل عملا کفاف انجام عملیات ارسال محصولات را نمی داد، اما با ورود مدیر عامل جدید بحث ناوگان جدید مطرح شد و بخش خصوصی با مشارکت بانک آینده مسئولیت توزیع اجناس فروشگاه را بر عهده گرفت.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان