فروشگاه‌های زنجیره‌ای با هدف حذف واسطه‌ها در کشور توسعه می‌یابند

فروشگاه‌های زنجیره‌ای با هدف حذف واسطه‌ها در کشور توسعه می‌یابند
فروشگاه‌های زنجیره‌ای با هدف حذف واسطه‌ها در کشور توسعه می‌یابند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور، نظام توزیع شفاف، هوشمند و مدرن را در حذف واسطه‌ها و ایجاد حلقه وصل تولید به توزیع و مصرف موثر دانست و گفت: توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور با هدف تامین و توزیع به موقع کالا در دستور کار وزارت صمت است.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه کشوری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای به نقل از ایرنا؛ «عباس تابش» روز یکشنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه مردم امروز از نوسانات قیمت کالاها گله‌مندند و خواهان برگشت ثبات در بازار هستند که یکی از شاخص‌هایی که باعث ثبات در بازار می‌شود بحث تامین کالا بوده که اساس بازار نیز هست.

وی اظهار داشت: متاسفانه در این چند سال ابر مشکلاتی مانند، تحریم، نرخ ارز، کرونا، سیل، زلزله و خشکسالی داشته ایم که باعث بی ثباتی قیمت در بازار شده است.

او گفت: قاعدتا افزایش و بالا بردن تولید می‌تواند ضامن ثبات قیمت در بازار شود که در این راستا امیدواریم با حمایت جدی از تولید کنندگان این اتفاق بیفتد.

 

در توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای عقب هستیم

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور در ادامه سخنانش گفت: در چند سال اخیر مقام معظم رهبری تاکید جدی روی حمایت از تولید دارند و امیدواریم با حمایت از بخش تولید و رونق آن شاهد رفع مشکلات مربوط به تامین کالاها و به دنبال آن توزیع آن در کشور باشیم.

تابش اضافه کرد: به استناد قانون برنامه، ۲۰درصد سهم خُرده‌فروش‌ها را باید به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اختصاص بدهیم که برای این کار انتظار داریم فروشگاه‌های زنجیره‌ای با توسعه فضای فیزیکی، بستر مناسبی برای توزیع آماده کنند.

او تصریح کرد: بعضا ما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد همان سنتی نگری قدیم هستیم که انتظار داریم به سمت هوشمند و فروش اینترنتی و با هدف ایجاد نظم در توزیع و پخش حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در مجموعه فروشگاه‌های افق کوروش شاهد این نظام تامین و توزیع هستیم، گفت: از نظر رشد فروشگاه زنجیره‌ای در کشور نسبت به برنامه توسعه عقب هستیم و باید در این خصوص اهتمام به خرج دهیم.

نظام توزیع باید اصلاح شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور در ادامه گفت: نظام توزیع درست منسجم و هوشمند پخش کالا از دیگر موضوعات مهمی است که بتوانیم کالا را بهینه به دست مردم برسانیم که یک نمونه آن راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که بدون واسطه دلالان، کالاها با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

تابش افزود: یکی دیگر از مواردی که باعث ثبات قیمت بازار می شود، ایجاد انباره‌های مکانیزه در سطح استان‌هاست که ظرفیت پشتیبانی از کالاهای بازار را بالا ببرد و احساس امنیت غذایی ایجاد کند و این یکی از پدافندهای غیرعامل نیز هست که می تواند این اطمینان را به مردم بدهد که در سخت ترین شرایط غذا دارند.

او گفت: دلایل عدم ثبات قیمت نبود کالاست اینکه بازاری و مردم احساس کنند کالا نیست و همین که مردم احساس کنند کالا و غذا هست ثبات می‌آورد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور روز یکشنبه به استان کرمانشاه سفر کرد و قرار بود در این سفر با استاندار وامام جمعه دیدار کند و از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی استان نیز بازدید نماید.

استان کرمانشاه با ۲میلیون نفر جمعیت  و با بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی و۳۰هزار نفر، اشتغالزایی دارد.

 

 

منبع: اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان