فروشگاه‌های زنجیره‌ای، قلب تپنده مراکز تجاری

فروشگاه‌های زنجیره‌ای، قلب تپنده مراکز تجاری
فروشگاه‌های زنجیره‌ای، قلب تپنده مراکز تجاری

امیرحسین انوری، مدیر ارشد توسعه فروشگاه زنجیره‌ای اسپار در حاشیه نمایشگاه ایران‌ریتیل‌شو 2019 که طی روزهای نهم تا دوازدهم آبان ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: «فروشگاه زنجیره‌ای اسپار سابقه 87 ساله داشته و اصالتا هلندی است. این فروشگاه که در 48 کشور جهان دارای بیشترین تعداد شعب در میان فروشگاه‌های زنجیره‌ای است، تا پایان سال 2018 تعداد 13 هزار و112 شعبه را در اختیار داشت که این آمار تا پایان سال 2019 به عدد 13 هزار و 300 شعبه خواهد رسید.»

او ادامه داد: «حدود دو سال است که فروشگاه زنجیره‌ای اسپار کار تحقیقات و مطالعات خود در ایران را آغاز کرده و درحال آماده‌سازی زیرساخت‌ها و پیش‌نیاز‌های مورد نیاز خود است تا بتواند از ابتدای سال 99 میزبان مردم در کشور ایران باشد.»

براساس گفته‌های امیرحسین انوری، اسپار دقیقا همان فروشگاهی که در اتریش دارد را در ایران به نمایش خواهد گذاشت با این تفاوت که نوع چیدمان و فضای آن متفاوت خواهد بود. در واقع اسپار بسته به شرایط هر کشور فروشگاه‌های خود را هم بومی‌سازی می‌کند.

مدیرارشد توسعه فروشگاه زنجیره‌ای اسپار در رابطه با چالش‌های پیش روی ایران در صنعت خرده‌فروشی تصریح کرد: «متاسفانه مراکز تجاری در ایران طراحی‌ها و زیرساخت‌های مناسب را برای پذیرش یک هایپرمارکت یا سوپرمارکت ندارند. این درحالی است که پاخور ایجاد شده یکی از مزایایی است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها برای مراکز تجاری به ارمغان می‌آورند.»

او ضمن اشاره به موضوع قیمت‌ها و اهمیت مشتریان به‌ عنوان موارد مدنظر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران افزود: «اسپار کار خود را از یک مرحله عقب‌تر آغاز کرده به صورتی که تمرکز خود را بر  بحث آموزش پرسنل معطوف کرده است تا امکان ارائه بهترین خدمات و نمایان شدن بهترین نتایج در ادامه این مسیر فراهم شود.»

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان