فروشگاه‌های موقت، راهی خلاقانه و سودمند برای برندها

فروشگاه‌های موقت، راهی خلاقانه و سودمند برای برندها
فروشگاه‌های موقت، راهی خلاقانه و سودمند برای برندها

در دهه‌های 80 و 90، مردم واقعا تبلیغات را دوست داشتند. آنها می‌خواستند آواز بخوانند، تبلیغات را تماشا کنند و بیلبوردهای جالب کوکاکولا را در بزرگراه ببینند. امروزه، برندها باید برای شنیدن پیام‌هایشان زیرک‌تر عمل کنند، چه از طریق پست‌های هدفمند و فیسبوک یا با قطع کردن لیست‌های پخش اسپتیفای یا ویدئوهای یوتیوب. در مجموع به‌عنوان یک جامعه ما به اندازه گذشته در مورد تبلیغات هیجان‌زده نیستیم.

بنابراین چگونه به‌عنوان یک برند می‌توانید آن کیفیت خاص را احیا کنید؟ پاسخ می‌تواند به‌سادگی برپایی فروشگاه پاپ‌آپ یا موقت باشد.

یک فضای تجاری مدرن

یک فروشگاه پاپ‌آپ در واقع روندی است که در آن یک برند به‌طور تصادفی یک فضای فروش را برای مدت کوتاهی قبل از بستن آن، افتتاح می‌کند. ایده این تاکتیک، ایجاد علاقه، حس فوریت و ترغیب مردم به بازدید از کسب‌وکار شما برای یک رویداد سرگرم‌کننده در زمان محدود است. پاپ‌آپ‌ها معمولا مضمونی هستند؛ نوعی هدیه یا محصول انحصاری را نشان می‌دهند و کاملا منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی هستند.

به‌عنوان یک استراتژی، فروشگاه‌های پاپ‌آپ از چیزی استفاده می‌کنند که برای مدت طولانی در بازاریابی گم شده است؛ اتصال. شما در خط مقدم هستید و با مخاطبان هدف خود تعامل دارید و در دنیایی که تنها ارتباط ما در پشت یک صفحه موبایل است، نمی‌توان آن را دست‌کم گرفت.

این فروشگاه‌های پاپ‌آپ جشنی از فرهنگ زندگی هستند و ماموریت اصلی ما را تکمیل می‌کنند. پاپ‌آپ‌ها به مشتریان فضایی برای بازی و تجربه هر چیزی که یک برند ارائه می‌کند، می‌بخشد. شما این آزادی را دارید که واقعا از وقتتان لذت ببرید و در یک محیط عجیب و غریب رها شوید.

همه اینها نشان می‌دهد پاپ‌آپ‌ها واقعا یک بازی برد-‌برد هم برای کسب‌وکار و هم برای مصرف‌کنندگان هستند. مردم یک تجربه منحصر‌به‌فرد را دریافت می‌کنند که تصاویر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و در ازای آن، برند با طرفداران بیشتر و پول بیشتری در جیب آنها خواهد بود.

استراتژی پاپ‌آپ فقط برای برندهای کوچک نیست. بسیاری از برندهای بزرگ و معروف در سال‌های اخیر فروشگاه‌های موقت خود را داشته‌اند.

Taco Bell

هتل«پاپ‌آپ Taco Bell» در کالیفرنیا میزبان 70مهمان خوش‌شانس بود. رزروها تنها در دو دقیقه انجام شد و با نرخ‌های بین 169 تا 300دلار، تاکو بل سود قابل‌توجهی از این تلاش به دست آورد؛ اگرچه سروصدای نام تجاری حتی بیشتر هم بود.

جنیفر آرنولت، مدیر ارشد تعامل و تجربه خرده‌فروشی تاکو بل، گفت: «علاقه طرفداران نشانه بازگشت سرمایه و موفقیت کلی پاپ‌آپ است.»

google

در تلاشی برای جلب‌توجه به Home Mini،  Googleدر سال2017 فروشگاه‌های دونات پاپ‌آپ را در 9شهر مختلف افتتاح کرد. بازدیدکنندگان جعبه‌ای را باز می‌کردند و از ابزار فن‌آوری جالب یا یک دونات خوشمزه شگفت‌زده می‌شدند.

به نظر می‌رسید این هیاهو کارساز باشد، زیرا Home Mini گوگل با 20درصد از سهم بازار از آمازون پیشی گرفت.

 

 

Nike

 Nikeمیزبان یک فروشگاه پاپ‌آپ در لس‌آنجلس بود که در آن مشتریان می‌توانستند کفش‌های سفارشی خود را طراحی کنند، با کوبی برایانت به پرسش و پاسخ بنشینند و حتی در یک زمین سرپوشیده بسکتبال بازی کنند.

Target

درست در زمان تعطیلات، Target، فروشگاهی را در منهتن راه‌اندازی کرد. 16هزار فوت‌مربع به فضای خرید، بازی‌های تعاملی و نمایشگرهای استادانه اختصاص داشت.

پاپ‌آپ فوق‌العاده این برند که ازسوی یک شرکت استراتژی بازاریابی ایجاد شد، پوشش رسانه‌ای داشت. هدف، برنامه‌ریزی برای ادامه این استراتژی در آینده است.

 

 

Gap

« Gap» با فروشگاه پاپ‌آپ شیک خود معنای جدیدی به این مدل تجاری داد. این فروشگاه به‌شکل یک اتوبوس مرمت‌شده به تور ایالات‌متحده رفت و مملو از پوشاک و لوازم جانبی الهام‌گرفته از دهه‌60 بود. به گفته بث آن کامینکو، مدیر اجرایی جهانی یک آژانس تبلیغاتی محبوب، اتوبوس  Gapبه جوانسازی یک برند خسته با گسترش پرانرژی کمک کرد.

 

 

Amazon

سهم  amazonاز بازار تجارت الکترونیک ایالات‌متحده در سال‌2018، 49درصد بود اما آنها هنوز هم ارزش خود را در ویترین‌های پاپ‌آپ می‌بینند. محبوب‌ترین آنها در مرکز وست‌فیلد سانفرانسیسکو اتفاق افتاد؛ جایی که مشتریان می‌توانستند طیف کاملی از دستگاه‌هایی مانند اکو و کیندل را آزمایش کنند. آمازون اخیرا تصمیم گرفت 87فروشگاه پاپ‌آپ خود را تعطیل کند اما در طول زمان، آنها توانستند مشارکت‌های ارزشمندی را با مکان‌هایی که این پاپ‌آپ‌ها برگزار می‌شد، ایجاد کنند. در واقع،  amazonدرنهایت به خرید Whole Foods به قیمت خیره‌کننده 13.4میلیارد دلار رسید و همه‌چیز با پاپ‌آپ‌ها شروع شد.

 

 

Kellogg's

ممکن است بتوانید  Kellogg's را در سراسر خواربارفروشی‌ها پیدا کنید اما یک کافه با تارت تمام عیار را چطور؟ پاپ‌آپ نیویورکی دارای میلک‌شیک‌های خوشمزه، بیش از دوجین طعم از شیرینی‌های توستر و حتی بوریتوهای پاپ‌تارت بود! یک جعبه تارت در اکثر فروشگاه‌ها از 1.99 تا 3.50دلار قیمت دارد اما کافه پاپ‌تارت امکانات جدیدی را ایجاد کرد که در فروشگاه موادغذایی موجود نبود؛ ازجمله الهام‌گرفتن از دستور پخت و شراکت با اوبر ایتز. چه کسی می‌داند آینده این همکاری به کجا می‌تواند منجر شود؟

 

 

IKEA

این یکی برای افرادی است که کوفته سوئدی خوشمزه می‌خواهند اما نمی‌خواهند کل فروشگاه را جستجو کنند. کافه بازی    IKEAدر تورنتو تجربه غذاخوری را فراهم کرد.

تا نوامبر2018، 424فروشگاه ایکیا در 52کشور در سراسر جهان وجود داشت. بااین‌حال، شرکت سوئدی هنوز هم در خرده‌فروشی ارزش پیدا می‌کند. پاپ‌‌آپ‌های IKEA در استرالیا، جنوب‌غربی، نیویورک و شیکاگو هم نمایش داده شده است.

Portillo's

طرفداران فرنچایز فست‌فود می‌توانند از پاپ‌آپ در«وودفیلد مال» در ایلینوی دیدن کنند. مغازه همه‌چیز را داشت؛ یک حلقه پیاز غول‌پیکر که می‌توانستید در آن بنشینید، یک گودال فوم سرخ‌شده، و فرصتی برای پوشیدن لباس گوشت گاو!

همچنین کالاهای مارک‌دار زیادی برای خرید افراد وجود داشت، مانند جاکلیدی مینی‌شیک، اسباب‌بازی‌های مخمل‌دار سگ واینر و پیراهن‌های سفارشی با آرم پورتیلو. پورتیلو قصد دارد به 600فروشگاه گسترش یابد و هر سال تعداد مکان‌ها را 10درصد افزایش دهد. بازاریابی جسورانه‌ای مانند این، گامی در مسیر درست است! از خطوط نایک گرفته تا بازگشت سرمایه تاکو بل، این پاپ‌آپ‌ها نشان می‌دهند استراتژی بازاریابی چقدر برای همه صنایع ارزشمند است. پاپ‌آپ‌ها برای آزمایش و همچنین برای ارتباط برندها و مصرف‌کنندگان به روشی معتبر استفاده می‌شوند.

تقریبا 10میلیارد دلار درآمد فروش از پاپ‌آپ‌ها در سال جاری ایجاد شد. به‌طور‌کلی، یک فروشگاه پاپ‌آپ مزایای بی‌شماری برای دسترسی به مصرف‌کنندگان امروزی دارد. این یک خلاصه کوتاه و شیرین است:

به فروشگاه‌های پاپ‌آپ فکر کنید؛ مانند اینکه کیک خود را داشته باشید و آن را بخورید. نه‌تنها یک تجربه شخصی و تعاملی ایجاد می‌کنید، بلکه می‌توانید از این معامله در رسانه‌های اجتماعی زیادی استفاده کنید، زیرا 33درصد از مشتریان از این پلت‌فرم‌ها برای اطلاع از برندهای جدید استفاده می‌کنند. این بهترین بازاریابی آفلاین و آنلاین را با هم ترکیب می‌کند!

گرافیک جعبه حمل‌و‌نقل

در دنیایی که تحت‌سلطه نتفلیکس و آمازون است، جای تعجب نیست مردم فورا چیزهایی را بخواهند. جیا ورتز، مدیرعامل یک برند مد و یکی از همکاران شاغل در فوربس نوشت: «رضایت فوری به یک انتظار و هنجار تبدیل شده است تا استثنا.» یک فروشگاه پاپ‌آپ این نیاز را برآورده می‌کند و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که محصولات جدید را از نزدیک امتحان کنند.

گرافیک دهان به دهان

مردم تمایل دارند به سخنان دوستان و خانواده خود اعتماد کنند. در واقع، طبق گفته‌های نیلسن، 92درصد از مصرف‌کنندگان به پیشنهادات عزیزانشان بیشتر از تبلیغ‌کننده اعتقاد دارند. ایجاد این همهمه دهان به دهان با یک فروشگاه پاپ‌آپ منحصر‌به‌فرد که به مردم دلیلی برای صحبت در مورد شما می‌دهد، آسان‌تر است.

برخی برندها ممکن است بیش از 25هزار دلار در پاپ‌آپ خود سرمایه‌گذاری کرده باشند اما بودجه به شما بستگی دارد. درنهایت، پاپ‌آپ به معنای ریسک کمتر، مساحت کمتر، مدت اجاره کوتاه‌تر و بدون هزینه‌های اضافی است. شما می‌توانید این استراتژی را بدون توجه به اینکه چقدر مایل به خرج هستید، به سرانجام برسانید.

مشتریان شما شایسته چیزی هستند که بتوانند بخندند، عکس بگیرند و در کل با آن تعامل داشته باشند؛ بنابراین به گوگل استراحت بدهید و چیزی آفلاین و متفاوت را امتحان کنید!

منبع: BLOOMBERG

تگها : فروشگاه , سرمایه گذاری , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , گپ , آمازون , تارگت , گوگل , نایک , ایکیا , پاپ آپ , مدرن , پورتیلو , تاکو بل

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان