فروش اینترنتی محصولات غذایی، راهی برای گسترش خدمات نوین رفاه

فروش اینترنتی محصولات غذایی، راهی برای گسترش خدمات نوین رفاه
فروش اینترنتی محصولات غذایی، راهی برای گسترش خدمات نوین  رفاه

 

 

مدیر واحد فروش الکترونیکی فروشگاه‌های رفاه با اشاره به عملکرد قابل قبول رفاه‌مارکت در روزهای ابتدایی فعالیت رسمی، گسترش خدمات فروش اینترنتی را همسو با اهداف راهبردی این بنگاه خصوصی اقتصادی برشمرد.

مصطفی طهماسبی، مدیر فروش الکترونیکی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با اشاره به چگونگی آغاز به کار واحد فروش اینترنتی مواد غذایی در این فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: «امروزه تنوع کالا، قیمت مناسب و گسترش خدمات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای حرف اول را می‌زند. با توجه به نیاز مشتریان و شرایط روز در صنعت خرده‌فروشی، این بنگاه اقتصادی خصوصی تصمیم گرفت در کنار فروش حضوری، تلفنی و پیامکی، فروش اینترنتی مواد غذایی را نیز راه‌اندازی کند. ایده اولیه «رفاه‌مارکت» از سال گذشته شکل گرفت و از 17 فروردین‌ ماه سال جاری فعالیت رسمی آن آغاز شد. کارکرد رفاه‌مارکت به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی و عضو جدیدی از خانواده بزرگ رفاه، ایجاد یک بستر مناسب برای فروش، عرضه محصولات با برندهای مختلف با تخفیفات ویژه و برگزاری جشنواره‌های فروش متنوع برای کاربران در یک فضای مجازی کسب‌وکار است. رسالت اصلی این فروشگاه همواره تأمین مایحتاج و کالاهای مورد نیاز مردم، با بالاترین کیفیت و درعین‌حال با نازل‌ترین قیمت بوده است. با توجه به تنوع بالا در سلیقه و نیاز مشتریان، تمرکز اصلی این سازمان بر محوریت عرضه کالا با حفظ موجودی و پایداری تعداد محصولات در تمام سطوح فروش است. همچنین در فروشگاه اینترنتی رفاه‌مارکت، به‌عنوان یک خرده‌فروشی موفق، قیمت‌گذاری مناسب و تخفیف‌های واقعی به‌عنوان یک اصل مهم در منشور اخلاقی مطرح بوده و تمام قوانین با توجه بر این اساس تدوین و اجرا می‌شود. ارائه قیمت‏‌های کاملاً رقابتی و مناسب، همراه با کیفیت مطلوب و خدمات پس از فروش، از اولویت‏‌های فروشگاه اینترنتی رفاه‌مارکت محسوب می‌شود. همچنین تیم فروش اینترنتی رفاه‌مارکت در راستای پشتیبانی از رونق تولید ملی و جهش تولید، در تلاش است با حمایت از کالای ایرانی، بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات تولید کشور را در اختیار مشتریان محترم قرار دهد.»


طهماسبی با تاکید بر لزوم گسترش خدمات و بهبود خدمت‌رسانی به مشتریان در راستای رضایت هرچه بیشتر در سال جدید خاطرنشان کرد: «در حال حاضر 18 شهر در سراسر ایران در حال همکاری با فروشگاه اینترنتی رفاه‌مارکت هستند. افزایش خدمات به سراسر کشور و گسترش تنوع اقلام کالایی جهت فروش اینترنتی، از جمله برنامه‌های ما در سال جدید است. در این راستا بسیاری از شهرهایی که شعب فروشگاه رفاه در آنجا فعالیت دارند، آمادگی خود را جهت همکاری و ایجاد بستر فروش اینترنتی اعلام کرده‌اند و امیدواریم این روند هرچه سریع‌تر دنبال شود. از دیگر برنامه‌ها می‌توان به افزایش تعداد تحویل کالا به 3000 عدد سفارش در روز اشاره کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان فصل پاییز سال‌جاری می‌توانیم به آن دست یابیم. همچنین در کنار انبار مرکزی رفاه‌مارکت با ظرفیت بالای چیدمان و طبقه‌بندی کالا، تاسیس انبارهای سیار کالا در شرق تهران و شهر کرج جهت توزیع هرچه بهتر سفارشات مشتریان، از دیگر برنامه‌های قابل توجه مجموعه ماست که در حال پیگیری و انجام است.»
مدیر فروش الکترونیکی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با اشاره به عملکرد رفاه‌مارکت در دروان شیوع بیماری کرونا افزود: «در روزهای شیوع بیماری کرونا که بسیاری از مردم مایحتاج روزانه خود را به صورت اینترنتی تهیه می‌کردند و در خانه ماندن مورد توجه همه بود، رفاه‌مارکت با افزایش تعداد نیروی انسانی در بخش تحویل سفارش کالا و مدیریت حجم سفارش‌پذیری، عملکرد قابل قبولی را از خود نشان داد که خوشبختانه با استقبال مشتریان و سازمان‌های مختلف جهت خرید سازمانی نیز همراه بود. همچنین در راستای فروش ویژه محصولات مواد غذایی در رفاه‌مارکت، بسته‌های ویژه مواد غذایی حاوی اقلام کالایی اساسی مشخص و دسته‌بندی شده با قیمت مناسب و تخفیفات ویژه در سایت اینترنتی www.refahmarket.ir موجود است که مشتریان در شهر تهران و کرج می‌توانند نسبت به خرید آنلاین اقدام کنند. ضمنا در صورت لزوم، همکاران ما در رفاه‌مارکت می‌توانند خریدها را بسته‌بندی و به آدرس مورد نظر ارسال کنند.»

طهماسبی در پایان تصریح کرد: «فروش اینترنتی مانند یک کوه یخ است که مشتریان فقط نوک آن کوه بزرگ را می‌بینند، در صورتی که بخش بزرگ آن در زیر آب پنهان است. خدمات پس از فروش، پشتیبانی و رفع مشکلات زیرساختی و تلاش شبانه‌روزی همکاران ما نقش نیمه پنهان کوه را دارد. در ابتدای شکل‌گیری هر ایده و کسب‌وکار متفاوت، مشکلات، چالش‌ها و سختی‌هایی وجود دارد که تیم فروش اینترنتی رفاه‌مارکت با توجه به اصل مهم اشتغالزایی و با به‌کارگیری تیمی متخصص و دلسوز، تا اینجای کار توانسته است با بهینه‌سازی هزینه‌های سازمانی و افزایش کیفیت کار، موانع بسیاری را از سر راه بردارد و با امید و انگیزه به ادامه راه دلگرم باشد.» (این گفت‌وگو در اردیبهشت ماه تنظیم شده است.)

 

 

 

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , ماهنامه تجارت طلایی , فروشگا های زنجیره ای رفاه , فروش اینترنتی , فروش الکترونیکی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان