قدرت تصویر، هزار برابر کلمه

قدرت تصویر، هزار برابر کلمه
قدرت تصویر، هزار برابر کلمه

آنچه دنیای تجارت در سال 2021 نیاز دارد

 

سال گذشته میلادی با تمام فرازونشیب‌هایش، تغییرات قابل‌ملاحظه‌ای را در بازاریابی دیجیتال کسب‌وکارها و برنامه‌ریزی‌های بعدی آن‌ها رقم زد. کمترین چیزی که در تعریف سال ۲۰۲۰ می‌توان گفت، غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است و زمان لازم فرارسیده تا به برنامه‌های مورد انتظار خودمان در سال ۲۰۲۱ نگاهی داشته باشیم.

 

سال 2020 با مسئله قابل‌توجهی چون مشارکت بیشتر مردم در فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی همراه بود و در حال حاضر این روند و برقراری تماس‌های ویدئویی به عضوی از سبک جدید زندگی ما تبدیل شده است. این موضوع به ایجاد تغییرات زیادی در نحوه ارتباط برندها با مصرف‌کنندگان منجر شده است.  

 

پخش زنده و افزایش محتوای تاثیرگذار

به خاطر شرایط خاص جامعه و تشویق به در خانه ماندن افراد و جلوگیری از تجمع‌های حضوری و شلوغ، بسیاری از کسب‌وکارهای مرتبط با خدمات و کالاهای فیزیکی مشتریان ناگزیر شدند تا رویدادهای حضوری خود برای معرفی محصولات را تعطیل کنند. اعمال محدودیت در رفت‌وآمد شهروندان باعث شد که آن‌ها بیش از پیش به صورت آنلاین با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنند.

 

پخش زنده

در حقیقت کرونا باعث شد مردم بر بسترهای آنلاین حضور بیشتری داشته باشند؛ به‌طور مثال، شرکت در ویدئوی معرفی محصولات شرکت، تماشای پخش زنده محتوای ارائه‌شده توسط چهره‌های مطرح و شناخته‌شده یا شرکت در کلاس‌های آنلاین.

در زمان قرنطینه میزان مشارکت مخاطبان در فعالیت‌های پخش زده (لایو) تا 50درصد افزایش یافت؛ درحالی‌که این آمار برای اینستاگرام به  70درصد رسید. استفاده از اپلیکیشن محبوب « تیک تاک» بسیار افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود که این روند در سال ۲۰۲۱ هم سیر صعودی داشته باشد. «آمازون لایو» هم در زمان شیوع ویروس کرونا کاملا رو به رشد بود. اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات مورد علاقه خود در طول پخش برنامه‌های زنده از این پلتفرم استفاده می‌کردند.

 

توجه هوشمندانه کسب‌کارها به مشتری

کسب‌وکارهای هوشمند، کاملا می‌دانند که در زندگی اجتماعی مشتریان و مخاطبان خود چه تاثیری می‌گذارند و راهکار خلاقانه صحبت و مکالمه با آن‌ها را پیدا می‌کنند. برای مصرف‌کنندگان یا مشتریان، رفتار صمیمانه و خوب بسیار حائز اهمیت است چراکه اگر غیر از این باشد، مخاطب ارتباط خوبی با خدمات و کسب‌وکار شما برقرار نخواهد کرد. بنابراین برقراری ارتباط پایدار، امری کلیدی در اعتبار برند در سال ۲۰۲۱ به حساب می‌آید.

ما در سال پیش رو، شاهد برندهای بیشتری خواهیم بود که کمپین‌هایی مانند Hilton’s #HotelsForHeroes اجرا می‌کنند، جایی که آن‌ها اتاق‌های رایگان به خدمت‌گزاران پزشکی می‌دهند یا به نوعی، نقش حمایتی خودشان را با دوخت ماسک‌های صورت برای افراد، ایفا می‌کنند. محتوای تولیدشده توسط کاربر درباره کسب‌وکار و خدمات‌تان می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش آگاهی و جلب اعتماد از سوی برند شما بگذارد. تاکنون هیچ چیزی از تجربه مشتری مهم‌تر نبوده است. احساس رضایت مصرف‌کنندگان در استفاده از خدمات یک برند می‌تواند تجربه شیرین و لذت‌بخشی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. با تولید محتوای مناسب، خدمات شما به گوش سایر مخاطبان می‌رسد، باعث ترغیب مخاطبان به خرید می‌شود و مخاطبان را به دنبال‌کردن اخبار و محصولات جدید شما وادار می‌کند. درواقع مدت‌هاست که تولید محتوای مناسب یک روش موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان محسوب می‌شود و یکی از موضوعات رایج در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

 

 

تاکید بر اصل پایداری

81درصد از مصرف‌کنندگان، اشتیاق بیشتری برای استفاده از محصولاتی دارند که با محیط زیست سازگار باشند. این عدد چندان تعجب‌آور نیست. چون طی سال گذشته ما شاهد تغییر رویه برندهایی هستیم که به سمت آینده‌ای پایدارتر با استفاده از بسته‌بندی و خدمات باکیفیت‌تر و دوست‌دار محیط زیست می‌روند. بر همین اساس، مصرف‌کنندگان به‌طور فعالانه در جست‌وجوی برندهایی هستند که به صورت آگاهانه به این موضوع توجه می‌کنند و قابلیت بازیافت را هم دارند.

 

اهمیت مشارکت در جریان‌های اجتماعی

موضوعات فرهنگی در تاثیر بر رفتار خرید تاثیر می‌گذارد. برندهایی که واکنش خاصی را نسبت به جریانی نشان نمی‌دهند، احتمالا در سال ۲۰۲۱ تاثیراتش را خواهند دید. از طرف مقابل، برندهایی که علنا درگیرشدن خود را در موضوعات فراگیر به نمایش می‌گذارند، از مزایای این اقدام بهره‌مند خواهند شد و ارتباطات عمیق‌تری با خریدارانشان برقرار می‌کنند.

 

افزایش جست‌وجوی صوتی و تصویری

تعداد زیادی از مخاطبان جست‌وجوهای خود را از طریق ابزارهای صدا مانند الکسا انجام می‌دهند و شاید چون بیشتر افراد با توجه به شرایط فعلی در خانه هستند، زمان کمتری را به برقراری ارتباط‌های خود از طریق نوشتاری اختصاص می‌دهند اما این فقط جست‌وجوی صوتی نیست که در سال ۲۰۲۱ غالب خواهد شد بلکه می‌توان انتظار داشت که سایر روش‌های جست‌وجوی خلاقانه مانند جست‌وجوی تصویری هم مورد استفاده قرار بگیرند.

ابزاری مانند Google Lens این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا هر آنچه را بخواهند، جست‌وجو کنند. بازاریابان باید تمرکز بیشتری بر متن‌ها و تصاویر داشته باشند. طی سال آینده، تصاویر به‌صورت فزاینده‌ای از اهمیت سئو برخوردار خواهند شد.

 

استفاده آسان از مطالب

در سال 2020 عده زیادی متکی به محتوایی با قابلیت مصرف آسان بودند؛ مواردی مانند پادکست‌های قابل‌استفاده در هنگام حرکت یا خبرنامه‌هایی که مستقیما در صندوق‌های ورودی مشترک قرار دارند. مطالعات نشان می‌دهد که 55درصد از آمریکایی‌ها به پادکست گوش می‌دهند؛ درحالی‌که در زمان قرنطینه کامل، این مقدار 14درصد افزایش یافته است. احتمال داده می‌شود خدمات‌دهندگانی که سایت خود را برای پشتیبانی از جست‌وجوی بصری و صوتی بازطراحی می‌کنند، درآمد تجارت دیجیتال خود را تا 30درصد افزایش بدهند.  

امروزه، تبلیغ‌کنندگان هزینه‌های بیشتری را برای پادکست‌ها خرج می‌کنند و این نشان از موفقیت مستمر چنین پدیده‌ای در سال ۲۰۲۱ دارد. محتوای مناسب با دسترسی آسان مانند پادکست‌ها و خبرنامه‌ها به برندها کمک می‌کند تا ارتباط عمیق‌تری با مشتریان برقرار کنند و راهی صمیمی‌تر برای برقراری ارتباط بیابند. ماهیت غیرقابل پیش‌بینی سال ۲۰۲۰، برندهای تجاری را مجبور کرد تا درباره چگونگی ارتباط با مشتریان خود بیشتر فکر کنند. تعطیلی مغازه‌ها و افزایش سفارش‌ها در منزل باعث شده تا افراد وقت بیشتری را به صورت آنلاین و در سایت‌های خدماتی بگذرانند. طی ۱۲ ماه آینده، شاهد ادامه این روند خواهیم بود. جایگزینی و استفاده از ویدئوهای لایو به شکل قابل توجهی بیشتر می‌شود و تولید محتوا به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی باقی می‌ماند.

 

منبع: college.tapsell

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , کرونا , محیط زیست , لایو آموزشی , دوستدار محیط ‌زیست , فضای آنلاین , تماس‌های ویدئویی , کلاس آنلاین , شرکت در کلاس آنلاین , خرده فروشی 2021 , راهکارهای خلاقانه , Google Lens , جست‌وجوی صوتی , لایو , ویدئو لایو

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان