لویی‌ویتون و سودای خرید میلان

لویی‌ویتون و سودای خرید میلان
لویی‌ویتون و سودای خرید میلان
 
لویی‌ویتون و سودای خرید میلان
برندی در وادی هیجان
فوتبال در طول یک دهه گذشته به حدی جذاب و البته پولساز جلوه کرده که بسیاری از برندها و اشخاص ثروتمند جذب این وادی شده‌اند.
 این ورزش به‌عنوان چهارمین صنعت پولساز با باشگاه‌های محبوب و پرهوادارش این‌بار چشم برند برتری مانند لویی‌ویتون را به خودش خیره کرده و آنها قصد دارند تیمی معتبر به نام میلان را خریداری کنند.
 
رویای لویی‌ویتون
برخی رسانه‌های ایتالیایی گزارش دادند یک اتفاق تجاری بزرگ در حال رخ دادن است و برندی خوشنام سراغ تیمی قدرتمند و خوشنام در عرصه ورزش و فوتبال رفته است.
روزنامه «ایل مساجرو ریپورت» در گزارش خود مدعی شد برناردو آرنو که دومین مرد ثروتمند دنیا و مالک برند لویی‌ویتون است، برای خرید باشگاه آث میلان ابراز تمایل کرده و مبلغ خیره‌کننده ۸۹۰ میلیون پوند را پیشنهاد کرده است. بر اساس این گزارش الیوت که مالک فعلی باشگاه ایتالیایی است قصدی برای فروش میلان ندارد و پیش از این نیز پیشنهادهای دیگر را رد کرده بوده، اما آرنوی فرانسوی برای گسترش امپراتوری تجاری خود مصمم بوده و گفته می‌شود به مالکان فعلی آث میلان اعلام کرده برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای تغییرات گسترده در این باشگاه دارد. او معتقد است در نهایت می‌تواند این معامله را به سرانجام برساند. الیوت، مالک فعلی باشگاه در سال 2017 مالکیت میلان را به عهده گرفت. با توجه به برنامه‌های اخیر آث میلان برای اسباب‌کشی از استادیوم سن‌سیرو و ساخت یک استادیوم جدید و مدرن، به نظر می‌رسد این باشگاه به سرمایه کلانی نیاز خواهد داشت و همین موضوع احتمال فروش باشگاه را تقویت کرده است.
 
 
میلان و سابقه خراب کار با برندها 
 برند لویی‌ویتون در حالی دست روی دومین تیم پرافتخار فوتبال اروپا گذاشته که این باشگاه برخلاف زمین فوتبال در دنیای تجارت، حداقل طی سال‌های اخیر، برای برندها بدنام بوده است. پس از اتمام فصل 2018-2017 بزرگ‌ترین سوال پیش روی میلان، مربوط به مالکیت بود. لی یونگ هونگ که با مبلغ ۷۴۰ میلیون یورو میلان را خریداری و تمام بدهی‌های باشگاه را پرداخت کرده بود، باید مبلغی را به‌عنوان ضمانت به موسسه الیوت پرداخت می‌کرد تا سرمایه‌اش هدر نرود. این تاجر چینی که ۳۰۸ میلیون یورو از الیوت وام گرفته بود، نتوانست در موعد مقرر ۳۲ میلیون یورو را به حساب الیوت واریز کند تا اینگونه سرمایه هنگفتش از دست برود. بسیاری هنوز هم ماجرای لی یونگ هونگ را هضم نکرده‌اند و مشخص نیست هدف او از خرید میلان چه بود اما او در اولین سال حضورش، مبلغی بالاتر از ۲۰۰ میلیون یورو در نقل و انتقالات باشگاه هزینه کرد. بالاخره پس از این اتفاق، شرکت الیوت که یکی از بزرگ‌ترین موسسه‌های مالی دنیاست، هدایت میلان را در اختیار گرفت و در اولین قدم، پائولو اسکارونی، از باتجربه‌ترین مدیران ایتالیایی را روی کار آورد. هدف مالکان جدید مشخص بود؛ آنها می‌خواستند باشگاه ثبات مالی داشته باشد و به دست افراد متبحر اداره شود. اولین کار، آمدن لئوناردو به باشگاه بود. لئوناردو به عنوان مدیر فنی به میلان برگشت و پائولو مالدینی را هم همراه خود آورد. راضی کردن مالدینی که 10 سال گذشته همواره از پیوستن به کادر مدیریتی میلان امتناع می‌ورزید، خبر خوشی برای هواداران بود. حضور اسطوره به نوعی ضمانت درست بودن پروژه الیوت بود.
 
 علاقه لویی‌ویتون به ورزش و فوتبال 
 در این بین علاقه برند مشهور دنیا به ورزش و به‌خصوص فوتبال هم در شکل‌گیری این ارتباط تجاری بی‌تاثیر نبوده است. تحقیقات نشان داده لویی‌ویتون در نیم دهه بیش از همه برندهای صنف خودش با طرف‌های ورزشی همکاری کرده و 12 درصد مجموع سودش طی نیم دهه اخیر از طریق همکاری با برندهای فوتبالی و ورزشی حاصل شده است. در این شرایط طرح بلندپروازانه اخیر قطعا آخرین جاه‌طلبی برند مشهور نیست؛ به‌خصوص اینکه لویی‌ویتون حداقل در سال‌های اخیر نشان داده بیشتر علاقه به سرمایه‌گذاری در ایتالیا دارد و با توجه به شاخه کاری‌اش، قطعا هواداران زیادی در سرزمین چکمه‌ای دارد. میلان پیش از این و در دوران اوج اقتدارش سایه یک سیاستمدار به نام سیلویو برلوسکنی، تاجر مشهور و نخست‌وزیر سابق ایتالیا را بالای سر خودش می‌دید اما تا به حال هرگز یک برند تجاری به‌عنوان مالک تیم قرمز و مشکی‌پوش مطرح نشده است. برند لویی‌ویتون یکی از پیشروهای صنعت مد در جهان است که محصولات خود را از طریق بوتیک‌های مستقل، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و وب‌سایت شرکت، به فروش می‌رساند. این مارک معتبر 6 سال متوالی (۲۰۰۶–۲۰۱۲) به‌عنوان باارزش‌ترین نام تجاری در زمینه کالاهای لوکس در جهان شناخته شده‌ است. ارزش این برند در سال ۲۰۱۲ معادل 9/25 میلیارد دلار برآورد شد. از سال ۱۹۸۹ تاکنون، بازرگان فرانسوی برنار آرنو که هم‌اکنون ثروتمندترین فرد اروپاست، مالک برند لویی‌ویتون محسوب می‌شود. او از طریق شرکت «LVMH» مالک ۴۲ درصد از سهام شرکت است. با این اوصاف باید دید در صورت شکل‌گیری ارتباط تجاری جدید، طرفین توامان به اهداف‌شان می‌رسند یا اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.
 
 
 
 
 
 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان