مراکزخرید فرانسه، هلند و آلمان زیر ذره‌بین «تجارت طلایی»

مراکزخرید فرانسه، هلند و آلمان زیر ذره‌بین «تجارت طلایی»
مراکزخرید فرانسه، هلند و آلمان زیر ذره‌بین «تجارت طلایی»

 

مراکزخرید فرانسه، هلند و آلمان زیر ذره‌بین «تجارت طلایی»
ماهنامه تجارت طلایی در ادامه حضور در مجامع بین‌المللی صنعت خرده‌فروشی و مراکز خرید این‌بار در بزرگ‌ترین رویداد حوزه املاک و مستغلات شهر NICE فرانسه حضور پیدا کرد. جدا از بحث حضور در این رویداد بین‌المللی و انتقال آخرین دستاوردهای این صنعت، بازدید از مراکز خرید معتبر شهر نیس و دیگر شهرهای اروپایی اعم از آمستردام و‌ هامبورگ نیز در دستورکار این تور اروپایی ماهنامه تجارت طلایی قرار گرفت؛ مراکز خریدی که هر یک ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.

مراکز خرید نیس-فرانسه
نیس از نظر مراکز تجاری، تنوع قابل توجهی دارد. غیر از بوتیک‌های شیک و قدیمی و بازارچه‌های روزانه و محلی، این شهر مراکز تجاری مدرن زیادی نیز دارد. در این مراکز تجاری، به غیر از فروشگاه‌های عرضه‌ کالا، امکانات تفریحی متعددی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

مرکزخرید CAP 3000
مرکزخرید CAP 3000، یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید نیس به‌شمار می‌رود. این مرکز در سال ۱۹۶۹ افتتاح شده است و دو طبقه دارد. ظرفیت پارکینگ‌های این مجموعه تجاری بالغ بر سه‌هزار خودرو است و 150 واحد تجاری از برندهای مختلف در آن فعالیت دارند.
CAP 3000 عنوان هشتمین مرکزخرید بزرگ فرانسه را در اختیار دارد. قرار گرفتن این مرکز در حومه شهر نیس که پنجمین شهر بزرگ فرانسه است، باعث شده که محبوبیت فراوانی داشته باشد و خریداران را نه‌تنها از خود نیس بلکه از شهرها و استان‌های اطراف جذب کند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای از برترین برندهای داخلی و بین‌المللی و گالری لافایت و گالری گورمه در این مرکزخرید نمایندگی دارند.
طراحی نمای مدرن شیشه‌ای این مجموعه به‌واسطه استفاده از چشم‌نداز زیبای این مرکز به سواحل زیبای مدیترانه در کنار طراحی داخلی و نورپردازی مدرن از دیگر ویژگی‌های CAP 3000 به‌شمار می‌رود. در طراحی داخلی این مرکزخرید از ابزارهای دیجیتال نیز به خوبی استفاده شده است تا جایی‌ که یکی از جذابیت‌های آن ویدئو‌وال بزرگی در وید مرکزی آن است که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.
نگاه هوشمندانه در طراحی داخلی این مرکزخرید در بخش طراحی صندلی‌های نصب شده نیز کاملا مشخص است. CAP 3000 پنج دقیقه تا دومین فرودگاه بین‌المللی فرانسه فاصله دارد و فاصله آن تا شهر نیس ۱۵ دقیقه است. برای دسترسی به این مرکزخرید، انتخاب‌های زیادی وجود دارد که همین امر باعث شده است بازدید‌کنندگان زیادی را پذیرا باشد. علاوه‌بر خودروی شخصی، قرارگیری در مسیر حمل و نقل عمومی شهر نیس باعث شده است  CAP 3000 پاخور بالایی را تجربه کند تا جایی‌ که طبق آخرین اطلاعات سالانه میزبان بیش از 9 میلیون بازدید‌کننده و گردشگر است.

NICE ETOLIE

NICE ETOLIE در سال ۱۹۸۲ افتتاح شد. این مرکزخرید چهارطبقه با ظرفیت پارکینگ 1200 خودرو در مرکز شهر نیس واقع شده است. نزدیکی به تقاطع ویکتور هوگو بر محبوبیت و میزان بازدید گردشگران از این مرکزخرید افزوده است. تنوع قابل توجهی از انواع محصولات از جمله پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری، لوازم منزل، فروشگاه موسیقی و فناوری در کنار رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های این مرکز جذابیت ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان آن پدید آورده است. در این مجموعه تجاری، تعدادی از بهترین برندهای داخلی فرانسه و برندهای بین‌المللی محبوب، نمایندگی دارند.
این مجموعه تجاری در یکی از مهم‌ترین خیابان‌های خرید نیس قرار دارد و فقط چند قدم تا ایستگاه قطار منطقه‌ای فاصله دارد. بنابراین از نظر دسترسی، در موقعیت خوبی قرار گرفته است. این مرکزخرید سالانه میزبان بیش از 13 میلیون گردشگر است.


از ویژگی‌های NICE ETOLIE می‌توان به معماری مدرن آن اشاره کرد. ورودی این مرکز، یک آتریوم با نور طبیعی است و دکوراسیون داخلی مدرن و جذابی دارد که نظر هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. از طرف دیگر توجه به مباحث ایمنی در این مرکزخرید در تمامی بخش‌ها به وضوح قابل مشاهده است. در بخش دکوراسیون داخلی نیز بهره‌گیری از فضاهای دنج برای استراحتگاه‌ها که این فرصت را به بازدیدکنندگان می‌دهد که مدت زمان بیشتری را در این مرکزخرید بگذرانند از نکات حائز اهمیت این مرکز به‌شمار می‌رود.

مراکز خرید آمستردام-هلند
Magna Plaza
مهم‌ترین مرکزخرید آمستردام مگناپلازا نام دارد که معماری نئوگوتیک و نئورنسانس آن توجه همگان را به خود جلب می‌کند. در واقع این ساختمان جزو ۱۰ بنای مهم آمستردام به‌شمار می‌رود، ساختمانی که روزگاری ساختمان پست مرکزی شهر آمستردام بود و از سال 1992 به‌واسطه تغییر کاربری که در آن رخ داد به مرکزخرید تبدیل شد. معماری فاخر داخلی این مرکزخرید فضایی مسحور‌کننده را برای بازدید‌کنندگان پدید آورده است.


مگناپلازا که در قلب تاریخی شهر آمستردام واقع شده است به‌واسطه مجاورت با موزه «مادام توسو»، کاخ پادشاهی و خیابان «کالور» که معروف‌ترین خیابان آمستردام است، مورد توجه تعداد زیادی از گردشگران این شهر تاریخی نیز هست. این ساختمان که بین سال‌های 1895 تا 1899 ساخته شده است در فهرست 100 ساختمان میراث ماندگار پادشاهی هلند قرار دارد.
این مرکزخرید چهارطبقه شامل مغازه‌های مد و لوازم آرایشی و بهداشتی با برندهای مطرح جهانی است. قیمت‌های کالاهای این مرکزخرید به نسبت استانداردهای آمستردام در رنج متوسط قرار دارد. این مرکزخرید برای افرادی که متقاضی آخرین مد روز هستند مکانی خاص و دیدنی به‌شمار می‌رود.

Stadshart Amstelveen
 Stadshart Amstelveen تنها مرکزخرید چهارستاره در هلند است که بزرگ‌ترین مرکزخرید آمستردام نیز به‌شمار می‌رود. در این مجموعه بالغ بر ۲۱۰ مغازه وجود دارد که اجناس مختلف با برند‌های متنوع به فروش می‌رسانند؛ مرکزخریدی با چهار ساختمان به هم پیوسته که یک حیاط مرکزی بسیار بزرگ را به عنوان پلازای شهری شامل می‌شود.


 نکته قابل توجه در این مرکزخرید طراحی یک مسیر سبزرنگ در راهرو‌ها است که شما را به سمت واحدهای تجاری به خوبی هدایت می‌کند. علاوه‌بر وجود فروشگاه‌های متنوع و دپارتمان‌استورها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، وجود یک کتابخانه بزرگ به همراه رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های با طراحی‌های زیبا، کانسپتی از یک فضای تفریحی جذاب را نیز برای مخاطبان این مرکزخرید پدید آورده است.
نکته جالب توجه در خصوص Stadshart Amstelveen توجه ویژه گردشگران هندی و ژاپنی به آن است. خدمات رفاهی ویژه و توجه به نکات ایمنی و تامین امنیت فیزیکی مراجعه‌کنندگان از نکات حائز اهمیت در بازدید از این مرکزخرید است.
البته نکته قابل توجه در خصوص مراکز خرید هلند این است که مراکز خرید این شهر تاریخی به هیچ عنوان در ارتفاع ساخته نشده‌اند و همگی توسعه سطحی داشته‌اند و عمدتا در یک طبقه طراحی شده‌اند و به نوعی تکمیل‌کننده خدمات منطقه محسوب می‌شوند. این بدان معناست که در مجاورت این مراکزخرید چند برج بلندمرتبه مسکونی، کتابخانه، مجموعه رستوران‌ها و مراکز فرهنگی و تفریحی نیز قرار دارند. 
از دیگر نکات قابل ذکر در خصوص مراکز خرید این شهر تغییر کاربری ساختمان‌های قدیمی شهر و تبدیل آنها به مراکز خرید است که در خصوص اکثر مراکز خرید این شهر به جز مگناپلازا که در مجاورت بافت تاریخی و سنتی شهر است، مشاهده می‌شود.

مراکز خرید‌ هامبورگ-آلمان
هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان، همچنین هشتمین شهر اتحادیه اروپا و سومین بندر بزرگ اروپا بعد از آنتورپ و روتردام و البته یک شهر ایالتی است. شهری با اماکن دیدنی بی‌شمار و البته مراکز و مجتمع‌های تجاری پرتعداد که از این حیث شهری جذاب برای خرده‌فروشان و برندهای تجاری به‌شمار می‌رود.

Europa Passage
این مجموعه‌ تجاری بین خیابان‌های Monckebergstrasse و Jungfernstieg  قرار دارد و یکی از بهترین مراکز خرید‌ هامبورگ به‌شمار می‌رود. مجموعه تجاری Europa Passage در مجموع ۱۶ طبقه دارد که البته شامل طبقات اداری و گاراژ هم می‌شود. این بنا با ارتفاع ۶۰ متر، شبیه به یک کشتی کروز لوکس طراحی شده است و بزرگ‌ترین مرکزخرید درون‌شهری ‌هامبورگ در قطب گردشگری و توریستی شهر به‌شمار می‌رود.
این مجموعه درست در مرکز شهر ‌هامبورگ قرار دارد و چیزی فراتر از یک مرکزخرید ساده است؛ در واقع می‌توان گفت که یک مجموعه‌ توریستی کامل پیش چشم مخاطب قرار داده شده است. مساحت این مجموعه به ۳۰ هزار مترمربع می‌رسد و بیش از ۱۲۰ فروشگاه مختلف در این مرکزخرید فعالیت دارند که تنوع بی‌نظیری از محصولات را عرضه می‌کنند. در این مجموعه، برندهای مشهوری را خواهید دید که در فروشگاه‌های خاص، بهترین محصولات خود را عرضه می‌کنند. از پوشاک گرفته تا مواد خوراکی، گل و حتی کالای دیجیتال در این مجموعه به فروش می‌رسد.
اما نکته حائز اهمیت این مرکزخرید برای ما ایرانی‌ها طراحی این مجموعه فاخر توسط‌ هادی تهرانی معمار و آرشیتکت نام‌آشنای ایرانی است. او که از 6سالگی در آلمان زندگی می‌کند در دانشگاه صنعتی براونشوایک تحصیلات آکادمیک خود را گذرانده است. تهرانی به‌واسطه استعداد و توانمندی و خلاقیت فراوانی که در حوزه معماری داشت توانست با شرکای خود دفتر معماری BRT را بنیانگذاری کند و تاکنون بیش از 40 پروژه منحصر‌به‌فرد را در اقصی نقاط جهان طراحی کرده است. او که 28 عنوان بین‌المللی را در حوزه معماری در کارنامه خود دارد طراحی این پروژه را در سال 1997 آغاز کرد و این پروژه در نهایت در سال 2006 در‌ هامبورگ به بهره‌برداری رسید.
نمای ترکیبی این مرکزخرید که بر پایه استفاده از متریال شیشه و سنگ است، در مجاورت ساختمان‌های قرمز و قهوه‌ای آجری شهر‌ هامبورگ خودنمایی می‌کند. از طرفی مجاورت با دریاچه «آلستر» و چندین موزه و کلیسای مشهور شهر ‌هامبورگ این مرکزخرید را برای بازدیدکنندگان و توریست‌های این شهر منحصر‌به‌فرد کرده است.

Wandelhalle 
مرکزخرید Wandelhalle تفاوت‌های بسیار جالبی با سایر مراکز خرید متعارف دارد. علت این تفاوت تغییر کاربری بخش عظیمی از ایستگاه قطار شهری ‌هامبورگ است که باعث شده مورد توجه بسیاری از شهروندان و گردشگران این شهر قرار بگیرد؛ ساختمانی با قدمت 300 ساله که خود گویای خاطرات بسیاری از گذشته ژرمن‌ها و جنگ‌های جهانی اول و دوم است اما امروز روایتگر خدمات شهری و زیرساخت‌های گردشگری است.


از آنجا‌ که ایستگاه مرکزی شهر ‌هامبورگ روزانه میزبان تعداد زیادی از ترن‌ها و قطارهای بین‌شهری و خطوط مترو است، تعداد زیادی از مسافران شهرهای مختلف اروپا در این مرکز توقف دارند و به‌واسطه این حجم بالای مخاطب واحدهای غذایی، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فودکورت‌های زیادی در حال فعالیت هستند. در کنار خدمات فوق واحدهای تجاری بزرگ و فروشگاه‌های برندهای معتبر پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری و چمدان نیز رونق‌بخش فضای تجاری این مرکزخرید هستند.
تمام ویژگی‌های مطرح شده در خصوص این مرکزخرید از آن یک جاذبه توریستی ساخته است که گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

 

 

 

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان