مراکز خرید جذاب قاره آفریقا

مراکز خرید جذاب قاره آفریقا
مراکز خرید جذاب قاره آفریقا

جایگاه متفاوت، تجارت متفاوت

خرده‌فروشی آفریقا و مراکز خرید این قاره کمتر از سایر قاره‌ها شناخته و معرفی شده‌اند اما به‌اندازه کافی و در نظر اهالی فن جاذبه و سود دارند. کافی است به سازوکار 10 برند این قاره نگاهی بیندازیم!

سندتون سیتی

رکورد بزرگ‌ترین مساحت ساخت بازار و مرکز خرید، متعلق به مرکز خرید «سندتون سیتی» است؛ بازاری سرپوشیده با مساحت ۱۴۱۳۹۰ مترمربع که مغازه‌های خرده‌فروشی زیادی دارد. گشت‌وگذار و تماشای تمام فضای این بازار زمان زیادی می‌برد. با‌این‌حال هنوز هم پرطرفدار بوده و این موضوع را مدیون موقعیت عالی‌اش است. به‌راحتی می‌توانید خود را به مرکز خرید «سندتون سیتی» برسانید. ایستگاه سندتون گایوترین، میدان نلسون ماندلا و کتابخانه سندتون تنها چند دقیقه تا این بازار ژوهانسبورگ (شهر مشهور آفریقای‌جنوبی) فاصله دارد.

 

 

مرکز خرید آفریقا

مرکز خرید آفریقا، نه‌تنها دومین مرکز خرید بزرگ ژوهانسبورگ است، بلکه بین دو شهر پرتوریا و ژوهانسبورگ قرار گرفته است. از هر دو شهر، اتوبوس‌هایی به مقصد این بازار رفت‌وآمد دارند. مرکز خرید آفریقا، ساختمانی دوطبقه با سقفی شیشه‌ای دارد که فضای روشنی برای رفت‌وآمد خریداران به وجود آورده است. اگر دوست دارید از فروشگاه‌ها و برندهای معروف جهانی خرید کنید، این مکان یکی از بهترین مراکز خرید ژوهانسبورگ است. هرچند قیمت‌ها چندان تفاوتی با دیگر کشورهای جهان ندارند، برای افرادی که قصد خرید دارند، عالی به نظر می‌رسد.

 

 

ایست‌گیت

«ایست‌گیت» را شاید از قدیمی‌ترین‌ها بدانیم اما درعین‌حال از بهترین مراکز خرید ژوهانسبورگ هم محسوب می‌شود. «ایست‌گیت» اولین مرکز خریدی بود که در این شهر ساخته شد. ساختمان سه‌طبقه آن در سال ۱۹۷۹ تأسیس شد و امروزه بیش از ۲ میلیون نفر بازدید‌کننده دارد. برندهای معروف جهانی را در میان ۳۰۰ مغازه و فروشگاه این بازار خواهید یافت. حتی برندهای غذایی مانند «کی‌اف‌سی» و «مک دونالد» هم آنجا شعبه دارند. بهترین برندهای پوشاک، شلوارهای جین و کفش‌ها را هم خواهید یافت. برای سرگرمی و رفع خستگی، سینمای «آی‌مکس» ایست‌گیت را امتحان کنید. بسیاری از گردشگران برای تماشای فیلم‌های به روز دنیا به این سینما می‌آیند.

 

 

استنلی ۴۴

بیشتر گردشگرانی که وارد آفریقای جنوبی و شهری چون ژوهانسبورگ می‌شوند، پس از گشت‌های شهری به این مکان می‌آیند. از بهترین مراکز خرید ژوهانسبورگ می‌توان به مرکز خرید «استنلی ۴۴» اشاره کرد. از نکات مثبت و مزیت‌های این مرکز خرید، دسترسی آسان به ورودی بازارش است. هرچند در بازار ژوهانسبورگ می‌توانید انواع فروشگاه‌های تجاری، مغازه‌های خرده‌فروشی و برندها را پیدا کنید اما بیشتر به‌خاطر فضاهای رستورانی و کافی‌شاپی‌اش معروف است. می‌توانید بهترین غذاهای خیابانی آفریقایی و البته بین‌المللی را در این مکان امتحان کنید. قیمت‌ها متنوع و گاهی ارزان هستند و در باغ‌ها ومحوطه‌های باز رستوران‌ها، در زیر چترهای آفتاب‌گیر و درختان می‌نشینید و انواع پیتزا و پاستا سفارش می‌دهید! از کافی‌شاپ‌ها، انواع قهوه خوشمزه و شیرینی‌ها را هم برای سفارش دارید. مرکز خرید «استنلی 44» بیشتر به‌خاطر رستوران‌هایش در میان گردشگران آفریقای‌جنوبی شناخته شده است.

 

رزبانک

هنگام رزرو هتل، خوب است به جاذبه‌های اطراف هتل هم دقت کنید. مرکز خرید «رزبانک» از بهترین مراکز خرید ژوهانسبورگ بوده و از موقعیت مناسبی بهره می‌برد. این مرکز خرید مدرن با رستوران‌ها و هتل‌ها احاطه شده و دسترسی راحتی دارد. به همین دلیل، گردشگران برای گردش‌های عصرانه یا روزانه خود، وارد «رزبانک» می‌شوند. این بازار از ۳ ساختمان مجزا تشکیل شده است؛ ساختمان اداری، ساختمان فروشگاه‌های برند و سالن غرفه‌های نمایشگاهی. اگر وارد سالن غرفه‌های نمایشگاه‌ شوید، می‌توانید انواع صنایع‌دستی و محصولات آفریقایی را برای سوغاتی خرید کنید. قیمت‌ها بسیار ارزان بوده و از جاذبه‌های دیدنی ژوهانسبورگ محسوب می‌شود.

 

 

مرکز خرید جنوب

هنگامی که به ورودی مرکزخرید جنوب می‌رسید، متوجه پیشرفته بودن این مرکز خرید خواهید شد. جدا از معماری بی‌نظیر و شاهکار این فضای فروشگاهی، مغازه‌ها و رستوران‌ها هم جذابیت خاصی دارند. بهتر است برای گشت نیمروزی و خرید وارد جاده جنوبی شهر شوید و به یکی از بهترین مراکزخرید ژوهانسبورگ بروید. هرچند در این ساختمان هیچ سینما و مرکز تفریحی پیدا نمی‌کنید اما مغازه‌ها و رستوران‌های خوبی در انتظار شماست. فضای رستوران و کافی‌شاپی متفاوت، لیست غذایی مخصوص و معماری شگفت‌انگیز بنا به‌راحتی روز شما را خواهد ساخت.

۲۷ باکسس

اگر توأمان از قدم زدن در پارک لذت می‌برید و همچنین خرید را هم دوست دارید، به مرکز تجاری «۲۷ باکسس» بروید؛ مرکز خریدی که در پارکی متروکه و بسیار خلاقانه ساخته شده است. این فضا با ۸۰ رستوران، مغازه و بوتیک، محصولات هنری هم به‌وفور دارد. این یکی از بهترین مراکز خرید ژوهانسبورگ و پر از مغازه‌های صنایع‌دستی، جواهرات و بدلیجات آفریقایی، استودیوهای جذاب هنری و رستوران، کافی‌شاپ است. در چنین فضایی می‌توانید سفال‌هایی با طراحی‌های آفریقایی، انواع پارچه‌ها و دست‌بافت‌های سنتی و کیف‌های چرمی جذابی پیدا کنید.

 

 

کرستا

تصویری که امروزه از مرکز خرید «کرستا» می‌بینید با تصویرش در سال‌های قبل متفاوت است و شاید در آینده هم تغییر کند. این مکان از بهترین مراکز خرید ژوهانسبورگ و مدام درحال بازسازی و تغییر فضاست. به‌طور مثال، ابتدا درون آن، قطاری گردشگری وجود داشت که گردشگران و خریداران را درون بازار سرگرم می‌کرد و در ادامه پیست اسکیت آن به سینما تبدیل شد. مرکز خرید کرستا مدام در حال گسترش است. فضاهایی مانند رستوران، طبقات بیشتر، پارک و سینما به‌تدریج به «کرستا» افزوده می‌‌شود. تمام این کارها به جذابیت‌های «کرستا» و البته تعداد گردشگران وارد شده به ژوهانسبورگ می‌افزاید. هم‌اکنون مساحت زیربنایی مجموعه، 104 هزار و 143 مترمربع است.

 

منبع: UCITYGUIDES.COM

 

 

تگها : خرده فروشی , مراکزخرید , برندهای پوشاک , کسب و کار , تجارت , ماهنامه تجارت طلایی , برند , مراکز تفریحی , کرستا , 27 باکسس , مرکزخرید جنوب , رزبانک , استنلی 44 , ایست گیت , مرکزخرید آفریقا , سندتون سیتی , فروشگاه های تجاری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان