پکيجي از جنس تخفيف، تنوع و توجه

پکيجي از جنس تخفيف، تنوع و توجه
پکيجي از جنس تخفيف، تنوع و توجه

زاگرس پوش واحدی صنعتی و نوین در عرصه پوشاک آقایان و بانوان به شمار می‌رود. فروشگاه‌های زاگرس از سال 1391 شروع به فعالیت کرده‌ و به‌تازگي مثل هر کسب‌وکار ديگري فروشگاه‌های آنلاين خود را نيز راه‌اندازي کرده‌اند. با رحیم چگنی، مدیرعامل زاگرس پوش، درباره اهميت راه‌اندازي باشگاه مشتريان در حوزه پوشاک، به‌خصوص برند خودشان به گفت‌وگو پرداختيم.

 

 

از نظر شما برندهای حوزه مد و فشن باید در حوزه برنامه‌های وفاداری چه اقداماتی انجام دهند؟

من فکر می‌کنم برای این‌که مشتری را وفادار کنیم، باید به یک جمله ساده برگردیم: «هر چه را برای خود می‌پسندی، برای دیگران هم بپسند.» اگر همان رفتاری را که خودمان ترجیح می‌دهیم تجربه کنیم، برای مشتری‌مان تدارک ببینیم، نصف راه را رفته‌ایم. به‌علاوه باید رفتار مشتری را زیر نظر بگیریم، باید بدانیم چه دوست دارند، چه می‌خواهند و چطور باید نیازهایشان را برطرف کرد. از نظر تنوع کت‌وشلوارها، تعمیرات و... در حوزه پوشاک گاهی تعویض لباس پیش می‌آید، گاهی مشتری نمی‌داند چطور باید از لباس نگه‌داری کرد و شرکت باید مسئولیت این‌ها را بر عهده بگیرد.

 

 

باشگاه مشتريان برند شما (زاگرس پوش) چه ويژگي‌هايي دارد؟

اولین کاری که ما در زاگرس پوش می‌کنیم، اطلاع‌رسانی درست است؛ این‌که محصول درست را به مشتری خاص خودش برسانیم. نحوه استفاده و نگه‌داری کت‌وشلوارها با هم فرق دارد و مشتری باید بداند که مثلا از کت‌وشلوار پشمی چطور نگه‌داری کند. به‌علاوه ما روی تعویض لباس‌ها هم تاکید داریم و این امکان را به مشتری می‌دهیم. در باشگاه مشتريان ما اطلاعات مشتري را رصد مي‌کنيم و به او توجه مي‌کنيم و سعي مي‌کنيم مطابق با سليقه هر مشتري پيشنهادي به او بدهيم. مشتري جز توجه چه مي‌خواهد؟

 

 

تا چه اندازه برنامه‌های وفاداری مي‌توانند منجر به افزایش وفاداری و فروش سازمان شوند؟

در حالت کلي اگر برند بتواند مشتریان وفادار خود را حفظ کند، حسابی سود کرده است، مشتری جدید همیشه هزینه جدید دارد و برند تا جایی که می‌تواند، بايد مشتريان خود را حفظ کند. خوش‌بختانه تجربه ما در زاگرس پوش موفقيت‌آميز و راضي‌کننده بوده است. انتخاب مجموعه درست براي پياده کردن باشگاه مشتريان بسيار مهم است. از مجموعه دایا تک تشکر ویژه‌ای دارم که با راه‌اندازی سیستم باشگاه مشتریان ما موجبات افزایش توجه به مشتریان حوزه پوشاک را فراهم آورده است.

 

 

 ترندهاي جهانی در حوزه برنامه‌های وفاداری به کدام سمت و سو می‌روند؟

من فکر مي‌کنم در خارج از ايران بيشتر روي پکيجي که متشکل از تخفيف، تنوع و توجه است، مانور داده مي‌شود. در ايران هم با طیف گوناگونی از مشتریان روبه‌رو هستیم؛ مثلا مشتري‌ای که تمکن مالي دارد، از تخفيف خوشحال نمي‌شود، مشتری‌ای هم داریم که تخفیف معمولا راضی‌اش می‌کند. مهم است که توجه داشته باشیم خود فروشنده یکی از افرادی است که به‌خوبی می‌تواند متوجه سلیقه مشتری شود و همان گفت‌وگوهای حین خرید هم می‌تواند به دیتا بیس فروشگاه کمک کند.

 

گردآورنده: ماهنامه سمت مشتری

 

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , باشگاه مشتریان , زاگرس پوش , رحیم چگنی , گفت و گو ویژه

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان