مراکز خرید نوین، دستخوش تحولات عمومی

مراکز خرید نوین، دستخوش تحولات عمومی
مراکز خرید نوین، دستخوش تحولات عمومی

 

در ایجاد استراتژی طراحی شهری موفق برای یک مرکز خرید، به رویکردی مشترک، گردهم آوردن برنامهریزان شهری و معماران برای ایجاد فضایی نیاز است که نهتنها در خدمت اهداف تجاری باشند، بلکه بهطور مثبتی به جامعه کمک کنند

 

در چشم‌انداز مدام درحال تکامل خرده‌فروشی‌ها، مراکز خرید دستخوش دگرگونی‌های قابل‌توجهی شده‌اند و به‌عنوان مقاصد سبک زندگی شهری ظاهر می‌شوند که مصرف‌کنندگان را مجذوب و درگیر خود می‌کنند. به‌گفته «جان پوزوگلو» بنیانگذار و مدیرعامل Future Place، این تغییر پارادایم صرفا جنبه زیبایی ندارد، بلکه شامل تمرکز جامع توسعه‌دهندگان، مالکان، معماران و سازندگان است که تنوع، پایداری و پیشنهاد قانع‌کننده برای برندهای خرده‌فروشی را در اولویت قرار می‌دهد. بخش‌های خاصی از خرده‌فروشی که به‌طور موثری برنامه‌ریزی و ارائه می‌شوند با ایجاد مدیریت کارآمد مرکز، بهبود ترکیب و تعامل اجاره‌نشینی، صمیمیت و تجربه مشتری و با بهره‌مندی از فناوری‌های منحصربه‌فرد خرده‌فروشی، بازدهی بلندمدت را افزایش می‌دهند. در ایجاد استراتژی طراحی شهری موفق برای یک مرکز خرید، به رویکردی مشترک، گردهم آوردن برنامه‌ریزان شهری و معماران برای ایجاد فضایی نیاز است که نه‌تنها در خدمت اهداف تجاری باشند، بلکه به‌طور مثبتی به جامعه کمک کنند. این تلاش مشترک تمرکز اصلی را بر پذیرش تنوع، پایداری و محیطی پرجنب‌وجوش قرار می‌دهد.

 

 

برخلاف مفاهیم سنتی خرده‌فروشی، رویکرد معاصر به طراحی مراکز خرید شامل ادغام فضاهای سبز، مناطق بازی و هنر عمومی علاقه نشان می‌دهد. این عناصر نه‌تنها جذابیت زیبایی‌شناختی را افزایش می‌دهند، بلکه به رفاه بازدیدکنندگان مرکز خرید و پایداری کلی محیط کمک می‌کنند. رویکرد کنونی به نیازهای خریداران فعلی می‌پردازد و با تغییر انتظارات نسل‌های آینده سازگار می‌شود تا موفقیت بلندمدت مراکز خرید را در چشم‌انداز پویای خرده‌فروشی تضمین کند.

 

 

در اجلاس سالانه ریتیل سامیت، آخرین پیشرفت‌ها، استراتژی‌ها و بینش‌های برخی از بزرگ‌ترین و بهترین مالکان، اپراتورها و خرده‌فروشان مراکز خرید به‌نمایش گذاشته شد. از نکات قابل‌توجه این کنفرانس حضور جوانا فیشر، رئیس شورای مراکز خرید اروپا و مدیرعامل ECE Marketplaces بود. او انبوهی از تجربه و تخصص را به‌ارمغان می‌آورد. فیشر نظر جالبی دارد: «ما مراکز خرید را بازارهای محلی و مراکز اجتماعی می‌بینیم که چیزی بیش از خرید ارائه می‌دهند. همچنین درحال‌ گسترش بسیاری از خدمات مکمل در زمینه خرده‌فروشی هستیم، ازجمله سرگرمی، غذا و به‌ویژه پیشنهاد‌های غیرخرده‌فروشی مانند خدمات پزشکی

اجلاس اخیر ذهن‌های برتر این صنعت را گردهم ‌آورده تا آینده فضاهای خرده‌فروشی را بررسی و مسیر مراکز خرید را به قطب‌های شهری پرجنب‌وجوش تبدیل کنند.

 

 

 

جذب مشتریان

به‌عنوان کارفرمای مراکز خرید باید بدانید چگونه مکان‌ها و فضاهایی ایجاد کنید که تجربه خرید شخصی، سرگرمی و راحتی را ارائه دهند و از این طریق افراد را تشویق به بازدید، ماندن طولانی‌تر، احساس ارتباط و بازگشت کنید. از طرفی باید روندهای اقتصادی و بازار جهانی، ملی و منطقه‌ای را درک کنید که منجر به فروش دارایی، پیشرفت‌های جدید و بازده سرمایه‌گذاری می‌شوند. در مورد آخرین روندهای رفتار مشتری حساسیت نشان دهید تا بتوانید پیشنهاد‌هایتان را با یکدیگر تطبیق دهید و برای مستاجران مدرن جذابیت داشته باشید. فناوری‌هایی را کاوش کنید که عملکرد مرکز خرید را برای مخاطبان و مستاجران کارآمدتر و جذاب‌تر می‌کنند. مدل‌های اجاره‌ای نوآورانه نسل بعدی را بررسی کنید و بیاموزید چگونه مدیریت تجربه مستاجر می‌تواند مشارکت‌های موفق، ثبات و سودآوری را تقویت کند. فناوری‌های بهره‌وری انرژی، مدیریت زباله و سایر ابتکارات سبز، می‌توانند به رشد کسب‌وکار کمک کنند و درعین‌حال ردپای کربن شما را کاهش دهند. بینش‌ها و تحلیل‌های مبتنی‌بر داده ایجادشده در مراکز خرید می‌تواند به شما کمک کند کارایی عملیاتی، بازاریابی موثرتر و تجربیات مشتری را افزایش دهید. با همتایان خود، رهبران صنعت و کارشناسان درگیر شوید تا نوآوری را تقویت کنید و رشد صنعت را ارتقا دهید. استراتژی‌ها، فناوری‌ها و شرکای موردنیاز را برای انطباق پیدا کنید و در بازاری که به‌سرعت درحال دگرگونی است، کسب‌وکارتان را منعطف‌تر و آینده‌نگر کنید.

 

منبع: Shoppingcentrenews.com.au

تگها : مراکز خرید , خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , معماری , جذب مشتری , صنعت تبلیغات , استراتژی‌ بازاریابی , فضای سبز در مراکز خرید

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان