مروری بر اتفاقات حوزه مراکز خرید و صنعت خرده فروشی کشور در سال ۹۷- خرداد۹۷

مروری بر اتفاقات حوزه مراکز خرید و صنعت خرده فروشی کشور در سال ۹۷- خرداد۹۷
مروری بر اتفاقات حوزه مراکز خرید و صنعت خرده فروشی کشور در سال ۹۷- خرداد۹۷

مروری بر اتفاقات مراکز خرید و برندها در سال 97-خرداد

«بام‌لند» در سطح جهانی تحسین شد
مسابقه معماری سالانه «پری‌ ورسای» (Prix Versailles) مسابقه‌ای در زمینه معماری پروژه‌های تجاری است که از سال 2015، توسط مرکز یونسکو در ورسای، کمیته ملی یونسکو فرانسه، انجمن بین‌المللی معماران (UIA, International Union of Architects) و دیورسوم(Diversum)، انجمنی که از سال 2006 با هدف ترویج تعاملات موفق میان فرهنگ و اقتصاد تاسیس شده، برگزار می‌شود.
این مسابقه در 4 زمینه طراحی فضاهای تجاری شامل بخش فروشگاه‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها و هتل‌ها به بررسی و انتخاب پروژه‌ها می‌پردازد و در هر زمینه 3 جایزه تحت عناوین جایزه پری ورسای، جایزه ویژه طراحی داخلی و جایزه ویژه طراحی خارجی اهدا کرده و هر سال با اعطای 12 عنوان جهانی منتخبان خود را اعلام می‌کند.
این مسابقه در دو مرحله قاره‌ای و جهانی برگزار می‌شود.
نخست مرحله قاره‌ای که بر اساس تقسیمات یونسکو شامل: 1- آمریکای شمالی، 2-آمریکای جنوبی و مرکزی، کارائیب، 3- آسیای غربی و آفریقا، 4- اروپا، 5- آسیای مرکزی و شمال شرق، 6-آسیای جنوبی و اقیانوسیه می‌شود. در این مرحله حداکثر 12 پروژه در تقسیم‌بندی‌های اشاره‌شده، به عنوان برندگان قاره‌ای انتخاب می‌شوند. در مرحله جهانی، پروژه‌های انتخاب‌شده در مرحله قاره‌ای با هم به رقابت خواهند پرداخت.
مسابقات امسال یکی از فشرده‌ترین مسابقات پری‌ورسای بود، چراکه برندگان قاره‌ای از میان نزدیک به 5000 پروژه دریافت‌‌شده، انتخاب شدند و معماران مطرحی همچون سر نورمن فاستر (Sir Norman Foster) در مسابقات امسال شرکت داشتند. 
مرکز تجاری‌تفریحی‌ بام‌لند به‌واسطه معماری منحصربه‌فرد و طراحی کانسپت ویژه و برجسته فرهنگی و استفاده از فضاهای تجاری توسط تیم بهره‌برداری و اجرای پروژه یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساختمانی ایران، موفق به کسب جایزه ویژه طراحی خارجی در مراکز تجاری شد.

 

 

 

برندگان خوش‌شانس قرعه‌کشی جشنواره «سلیقه 20 جایزش آی20» مشخص شدند
مراسم اختتامیه جشنواره «سلیقه 20 جایزش آی20» به میزبانی بازارهای مبل کاسپین، خلیج فارس و پاسارگاد در نخستین روز از فصل تابستان در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم تیزر گزارش عملکرد جشنواره با مضمون مقایسه آمار خرید برای تعویض مبلمان، سیسمونی یا جهیزیه و همچنین مقایسه پراکندگی خریداران در مناطق مختلف پایتخت و شهرهای بزرگ کشور برای دعوت‌شدگان حاضر در مراسم پخش شد.
سپس علی نقی‌زاده، مدیر بازارمبل خلیج‌فارس ضمن خوشامدگویی به مدعوین (که شامل خریداران به همراه خانواده‌هایشان می‌شدند)، تغییر در مدل کسب و کار در بازارهای مبل یافت‌آباد را مرهون زحمات بی‌شائبه بازارهای مبل کاسپین، پاسارگاد و خلیج فارس طی سال‌های متوالی دانست و از زحمات مدیران این بازارها؛ قاسمی و ایمانی‌فر پیرامون آشکارسازی مسیر پیشرفت و استراتژی‌های سازمانی تشکر کرد.

 

 

 

 

 

رفع اتهام از مک‌دونالد
 قاضی دادگاه اونتاریوی کانادا شکایت یکی از مقامات شورای این شهر از مک‌دونالد را قانونی ندانست و برند برتر عرضه مواد غذایی را از هرگونه اتهام مبرا دانست.
 ماجرا از آنجایی آغاز شد که ایمیلی از طرف مک‌دونالد به کلود مکلنتوش، عضو شورای شهر اونتاریو ارسال شد و در آن از او به عنوان یک فرد متقلب و دروغگو یاد شد. پس از این اقدام، مکلنتوش از مک‌دونالد شکایت کرد اما پس از بررسی‌ها معلوم شد ایمیل هک شده و در واقع برند معروف چنین اتهامی را مطرح نکرده است. در پی این اتفاق، قاضی دادگاه اونتاریو با بی‌گناه دانستن مک‌دونالد، پرونده را مختومه دانست.

 

 

 

 

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان