مروری بر برندهای مد و تامین منابع مالی

مروری بر برندهای مد و تامین منابع مالی
مروری بر برندهای مد و تامین منابع مالی

با توجه به نتایج تحقیقی که پنج سال پس از فاجعه «Rana Plaza»، مرگبارترین حادثه صنعتی ثبت شده در تاریخ انتشار یافت، برندهای لوکس برتر جهان مشتمل بر کریستین دیور،Dolce & Gabbana و شانل از جمله کسب‌وکارهایی هستند که در زمینه شرایط کار در زنجیره‌های تامین منابع حداقل شفافیت را از خود نشان می‌دهند.

در پی بررسی وضعیت شاخص شفافیت مد، امسال این موضوع مشخص شد: در حالی D&G، شانل، Marc Jacobs، ورساچه و Giorgio Armaniهمگی امتیاز کمتر از 10 درصد از کل امتیازات موجود را به دست آوردند که دیور تقریبا هیچ حرفی درباره محل تولید محصولات خود نمی‌زند.
گزارش توسط گروه کمپین «Fashion Revolution» منتشر شد. این گروه پس از سقوط آوار مجموعه کارخانه های لباس «Rana Plaza» شکل گرفت که به دنبال آن بیش از 1100 نفر کارگر جان باختند.
گروه فوق، شرکت‌ها را بر اساس نحوه شفاف‌سازی آن‌ها درباره محل تولید لباس‌ها، فرد مسئول شرایط کار در زنجیره‌های تامین منابع و چگونگی مذاکره با اتحادیه‌های کارگری رتبه‌بندی کرد.
برندهای انگلیسی با بد‌ترین عملکرد شامل Matalan،label لباس Tuمتعلق به Sainsbury وSports Direct، می‌شوند.
با توجه به نتایج این تحقیق، در حالی شفاف‌ترین برند‌ها را آدیداس، ریبوک و پوما به عنوان تولید‌کنندگان لباس تشکیل می‌دهند که Marks & Spencer وAsos  شرکت‌های برتر بسیاری از برندهای انگلیسی در این فهرست به شمار خواهند رفت.
به گفته پیتر مک آلیستر، مدیر اجرایی گروه کمپین Ethical Trading Initiative، برندهای بزرگ متخصص در زمینه تولید انبوه پس از جلب توجه منفی اقدام دلخواه خود را به طور ناگهانی انجام داده بودند.
وی معتقد است که برندهای لوکس تاکنون تحت چنین فشاری نبوده‌اند. در عین حال مدیران و کارمندانEthical Trading Intiative  می‌دانند که حجم زیادی از محصولات این برندها دقیقا در همان کشورها و گهگاه دقیقا در کارخانه‌هایی با وضعیت مشابه با برندهای معمولی تولید می‌شوند.
شانل، D&G، ورساچه،LVMH مالک Dior و مارک جاکوبز به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این باره پاسخ ندادند.
به گفته یک سخنگوی Armani، تامین‌کنندگان شرکت با دقت انتخاب شده‌اند و برنامه‌های نظارتی منظم، اجتماعی و زیست محیطی، به طور مداوم برای اطمینان از انطباق کامل با قوانین Armani، اجرا می‌شوند.
یک سخنگوی Sainsbury’s  گفت که همه تامین‌کنندگان شرکت باید با قوانین آن مطابقت یابند. در ادامه  Sainsbury’s تیم‌های اختصاصی در انگلستان، چین، هند و بنگلادش برای اطمینان از امکان بازدید منظم از ساختمان‌ها و سایت‌های خود و تایید عمل به استاندارد‌های بالا را دارد.
یک سخنگوی  Sports Direct نیز از تعهد شرکت به انجام اقدامات تجاری مسئولانه خبر داد.

 

منبع:mbanews

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان