مرکز خرید Mirdif مقصد ربات‌های هوشمند و دنیای رباتیک آینده

مرکز خرید Mirdif مقصد ربات‌های هوشمند و دنیای رباتیک آینده
مرکز خرید Mirdif مقصد ربات‌های هوشمند و دنیای رباتیک آینده

آینده خرید در امارات متحده عربی درحال تغییر و تحولی با فناوری پیشرفته است. خریدارانی که از مرکز خرید Mirdif بازدید می‌کنند به‌زودی با ربات‌های آواتارگونه‌ای برای ارائه کمک در لحظه مواجه می‌شوند. در یک همکاری بی‌نظیر، Dubai Future Foundation با گروه Majid Al Futtaim همکاری کرده بررسی کند، چگونه ربات‌ها می‌توانند در خرده‌فروشی ترکیب شوند و برخلاف اکثر آزمایش‌های فناوری آینده‌نگر که محدود به آزمایشگاه‌ها هستند، این آزمایش وسط یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید دبی و با حضور خریداران واقعی درحال انجام است. به‌عنوان بخشی از این طرح آزمایشی، دو ربات اکنون در طبقات مرکز خرید پرسه می‌زنند و به بازدیدکنندگان در یافتن اجناس کمک می‌کنند. همچنین نگاهی اجمالی به آنچه خرید در آینده نزدیک خواهد بود، ارائه می‌دهند. این چیزی بیش از یک نوآوری است. از بازخورد خریداران در لحظه می‌آموزیم چگونه ربات‌ها می‌توانند تجربه خرده‌فروشی را با روش‌هایی عملی بهبود بخشند.

 

 

آزمایش پرترافیک

Khalifa Al Qama، مدیر اجرایی Dubai Future Labs گفت: «این همکاری با Majid Al Futtaim تحت‌برنامه رباتیک دبی قرار می‌گیرد که برای پیشبرد توسعه، آزمایش و پذیرش فناوری‌های پیشرفته در بخش‌های کلیدی دبی راه‌اندازی شده است.» با استقرار رباتیک در فضاهای عمومی پرتردد، ما جایگاه دبی را به‌عنوان یک رهبر منطقه‌ای و جهانی در ساخت شهری آماده برای آینده تقویت می‌کنیم. چنین ابتکار عملی به تلاش‌های گسترده‌تر Majid Al Futtaim در زمینه تحول دیجیتال کمک می‌کند. این گروه فقط به‌خاطر نوآوری، فناوری‌های جدید را آزمایش نمی‌کند، بلکه از آزمایش‌ها برای تبدیل مراکز خرید به مکانی بصری‌تر، پاسخگوتر و قابل‌دسترس‌تر بهره می‌برد. از خدمات مشتری و مسیریابی بهبودیافته گرفته تا بهره‌وری عملیاتی، طرح آزمایشی تنها مرحله اول از یک سفر طولانی‌تر به‌سوی ادغام سیستم‌های مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی در فضاهای خرده‌فروشی، تفریحی و سرگرمی است.

 


 محیط خرده‌فروشی پاسخگو
Fuad Mansoor Sharaf، مدیرعامل مراکز خرید گروه Majid Al Futtaim در امارات متحده عربی گفت: «این، گام طبیعی بعدی در مسیر ما برای ارائه محیط‌های خرده‌فروشی هوشمندتر و پاسخگوتر است که مردم را در اولویت قرار می‌دهد. از کمک در یافتن مسیر گرفته تا ایجاد تجربیات خاطره‌انگیز. ما معتقدیم فناوری‌های نوظهور در صورت استفاده مسئولانه می‌توانند به‌طور معناداری نحوه تعامل مشتریان با ما را ارتقا دهند.»
این طرح آزمایشی با تحقیقات بین‌المللی مرتبط است. ربات‌های مرکز خرید Mirdif بخشی از یک پروژه مشترک بینDubai Future Foundation  و دانشگاه اوساکا، تحت‌برنامه تحقیق‌وتوسعه Moonshot ژاپن هستند. این ابتکار عمل بلندپروازانه باهدف ایجاد یک «جامعه همزیستی» تا سال ۲۰۵۰ انجام می‌شود؛ جایی که ربات پیشرفته به مردم کمک می‌کند بر محدودیت‌‌های فیزیکی و مکانی غلبه کنند. فراتر از فناوری هم DFF و Majid Al Futtaim روشن می‌کنند مسئولیت‌پذیری و همسویی با جامعه در اولویتند. پیامدهای قانونی، اخلاقی و اجتماعی از ابتدا موردتوجه قرار می‌گیرند و تضمین می‌شود فناوری در خدمت زندگی عمومی باشد؛ نه اینکه آن را مختل کند.


منبع: Gulfnews.com

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , سیتی سنتر مردف , مردف , ربات مردف

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان