مسیر توسعه H&M در بازارهای جهانی

مسیر توسعه H&M در بازارهای جهانی
مسیر توسعه H&M در بازارهای جهانی

مسیر توسعه H&M در بازارهای جهانی

نگاهی به طرح های توسعه ای و میزان فروش برند H&M
شاید بارها نام برند H&M به گوشتان خورده باشد و یا از آن به عنوان یک مشتری خرید کرده باشید.اما قطعا برایتان جالب خواهد بود که بدانید این برند برگرفته از نام دو مالک سوئدی این برند Hennes  و Mauritz است و برنامه‌های توسعه ای آن در کشور های مختلف و بازارهای جهانی باعث شده است این برند حوزه مد و پوشاک جایگاه ویژه‌ای را بین مشتریان خود پیدا کند.
این برند بین المللی طی سالهای گذشته همواره سیاست‌های توسعه‌ای را در پیش گرفته است و در حال حاضر در اکثر کشورهای دنیا و مراکز خرید معتبر دارای نمایندگی‌های بزرگ است.این سیاست توسعه‌ای هدفمند باعث شده است تا درآمدهای این برند بین المللی همواره رو به رشد بوده و برنامه های توسعه‌ای آنها را سرعت بخشد.

برای مثال طی سه ماه گذشته فروش این برند سوئدی حوزه مد و پوشاک در هندوستان 49 درصد رشد را تجربه کرده است و به رقمی بالغ بر 428 میلیون کرون سوئد رسیده است. دستاوری که آنها را به روند توسعه شعب خود در هندوستان خوش بین تر نموده است.این برند طی ماههای دسامبر و نوامبر سال جاری 7 فروشگاه جدید را در هندوستان افتتاح کرده است و شمار فروشگاه های خود در این کشور بزرگ آسیایی را به 34 فروشگاه افزایش داده است.این تعداد فروشگاه در سرزمینی با وسعت هندوستان در کنار آمار فروشگاه‌های فعال این برند در کشورهای آلمان و امریکا برای این برند در حد یک شوخی است.
این برند موفق حوزه پوشاک باداشتن 559 فروشگاه در آمریکا و 458 فروشگاه در آلمان طی سه ماه گذشته فروشی بالغ بر 16720 میلیون کرون را تجربه کرده است.این در حالی که 522 فروشگاه فعال این برند در چین که به عنوان یکی از بازارهای پر سود این برند محسوب می‌شود تنها 3225 میلیون کرون فروش داشته است.
این درحالی است که طبق گفته "کارل ژوهان پرسون" مدیرعامل این برند،فروش آنلاین H&M طی سه ماه اخیر 30 درصد رشد داشته است و از همین رو این برند قصد توسعه فعالیت‌های آنلاین خود در سطح بازارهای جهانی را دارد تا بتواند برند موفق خود در صنعت خرده فروشی را در فضای آنلاین نیز تقویت کرده و جایگاه مناسبی در این زمینه برای این برند تصویر کند. لازم به ذکر است در حال حاضر این برند سوئدی در 47 کشور فروشگاه آنلاین رسمی دارد و برنامه های توسعه‌ای این برند در زمینه فروشگاه‌های آنلاین با برنامه‌ریزی و جدیت در حال پیگیری می‌باشد.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان