مشتری‌مداری هموار کننده مسیر موفقیت چرم مشهد

مشتری‌مداری هموار کننده مسیر موفقیت چرم مشهد
مشتری‌مداری هموار کننده مسیر موفقیت چرم مشهد

برند چرم مشهد که سال هاست در عرصه تولید پوشاک و کالهای چرمی مردانه و زنانه فعالیت می کند و تمرکز خود را روی ارایه کالای با کیفیت، قیمت مناسب و... معطوف کرده، برای هفتمین بار تندیس برند محبوب را از آن خود کرده است. به همین بهانه گفت و گویی را با بابک مصری، مدیرعامل برند محبوب ترتیب داده ایم که از نگاه تان می گذرد .

 

 

چه شد كه مجددا برای هفتمين بار تنديس برند محبوب در دستان چرم مشهد جای گرفت؟

با توجه به اینکه تعیین‌کننده کسب تندیس برند محبوب در صنایع مختلف از جمله کیف و کفش و چرم، مشتریان هستند، لذا امسال هم لطف مردم خوب و قدرشناس ایران شامل حال ما شد و مجددا برای هفتمین بار انتخاب شدیم. دلیل کسب این افتخار تنها به این خاطر است که چرم مشهد همواره کالاهایی با کیفیت عالی و به‌روز و با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش بی‌نظیر به مشتریانش ارائه می‌دهد و این هفتمین تندیس وظیفه ما را به مراتب سنگین‌تر از گذشته می‌کند که همچنان تلاش کرده تا پاسخگوی نیازهای مشتری باشیم و هر روز بهتر از دیروز حرکت کنیم.

 

 

توان رقابتی صنعت چرم ایران را در بازارهای جهانی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 

چرم مشهد و همچنین برخی از سایر برندهای خوب پوشاک و چرم ایران کاملا توان این را دارند که با توجه به پیشرفت‌های بسیار خوبی که در سال‌های اخیر تجربه کرده‌اند، به بازارهای منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای نفوذ کرده و پنجه در پنجه رقبای ترک و غیره بیندازند. البته همیشه باید یادمان باشد که آنها سال‌ها تجربه صادرات و توسعه در کشورهای دیگر را داشته‌اند و باید با استراتژی صحیح و حرفه‌ای و با تیم مشاوران حرفه‌ای وارد این بازارها شد تا خدای ناکرده هزینه‌های سنگین و در نهایت شکست را تجربه نکنیم.

 

چرم مشهد برای جلب رضايت حداكثری مشتريانش چه مسيری را در پيش گرفته است؟

طراحی زیبا، تنوع محصولات با کیفیت برای سلایق گوناگون، محیط زیبا و فضایی دلنشین که حضور مشتری را در فروشگاه خاطره‌ساز کرده و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مادام‌العمر روی محصولاتی که جذابیت خاصی را برای مشتری ایجاد ‌کند. در کنار تمام موارد ذکر شده همواره سعی بر حفظ و رعایت حقوق مصرف‌کننده و ارائه قیمت مناسب بوده‌ایم.

 

 

پروسه اشتغال‌زايی چرم مشهد طی سال جاری به چه صورت بود؟

در حال حاضر حدود 650نفر در شرکت چرم مشهد مشغول به کار هستند و با احتساب کارگاه‌های پیمانکاری که انحصارا برای چرم مشهد کالا تولید می‌کنند، برای حدود 2هزارنفر اشتغال ایجاد کرده‌ایم و با توسعه فروشگاهی و تولید، مطمئنا به اعداد فوق اضافه خواهد شد.

 

از نظر شما اساسیترين عوامل در به موفقيت رسيدن بازار چرم چیست؟

خب اکثرا همان عواملی است که در بالا متذکر شدم یعنی طراحی مناسب و مطابق مد روز و اصطلاحا فشن، مشتری‌مداری و ایجاد فضای فروشگاهی دلنشین برای مشتری که حضورش را خاطره‌انگیز کند و همچنین برآورده کردن نیازهای مشتریان بر اساس ترندهای مد و فشن جهانی.

 

 

انتظارات شما در راستای توسعه صنعت و صادرات چرم از دولت چیست؟

این صنعت توانایی آن را دارد که یکی از صنایع اشتغالزا، ارزآور و رو به رشد کشور بوده و عوامل گوناگونی در آن می‌تواند موثر باشد؛ از جمله تامین منابع مالی ارزان قیمت و با بازپرداخت بلندمدت برای توسعه کارگاه‌های تولیدی و خرید و واردات ماشین‌آلات به روز چرم‌سازی و دوزندگی، حذف قوانین دست‌وپاگیر گمرکی برای واردات ملزومات و نیازمندی‌های تولید در این صنعت که قابلیت تولید داخلی ندارد. به عنوان مثال، سال گذشته یراق‌آلات ما بیش از 10ماه در گمرک بندرعباس بود و ترخیص نشد و آن هم به دلیل داشتن قوانین اشتباه و غلط بانک مرکزی. با توجه به امواج پیاپی کرونا که در کشور اتفاق می‌افتد، تقاضا داریم دولت جدید هر چه سریع‌تر نسبت به واکسیناسیون تمامی کارگران کارخانجات (فارغ از سن آنها) اقدام کند تا چرخ تولید کشور از حرکت بازنماند. قوانین پیچیده ارز حاصل از صادرات هم سریعا اصلاح شود تا صادر‌کننده با اشتیاق و ذوق نسبت به فعالیت‌های صادراتی اقدام کند.

 

شرايط كنونی بازار چرم ايران را چطور ارزيابی می‌كنيد؟

خب به هر حال شیوع ویروس منحوس کرونا صدمات بسیار زیاد و سهمگینی بر پیکر بازار و تولید و حتی زندگی روزمره مردم وارد کرده است که ان‌شاالله به زودی با واکسیناسیون گسترده شاهد برگشت بازار و تولید به روند عادی آن باشیم که بازار چرم هم از این قاعده مستثنا نبوده و با تولیدات خوبی که در این صنعت اتفاق می افتد، شاهد رشد و پیشرفت بازار چرم ایران خواهیم بود.

 

 

پيرامون برنامههای آتی چرم مشهد تا پايان سال ١٤٠٠ توضيحاتی ارائه دهيد.

روند توسعه فروشگاهی و به‌روزرسانی فروشگاه‌های با دکوراسیون قدیمی، ادامه خواهد داشت و به امید خدا چندین فروشگاه بزرگ و مدرن در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، قزوین و بندرعباس به شبکه فروشگاهی چرم مشهد اضافه خواهد شد. همچنین روند توسعه کارخانه و به‌روزرسانی خطوط چرم‌سازی و مدرن‌سازی خطوط دوزندگی از برنامه‌های 1400 چرم مشهد بوده که در حال انجام و پیگیری است.

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , چرم , چرم مشهد , برند چرم مشهد , چرم طبیعی , تنديس برند محبوب در دستان چرم مشهد , بابک مصری , صنایع کیف و کفش و چرم , صنایع چرمی , هفتمين تنديس برند محبوب , اشتغال‌زايی چرم مشهد , صنعت و صادرات چرم , صادرات چرم , بازار چرم ايران

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان