مصاحبه RLI با زن قدرتمند عرصه خرده‌فروشی

مصاحبه RLI با زن قدرتمند عرصه خرده‌فروشی
مصاحبه RLI با زن قدرتمند عرصه خرده‌فروشی

 

اسکوچیا: «کیکومیلانو» قصد بی‌رقیب شدن را دارد

 هر کسی با برند «کیکومیلانو» آشنایی داشته باشد، قطعا نقش انکارناپذیر «کریستینا اسکوچیا» در عرصه خرده‌فروشی را درک می‌کند. این زن قدرتمند در نقش مدیر «کیکومیلانو» با وجود پیشرفت‌های فوق‌العاده اخیر از پا نمی‌نشیند و در این مصاحبه با مجله «RLI» از رویاهای آینده می‌گوید.

مهم‌ترین هدف یک سال آینده شما چیست؟

مانند سال گذشته که 37 درصد رشد سرمایه داشتیم، به دنبال افزایش سود و اعتبار خودمان خواهیم بود. در مبحث خرده‌فروشی به دنبال گسترش تجارت‌مان هستیم و قصد سرمایه‌گذاری بیشتر به‌خصوص در خاورمیانه و آسیا را داریم. همزمان در زمینه فرانچایز هم به شکل گسترده تلاش می‌کنیم. با افتتاح فروشگاه‌هایی مانند «تی مال» در چین و «یولتا» در آمریکا بیش از پیش در زمینه تجارت و خرید آنلاین فعال می‌شویم.

فراز و فرودهای اخیر اقتصادی در وضعیت برند شما تاثیری داشته است؟

بله. ما تحت تاثیر شرایط نامطلوب، سرعت پیشرفت کمتری را تجربه کردیم اما در مجموع، استراتژی و اهداف ما تغییر نکرده است.

با توجه به شرایط فعلی، مهم‌ترین عامل ثبات و موفقیت چیست؟

داشتن یک هدف مشخص و روحیه همکاری، اصلی‌ترین عوامل موفقیت در بازار امروز هستند. هرچقدر سریع‌تر با تغییرات هماهنگ شوید و مشتریان را در هر وضعیتی راضی نگه دارید، احتمال بیشتری برای موفقیت دارید. به نظرم داشتن روحیه رهبری بیش از ریاست مستقیم و غیرمنعطف، اهمیت دارد و موفقیت‌آمیز است. تلفیق استعداد فردی با تلاش تیمی موفقیت‌های بزرگی رقم می‌زند.

به‌عنوان یک مدیر در تصمیمات استراتژیک، دانش و اطلاعات تا چه اندازه نقش دارد؟

همیشه اطلاعات، پایه و ستون هر تصمیمی است. در نقش یک رئیس باید با دید عمیق، فرصت‌ها را بشناسید و ضمن برقراری ارتباطات تاثیرگذار، مسیر خودتان را بروید. برای شروع، نیاز به اطلاعات دارید و در ادامه شیوه منحصر به فرد خودتان، شرایط را متفاوت می‌کند.

الگوی شما در زمینه تجارت کیست؟

تغییرات و دانش، دو فاکتور مناسب برای پیشرفت در هر زمینه‌ای تلقی می‌شوند. هیچ‌کدام از این دو جای دیگری را نمی‌گیرد. دانش، موتور محرکه هر برندی برای پیشرفت است و هرگونه تغییر و تحولی اگر با دانش مناسب همراه باشد، نتایج خوبی به ارمغان می‌آورد. شخصا از مدیران و رهبران زیادی الهام گرفته‌ام اما بیش از همه مجذوب بیل گیتس شده‌ام. این مرد افسانه‌ای جهان را تغییر داد و هر آنچه ما از روش نوین تجارت می‌دانیم، محصول آموزه‌های اوست. گیتس با دانش فراوان خودش زمینه تحول و نجات زندگی میلیون‌های نفر را فراهم کرد. علم روز تجارت همه دستاوردهایش را به نوعی مدیون این مرد بزرگ است.

نقش شبکه‌های اجتماعی و به‌طور کلی اینترنت را در تحولات چند سال اخیر خرده‌فروشی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شبکه‌های اجتماعی نقش انکارناپذیری در پیشرفت صنعت ما دارند. برنامه‌هایی مانند «اومنی‌چنل» راهی برای خدمات بهتر به مشتریان و در واقع ارتباطات گسترده‌تر بین خریداران و فروشندگان در هر صنفی را به وجود آورده‌اند. ما در «کیکومیلانو» با فعالیت گسترده در اینستاگرام و کانال‌های شخصی، بیش از پیش خودمان را به مشتریان عرضه می‌کنیم. در ماه حدود 90 تولید محتوا داریم و به شیوه فعلی ادامه خواهیم داد چون مشتریان ما در شبکه‌های اجتماعی بازخوردهای زیادی از برندهای مختلف می‌گیرند و در این فضای رقابتی، قصد بی‌رقیب شدن را داریم.

 نقطه عطف دوران حرفه‌ای شما چه زمانی شکل گرفت؟

حضور در انستیتوی 180 ساله با نام «P&G» نقش زیادی در رشد من داشت و در طول 16 سال حضورم در این برند روز به روز چیزهای بیشتر و بهتری آموختم. واقعا حس می‌کنم هر آنچه اکنون دارم، ثمره دانش‌ آموخته‌شده از آن دوران است. مدیریت برند لورئال در ایتالیا هم تجربه مناسبی بود. در روزهای سخت تجاری، سودآوری مناسبی داشتیم و تجربه من افزایش یافت. حالا هم در کیکومیلانو، روزهای بد و خوب زیادی دارم و امیدوارم آینده، روشن و امیدوارکننده‌تر از این باشد.

 چه احساسی درباره وقایع و اتفاقات یک سال آینده دارید؟

به آینده برندمان خوش‌بین هستم. برنامه فعلی کیکومیلانو، گسترش خدمات آنلاین، تغییر استراتژی با توجه به رویکردهای بازار، کنترل قیمت‌ها، افزایش اشتیاق مشتریان به خرید و تکرار موفقیت مالی سال گذشته است. سال خوبی را سپری کرده‌ایم و در سال 2020، انتظار رشد سریع‌تر در عرصه‌های جدیدتر را داریم و مایل هستیم با فرانچایز در مناطق مختلف دنیا بیش از پیش قدرت خودمان را به رخ بکشیم.

 

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان