معرفی کتاب "خلق تجارت‌های بزرگ با ریزداده‌ها"

معرفی کتاب "خلق تجارت‌های بزرگ با ریزداده‌ها"
معرفی کتاب

 

«خلق تجارت‌های بزرگ با ریزداده‌ها» عنوان کتابی به قلم مارتین لیندستروم است. در پیش‌گفتار مترجم آمده است: «در عصر حاضر که اغلب انسان‌ها به دنبال کلان‌داده‌ها می‌گردند و تحلیل کلان‌داده‌ها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است، دیدگاه مارتین لیندستروم نویسنده این کتاب در مورد ریزداده‌ها و همراه کردنش با تحلیل کلان‌داده‌ها سبکی بی‌نظیر را در کاربردی کردن اطلاعات به نمایش می‌گذارد.»

همان‌طور که می‌دانید کلان‌داده‌ها مشکلات و معضلات خاص خود را دارند. به‌عنوان نمونه در وهله اول به سادگی در دسترس عموم نیستند و دست پیدا کردن به آنها برای قاطبه کاربران آسان و میسر نیست. دوم اینکه بعضی‌وقت‌ها اطلاعات ما را هم به گمراهی می‌کشانند؛ شبیه مفهوم میانگین در جامعه‌های آماری. شاهد مثال: اگر به شما بگویند از رودخانه‌ای که به طور میانگین عمقش 1 و 2 متر است عبور کنید. آیا شما خواهید گذشت؟

واقعیت این است که این آمار دیدگاه درستی به شما نمی‌دهد، چون ممکن است قسمت‌های زیادی از رودخانه بسیار کم‌عمق باشد ولی شاید در میانه‌اش به سیلابی قوی با عمق 20متر تبدیل شود که در هر حالتی به راحتی باعث غرق شدن می‌شود. توجه کردن تنها و انحصاری به میانگین‌ها مخاطره‌آمیز است. یک داده پرت به شکل اساسی می‌تواند واژه میانگین را به طور کامل بی‌معنا کند.

سوم اینکه در برخی مواقع، اطلاعات زیاد و انباشته شده و بدون تحلیل و ریشه‌یابی صحیح می‌تواند باعث انحراف اطلاعات شود. برخی از محققان معتقدند اگر دشمن داری به او اطلاعات بده. دانیل جی بورستین تاریخ‌شناس دانشگاه شیکاگو می‌گوید بزرگ‌ترین مانع اکتشافات جهالت نیست، توهم داشتن اطلاعات است.

مارتین لیندستروم به معنای واقعی کلمه سعی کرده است تا هنر شفاف اندیشیدن را در بررسی‌های خود اجرا کند تا بتواند به فلسفه اصلی هرگونه روند و گرایش‌های موجود در جامعه و حتی تغییر روندها دست پیدا کند و در جهت استفاده در مدیریت برند به کار بندد. تاریخ به ما نشان داده است که انحرافات اساسی در باورها  و دیدگاه‌ها چگونه نمایان شده است.

ست گاردین مولف کتاب «گاو بنفش» درباره این کتاب نوشته است: «این بهترین کتاب مارتین لیندستروم تا به امروز و برای این است که یک تاثیرگذار عالی شوید.»

رابرت چالدینی مولف کتاب تاثیرگذاری نیز گفته است هرکس می‌خواهد بفهمد چه عواملی در خرید کردن مشتری موثرند، این کتاب را بخواند.

این کتاب توسط محمدحسین اکبرزاده به فارسی ترجمه شده و در هشت فصل با عناوین مختلف به چاپ رسیده است.

 

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , کتاب , کتاب خوب , رابرت چالدینی , خلق تجارت‌های بزرگ با ریزداده‌ها , مترجم محمدحسین اکبرزاده , کتاب خلق تجارت‌های بزرگ با ریزداده‌ها

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان