مفهوم جدیدی به نام Luxury for Less

مفهوم جدیدی به نام Luxury for Less
مفهوم جدیدی به نام Luxury for Less

تحقق آرزوی خرید متوسط‌ها یا له شدن زیر پای لوکس‌ها؟

Brands for Less  با نام اختصاری (BFL)  به عنوان یکی از سریع‌ترین و بزرگ‌ترین مدل‌های خرده‌فروشی  در زمینه ارائه قیمت‌های مقطوع و مناسب، مفهومی جدید به نامLuxury for Less   با نام اختصاری (LFL) راه‌اندازی کرده است.

هدف تجاری این برند و مفهوم جدید مورد عرضه‌اش، مورد توجه عموم قرار گرفته و در واقع  یکی از فروشگاه‌های مولتی برندی است که با سرعت بسیار زیادی رشد کرده و تحسین کارشناسان این حوزه را دریافت کرده است. این برند که عمدتا فروشگاه های بیش از هزار متر را پوشش می دهد اخیرا از یک مفهوم جدید رونمایی کرده که باعث بحث‌های زیادی در دنیای عرضه محصولات لوکس شده است.

جاروکننده محصولات لوکس؟

از جمله دلایل جنجالی شدن مفهوم جدید Brands for Less ، اقدام آن‌ها در جهت جمع‌آوری باقی مانده البسه و وسایل به فروش نرفته فروشگاه‌های برندهای لوکس است. سیاست‌گذاری و در واقع شاکله مفهوم تجاری Luxury for Less ، بر این پایه استوار است؛ جمع‌آوری اشیای و البسه باقی مانده، به فروش نرفته یا تک سایز از فروشگاه‌های برند لوکس و فروش در فروشگاه‌های Brands for Less؛ آنچه البته تردیدها و جنجال‌های بزرگی به وجود آورد؛ هر چند اکثر افراد طبقه متوسط شهری در کل دنیا از این طرح استقبال کردند چون قبلا نمی‌توانستند بودجه خرید از برندهای لوکس را تهیه کنند و حالا به لطف طرح Brands for Less می‌توانند آرزوهای خریدشان را برآورده کنند. با این حال سوالات و تردیدهای زیادی وجود دارد؛ از جمله این که اگر می‌خواهید کالای لوکس خرید کنید، آیا از یک تجمیع کننده برندهای لوکس مانند یک فروشگاه مفهومی LFL خرید می‌کنید یا ترجیح می‌دهید مستقیماً از فروشگاه‌های برند مستقلی که ممکن است در کشور وجود داشته باشند، نیازتان را برآورده کنید؟ چنانچه فروشگاه‌های لوکس برند، کالاهای فروش فصلی خود را با تخفیف متوسط 40 درصد (محدوده 30 تا50 درصد تخفیف) عرضه کنند، آیا ترجیح می دهید موجودی فصل قدیمی آن‌ها را از فروشگاه مفهومی LFL با تخفیف 65 درصد خریداری کنید یا انتظار دارید تخفیف های بالاتری داشته باشند؟

 

 

از دیدگاه جمعیت شناختی، آسیایی‌ها خریداران غالب در فروشگاه‌های اصلی BFL خواهند بود؛ در حالی که عرب‌ها خریداران غالب تر در فروشگاه‌های مفهومی LFL هستند. آیا این همه توجه به ارزش خرید به این معنی است که باید تعداد بیشتری از مدل «اوت لت» در خاورمیانه آن هم در مقیاس کوچک‌تر از دبی اوت‌لت مال معرفی شود؟ از طرفی احتمال شکست خوردن مفهوم جدید ارائه شده در درازمدت وجود دارد چون اکثر خریداران لوکس‌پسند مایل نیستند مارک‌هایی را به رخ بکشند که همه می‌توانند داشته باشند یا با  تخفیف 40 تا 80 درصد در دسترس باشند. در روزهای ابتدایی شروع به کار Brands for Less، قیمت‌گذاری درستی اعمال می‌شد اما با افزایش مشتریان، ماجرا متفاوت شد و اندکی ناهمگونی قیمتی به وجود آمد. در دوران رکود برندها به خاطر شیوع ویروس کرونا، برندهای لوکس از خودشان می‌پرسیدند آیا موجودی‌ آن‌ها در سطح پایین‌تری است یا در چرخه نخریدن اجناسشان توسط مردم گیر افتاده‌اند؟

بزرگترین نگرانی این است که مارک‌های لوکس قرار نیست موجودی اضافی داشته باشند و تخفیف‌ها نباید بخشی از بازی آن‌ها باشد. دقیقا در این نقطه احتمال شکست مفهوم جذاب و خواستنی Luxury for Less وجود دارد؛ مگر این که راه‌های متفاوتی امتحان شود!

 

 

اولین قدم‌های محکم

 در همین راستا گروه Brands For Less  اولین مرکز خرید خودش را در «موتورسیتی» دوبی راه اندازی کرد که اولین فروشگاه پرچمدار این گروه است. Brands For Less همچنین در فروشگاه جدید خودش مفاهیم خرده‌فروشی دیگر به نام‌های  Homes For Less، Toys For Less و Muy Mucho را هم عرضه کرده است. علاوه بر این، برند مشهور، مفهوم جدید خودش را هم به نام Beauty For Less را در قالب یک فروشگاه مستقل در مرکز خریدش راه اندازی کرد. Beauty For Less یک تجربه خرید جامع را از طریق طیف وسیعی از خدمات زیبایی با ارزش عالی به مشتریان ارائه می‌کند.

مرکز خرید جدید  BFL، فروشگاه مستقل Luxury For Less و همچنین شعبه‌های Costa Coffee، HMC Clinic و Life Pharmacy را در خود جای داده است. این مرکز خرید دارای یک فضای تفریحی خاص است که در آن کودکان می‌توانند به فعالیت‌های تفریحی بپردازند؛ در حالی که والدینشان در حال خرید هستند! کافه جدید BFL به عنوان بخشی از تجربه خرید مشتریان، فضایی گرم و دلپذیر برای استراحت فراهم می‌کند. از طریق ویژگی‌های جدید، این گروه قصد دارد با استفاده از مدل کسب‌وکار برند، تجربه‌ای یکپارچه و منحصربه‌فرد را در زیر یک سقف با طیف متنوعی از پیشنهادات به مشتریان خود ارائه کند.

مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران گروه BFL  گفت: «راه‌اندازی مرکز خرید جدید ما را بسیار خوشحال می کند زیرا فروشگاه‌ها در سراسر منطقه مورد استقبال خوبی قرار گرفته‌اند. مشتریان جدید، یک سورپرایز لذت‌بخش برای ماست. علاوه بر این، همچنین فروشگاه مفهومی جدید خودBeauty For Less  را به مجموعه اضافه کردیم. گروه BFL در تلاش است تا با قرار دادن تمام فروشگاه‌های مفهومی زیر یک سقف، تجربه‌ای یکپارچه را به مشتریان خود ارائه کند و این نشان‌دهنده نقطه عطف مهمی برای ماست. با مقرون به صرفه‌تر کردن محصولات ممتاز، مصرف‌کنندگان می‌توانند به برندهای مورد علاقه خود دسترسی راحت‌تری داشته باشند. به طور مشابه، تیم‌های ما بی‌وقفه کار کرده‌اند تا به مدل منحصربه‌فرد و مشتری‌محوری دست پیدا کنند که تجربه خریدی متمایز را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند. این بیش‌تر نشان‌دهنده وفاداری به مشتریان است و به ما انگیزه می‌دهد تا دامنه پیشنهادات خود را بهبود ببخشیم و گسترش دهیم

 

منبع: GUARDIAN

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , تخفیف , تخفیفات ویژه , فروشگاه لوکس , برند لاکچری , برند لاکژری , کالای لوکس , تخفیف برند , محصولات لوکس , البسه لوکس , لاکچری , لاکژری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان