مک‌کافه، دریچه‌ای برای وضوح بیشتر «مک‌دونالد»

مک‌کافه، دریچه‌ای برای وضوح بیشتر «مک‌دونالد»
مک‌کافه، دریچه‌ای برای وضوح بیشتر «مک‌دونالد»

 

 

«مککافه»، برند قهوه زیرمجموعه «مکدونالد» از برنامه سه سال آینده خود برای سرمایهگذاری 5/2 میلیارد یوان (6/381 میلیوندلار آمریکا) در بازار قهوه چین خبر داد.

 فیلیس چونگ، مدیرعامل شرکت مکدونالد چین گفت: «این سرمایهگذاری برای راهاندازی کافیشاپهای جدید در داخل رستورانهای مکدونالد و بهروزرسانی تجهیزات و ارائه آموزشهای حرفهای برای تأمین تقاضای روزافزون کشور برای قهوه انجام خواهد شد.»

هدف مککافه این است که تجارت خود در هفت شهر دیگر ازجمله نانجینگ، هانگژو و شیامن، تمام رستورانهای مکدونالد در پکن، شانگهای، گوانگژو و شنژن را تا پایان سال گسترش دهد. این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۳، بیش از چهارهزار فروشگاه مککافه در چین راهاندازی کند.

 

 

تداوم امپراتوری مکدونالد

مکدونالد نام یک کمپانی و در واقع رستوران زنجیرهای فستفود آمریکایی است که یکی از بزرگترین‌‌ها در جهان به حساب میآید و به‌خاطر همبرگرهایش زبانزد مردم آمریکاست. اولین رستوران مکدونالد در سال ۱۹۴۸ توسط برادران موریس و ریچارد مکدونالد در «سنبرناردینو»ی کالیفرنیا آغاز به کار کرد. این دو برادر وسایل رستوران کوچک همبرگر خود را از یک فروشنده با نام «ری کروک» خریداری کردند. وقتی کروک در سال ۱۹۵۴ به دیدن این دو برادر رفت تا ببیند چگونه یک مغازه کوچک میتواند شروع یک فروش عالی باشد، یک قالب ساده و کارآمد را کشف کرد که به برادران اجازه میداد مقدار زیادی مواد غذایی را با قیمتهای پایین تولید کنند.

 

تبلیغات خلاقانه مکدونالد

بعد از چندین سال و کسب موفقیت در این زمینه، انتقادها افزایش یافت که بیشتر مربوط به افزایش چاقی در سطح جهان بودند. به همین دلیل مکدونالد با اضافه کردن موارد سالم به منوی خود به این انتقادها پاسخ داد و در سال ۲۰۱۷ «مکویگان» یک همبرگر رژیمی را روانه بازار کرد.

یکی دیگر از بخشهایی که به رستورانهای زنجیرهای مکدونالد اضافه شد، مککافه است که اخیراً با ارائه یک تبلیغ خلاقانه، انقلابی در فرهنگ کافیشاپهای مدرن به وجود آورد. ممکن است وقتی وارد کافیشاپ میشوید، با دیدن فهرست، کمی احساس سردرگمی کنید. به گفته «مککافه»، در این کافیشاپ با هیچکدام از این سردرگمیها مواجه نمیشوید و خیلی ساده یک نوشیدنی و دسر خوشطعم تحویل میگیرید.

 شعار این کافیشاپ its simple است و به سبک سادهای از یک کافیشاپ که خیلی ساده و سریع یک نوشیدنی و دسر منحصربهفرد و ایدهآل دریافت میکنید، اشاره دارد.

امروزه برند مکدونالد موفق شده بیش از 35 هزار شعبه در 100 کشور جهان داشته باشد. چگونه این برند موفق شده کسب‌وکار خود را به یکی از رستورانهای زنجیرهای جهان تبدیل کند؟ در پاسخ به این سؤال میتوان گفت تمام عملیات برند مکدونالد درست، ناب و بکر بودهاند. از سوی دیگر، ثبات، نوآوری و انعطافپذیری این برند تاثیر بسزایی در رشد و موفقیت آن داشته است.

 

 

عاملی به نام ثبات

جالب است بدانید کیفیت، طعم و نحوه ارائه خدمات شعبههای مختلف برند مکدونالد در کشورهای مختلف کاملاً یکسان است و ثبات دارد. به بیان دیگر، هیچ تفاوتی ندارد برای صرف غذا به یکی از شعبههای آمریکایی این رستوران بروید یا به یکی از شعبههای استرالیایی. زیرا در همه شعبههای مکدونالد در سراسر جهان خدمات یکسانی دریافت خواهید کرد. در حقیقت کیفیت، نحوه ارائه خدمات، نظافت و ارزش یکسان در تمامی شعبهها یکی از شعارها و ارکان اساسی این برند است. مکدونالد تاکنون سعی کرده به‌شکل کاملی اهدافش را تحقق بخشد. جالب است بدانید مشتریان هنگام تصمیمگیری برای انتخاب یک برند یا محصول، درک و دید کاملی از انتظارات خود دارند؛ بنابراین برندی موفق خواهد بود که بتواند وارد انتخاب‌های اول مشتریان شود. باتوجه‌به این نکته میتوان گفت بهرهوری و فرآیند ارائه خدمات یکسان، پایه و اساس موفقیت برند مکدونالد است، زیرا با توجه کامل به نیازها و انتظارات مشتریان به انتخاب اول مشتریانی تبدیل شده که قصد رفتن به رستورانها و فستفودها را دارند.

نوآوری

در نگاه اول، ممکن است نوآوری و ثبات متضاد هم به نظر برسند اما در حقیقت این دو گزینه مکمل هم هستند و به رشد و توسعه یکدیگر نیز کمک میکنند، زیرا ثبات و سازگاری اجزای یک کسبوکار هرگز به این معنی نیست که محصولات و شیوه ارائه خدمات در طول سالها دچار هیچ تغییری نشود، بلکه این سازگاری پایه محکمی برای بهبود سایر فرآیندها ایجاد میکند. نوآوری در پاسخ به مشتریان و دادن حق امتیاز به آنها نقش مهمی در موفقیت برند مکدونالد طی سالها فعالیت داشته است.

 از سوی دیگر، برند مکدونالد ارائه محصولات جدید و خدمات به مشتریان خود را در طول زمان با نیاز و سلیقه مردم وفق و گسترش داده است؛ بهعنوان مثال، ارائه بیگمک یکی از محصولات نوآورانه و هوشیارانه این برند است.

نوآوری در ارائه محصولات جدید این امکان را برای مکدونالد فراهم کرده تا بتواند در تمام وعدههای غذایی و میانوعده‌ها محصولی برای پیشنهاد داشته باشد. همین موضوع به فاکتوری برای افزایش سودآوری تبدیل شده است.

تگها : کسب و کار , مک دونالد , ایده , فست فود , تبلیغات , محصولات غذایی , خلاقیت , مشتری , نوآوری , رستوران زنجیره ای , کافی شاپ , مک کافه

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان