میهمان این روزهای مراکزخرید میدان‌صنعت

میهمان این روزهای مراکزخرید میدان‌صنعت
میهمان این روزهای مراکزخرید میدان‌صنعت

میهمان این رو‌زهای مراکز‌خرید میدان‌صنعت

این روزها مراکز خرید اطراف میدان صنعت از جمله لیدوما، میلادنور و پلاتین میزبان کیوسک های هوشمند شهری هستند که قابلیت های فراوانی را برای شهروندان تهرانی به ارمغان آورده اند و امکاناتی از جمله جستجوی اماکن، فروشگاه ها ،رستوران ها و خدمات متنوع آنلاین را به مخاطبین خود ارائه می دهد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی؛ یک صفحه نسبتا کوچک لمسی در پایتخت، شما را به دنیای مجازی ارتباط می دهد. به دنیایی که در آن می توانید کارهای بانکی انجام دهید، بلیط مترو و اتوبوس را شارژ کنید و این را هم بدانید که نزدیکترین رستوران و باشگاه ورزشی به شما کجاست. اینها همه بخشی از آن چیزی است که در یک کیوسک الکترونیکی وجود دارد. کیوسک هایی که به تازگی شهرداری تهران و به همت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات این نهاد، برای ارائه انواع خدمات دیجیتال شهری نصب کرده است. آنطور که مسئولان سازمان فناوری شهرداری تهران گفته‌اند، در فاز نخست، این کیوسک ها در محدوده میدان صنعت و مراکز خرید لیدوما ، میلاد نور و پلاتین نصب شده‌اند. قرار است تعداد بیشتری از این کیوسک‌های هوشمند به زودی در گذرگاه‌های پردد نصب شود.


اما کیوسک‌های هوشمند چه خدماتی به شهروندان می‌دهند؟

بخش اصلی این کیوسک‌ها یک مانیتور با صفحه لمسی است که شباهت زیادی به صفحه تلفن های همراه دارد. در بالای صفحه میزان دمای هوا، تاریخ و ساعت را نشان می‌دهد. در پایین صفحه هم 6 آیکون وجود دارد. خدمات بانکی، بلیت الکترونیک، مجموعه‌های ورزشی شهرداری، رستوران نزدیک من، فروشگاه نزدیک من و مسجد نزدیک من، 6 قابلیتی است که با لمس انگشت روی هر کدام از آنها، صفحه ای جدید با آیکون‌های مخصوص به خود نمایش داده می‌شود. دقیقا مثل یک رایانه کوچک. مثلا با لمس آیکون مجموعه های ورزشی شهرداری، صفحه ای جدید پیش رویتان باز می‌شود با چهار گزینه نوع ورزش، منطقه، نوع مجموعه ورزشی، زنان، آقایان و کودکان. با لمس هر کدام از این چهار گزینه و انتخاب ورزش، منطقه، نوع مجموعه ورزشی که سرپوشیده باشد یا سرباز نزدیکترین پیشنهاد به انتخاب های شما نمایش داده می‌شود. 

محمد فرجود رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشتر، نصب کیوسک‌های هوشمند شهری را یکی از زیرپروژه‌های برنامه تهران هوشمند و گامی رو به جلو در حوزه رسیدن به شهر هوشمند توصیف کرده و گفته بود: «در مسیر حرکت به سمت «تهران هوشمند» پروژه‌های متعددی تعریف شده است که مانند این پروژه به ترتیب، عملیاتی خواهند شد و محدود به یک منطقه خاص از تهران هم نمی‌شود و در مناطق مختلف شاهد طرح‌های پایلوت تهران هوشمند خواهیم بود.» اما معمولا آغاز هر کار تازه‌ای بدون اشکال نیست. مانند کیوسک‌های تازه نصب شده هوشمند. شاید یکی از نیازهای اولیه برای استفاده شهروندان از این کیوسک‌ها وجود یک دستورالعمل یا راهنما باشد. این را یکی از رهگذران از تجربه خود برای شارژ کارت بلیت مترو می‌گوید. اینکه نمی‌دانسته یا متوجه نشده که کارت را باید کجای دستگاه قرار دهد.

البته کیوسک‌های هوشمند، تازه در ابتدای راه هستند و به زودی قرار است قابلیت‌های دیگری به آنها اضافه شود. مثل رزرو بلیت اتوبوس و قطار، خرید بلیت سینما و 50 قابلیت دیگر. 

 

منبع : دنیای اقتصاد

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان