نتایج جذاب یک نظرسنجی درباره خرده‌فروشی در خاورمیانه و شمال آفریقا

نتایج جذاب یک نظرسنجی درباره خرده‌فروشی در خاورمیانه و شمال آفریقا
نتایج جذاب یک نظرسنجی درباره خرده‌فروشی در خاورمیانه و شمال آفریقا

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 82درصد از خریداران، خرید آنلاین را خسته‌کننده می‌دانند. بااین‌حال، 78درصد از مشتریان خرده‌فروشی پس از دیدن اقلام در فروشگاه منتظر خرید آنلاین آنها بوده‌اند. درحالی‌که 45درصد از خریداران، خریدهای خرده‌فروشی را از طریق رسانه‌های اجتماعی کشف کرده‌اند و 60درصد به دلیل مشکلات پرداخت از خرید خودداری می‌کنند. یکی از برنامه‌های خرید و خدمات مالی پیشرو در خاورمیانه و شمال آفریقا، نظرسنجی را بین بیش از 7500خریدار در سراسر امارات و عربستان سعودی انجام داده تا عادات و تجربیات خرده‌فروشی آنها را درک کند. حسام عرب، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Tabby درمورد نظرسنجی گفت: «در فضای رقابتی تجارت الکترونیک امروز، اطلاعات کلیدی است. ما نظرسنجی خرید خاورمیانه خود را راه‌اندازی کرده‌ایم تا به خرده‌فروشان کمک کنیم بینش عمیق‌تری درمورد نیازها و ترجیحات خریداران در سراسر منطقه کسب کنند.

با چنین بینش‌های مبتنی بر داده، می‌توانیم یک اکوسیستم تجارت الکترونیکی ایجاد کنیم که هدفش ارائه بهترین تجربه خرید ممکن به خریداران است.» این نظرسنجی نشان داد 30درصد از خریداران منحصرا به برندهایی وفادار هستند که تجربه خرید خوبی را به آنها ارائه می‌کنند. همچنین ثابت شد طرح‌های وفاداری مشتریان الزاما به فروش تکراری منجر نمی‌شود و تنها ۷.۷درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند چنین طرح‌هایی یکی از دلایلی است که آنها دوباره به خرید از همان برند بازمی‌گردند. 82درصد از خریداران حداقل یک ناامیدی را در فرآیند خرید آنلاین یافتند؛ ازجمله ناوبری وبسایت، گزینه‌های پرداخت خودکار و فرآیندهای پرداخت طولانی.

 

 

علاوه‌براین، خریداران جوان بین 18 تا 29سال دوبرابر احتمال دارد از وبسایت‌های تجارت الکترونیک کند، ناامید شوند. برای کسانی که امیدوارند خریداران نسلZ را جذب کنند، یک تجربه خرید خوب، غیرقابل مذاکره است. خریداران زن بیشتر از خریداران مرد، مقرون‌به‌صرفه بودن را بر کیفیت ترجیح دادند. ارسال رایگان برای خریداران عربستانی کلیدی است. این تحقیق همچنین نشان داد 29درصد از خریداران سعودی وقتی خرده‌فروشان برای آنها حمل‌ونقل رایگان ارائه نمی‌کنند در مقایسه با امارات متحده عربی ناامید می‌شوند و نشان می‌دهد حمل‌و‌نقل رایگان یک محرک کلیدی برای خریداران در منطقه است.

 

 

براساس نتایج نظرسنجی، 78درصد از مشتریان خرده‌فروشی پس از دیدن اقلام در فروشگاه، خرید آنلاین را برای مقایسه قیمت‌ها بین سایت‌های مختلف انتخاب کرده‌اند. آنها همچنین خرید آنلاین را ترجیح می‌دهند اما از مشاوره حضوری متخصص قدردانی و همچنان ترکیبی از تجربیات خرید را انتخاب می‌کنند. تجارب خرید آنلاین و فروشگاهی مکمل یکدیگر هستند، زیرا داده‌ها نشان می‌دهد درحالی‌که 45درصد از خریداران کالاها را از طریق رسانه‌های اجتماعی خرید کرده‌اند، 72درصد از خریداران، الهام‌بخش خرده‌فروشی آنلاین هستند و احتمالا می‌دانند دقیقا چه چیزی را می‌خواهند بخرند. براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده، 60درصد از خریداران به دلیل مشکلات پرداخت، خرید خود را رها کرده‌اند و خریداران جوان در به اشتراک گذاشتن جزئیات پرداخت خود محتاط‌‌تر هستند؛ بنابراین، خرده‌فروشان وظیفه دارند به مشتریان بالقوه نشان دهند وبسایت آنها امن است.

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , خرید , خرید آنلاین , تجارت الکترونیک , نسل Z , کیفیت

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان