نسل Z، شاهکاری برای خرده‌فروشی

نسل Z، شاهکاری برای خرده‌فروشی
نسل Z، شاهکاری برای خرده‌فروشی

نسل Z در خرید و خرج کردن در رسانه‌های اجتماعی، برترین نسل هزاره است. مصرف‌کنندگان نسل Z بیشتر از سایر نسل‌ها از اینستاگرام و تیک‌تاک برای جستجوی محصولات استفاده می‌کنند. آنها اغلب قبل از استفاده از گوگل برای مرور برندها به رسانه‌های اجتماعی روی می‌آورند. تعامل آنها در شبکه اجتماعی اغلب به خرید منجر می‌شود؛ بیشتر از سایر گروه‌های سنی. خرید آنها عمدتا شامل پوشاک، محصولات زیبایی و همچنین اقلام تناسب اندام و لوازم الکترونیکی مصرفی است.

 

 

نمودار، خرید شبکه‌های اجتماعی

براساس این مطالعه، 68درصد از مصرف‌کنندگان نسل Z، محصولات را در رسانه‌های اجتماعی جستجو کردند و 22درصد درنهایت خرید را انجام دادند که بالاترین نرخ خرید در رسانه‌های اجتماعی در تمام نسل‌هاست. جای تعجب نیست خریداران نسل Z بیشترین تمایل را به استفاده از رسانه‌های اجتماعی داشتند زیرا آنها محصولات را در آنجا جذاب‌تر می‌دانند. به نظر نمی‌رسد این روند موقتی باشد زیرا از هر چهار مصرف‌کننده نسل Z، سه نفر قصد خرید در رسانه‌های اجتماعی را دارند. اینستاگرام و تیک‌تاک، شبکه‌های اجتماعی محبوب این نسل برای مرور و خرید محصولات هستند. بیش از 40درصد از این نسل، طبق تحقیقات استفاده از اینستاگرام یا تیک‌تاک را به گوگل برای کاوش برندها ترجیح می‌دهند.

 

 

اقبال نسل خاص

اما اینستاگرام و تیک‌تاک تنها شبکه‌های اجتماعی در زمینه تجارت نیستند. شبکه‌های اجتماعی که به‌طور سنتی با خرید مرتبط نیستند هم با معرفی ویژگی‌های خرید در تمام سطوح پلتفرم خود از این فرصت استفاده می‌کنند. یکی از آنها پینترست است و در بین کاربران نسل Z محبوبیت زیادی دارد و آنها را به‌عنوان یک نیروی رو به رشد در خرید می‌شناسد. نسل Z بیشترین خرید را در رسانه‌های اجتماعی دارد و به‌طور متوسط برای هر کالا بیشترین هزینه را می‌کند.در هر خرید، آنها به‌طور متوسط چهار کالا می‌خرند. به‌طور خاص، طبق نظرسنجی، آنها 28.5دلار برای هر کالا خرج می‌کنند؛ در مقابل 20.4دلار برای نسل قبل‌تر.

 

 

آنها همچنین بیشترین احتمال را برای ابراز نگرانی در مورد هزینه بیش‌ازحد دارند؛ بنابراین، هنگام خرید در رسانه‌های اجتماعی، فعالانه به دنبال تخفیف و تبلیغات هستند و ارسال سریع را در اولویت قرار می‌دهند. به‌عنوان مصرف‌کنندگان نسل Z، آنها محصولات بیشتری را جستجو می‌کنند و زمان بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. این موضوع، پلتفرم برای خرید را جذاب‌تر می‌بینند و پیش‌بینی می‌کنند در آینده نسل Z این کار را بیشتر انجام دهند. اگرچه نسبت خرید هنوز خیلی بالا نیست اما خرده‌فروشان و برندها در این نسل، پتانسیل رشد را تشخیص می‌دهند.

منبع: Pymnts.com

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان