نظافت مجتمع‌های تجاری و رعایت استانداردهای نظافتی

نظافت مجتمع‌های تجاری و رعایت استانداردهای نظافتی
نظافت مجتمع‌های تجاری و رعایت استانداردهای نظافتی

امروزه با تحقیق و پیشرفت علم روز دنیا، مجتمع‌های تجاری مفهوم بزرگ‌تر و پیچیده‌تری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند و در حال حاضر با روی کار آمدن مجتمع‌های وسیع‌تر و با مساحت بزرگ‌تر نسبت به گذشته موجب بازدید بیشتری از مردم و مشتریان قرار می‌گیرد، از این رو به علت رفت و آمد و تردد زیاد، مشتریان انتظار محیطی کاملا تمیز و دارای استانداردهای بهداشتی و نظافتی را دارند. کاری که یک شرکت خدماتی ـ نظافتی بابت تمیزی و بهداشت محیط یک مجتمع تجاری انجام می‌دهد، انعکاس خوبی در جذب مشتریان خواهد داشت. اولین برداشت مشتریان و آنچه که در ذهن‌شان تداعی می‌شود همیشه ماندگار است؛پس تمیزی یا کمبود امکانات بهداشتی می‌تواند تاثیر زیادی در جذب مشتری داشته باشد. می‌دانیم که میکروب‌ها و باکتری‌ها در صورتی که اقدامات پیشگیرانه مناسبی اتخاذ نشود، به چه سرعتی گسترش پیدا می‌کنند. مجتمع تجاری ـ اداری به بخش‌های مختلفی از نظافت قسمت‌بندی می‌شود که در این‌جا به صورت مختصر به بخش‌هایی از آن می‌پردازیم. «توانکاران الوند» در این‌جا برای کمک به شما در محافظت از مشتریان و کارمندان‌تان در بحران کرونا، با خدمات نظافتی خود، سلامتی را به شما هدیه می‌دهد.

 

 

نظافت فضاهای عمومی

تمامی بخش‌های یک ساختمان باید تمیز باشد اما برخی بخش‌ها مانند محوطه داخلی یک مجتمع بیشتر از بخش‌های دیگر، مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید عاری از هرگونه آلودگی، گردوغبار و زباله باشد. به این دلیل که این بخش در معرض رفت‌وآمد مداوم افراد مختلف است و عدم نظافت این آلودگی‌ها، روند عبور و مرور را سخت و سطح بهداشت کلی محیط را کاهش می‌‌دهد؛ پس نظافت این بخش‌ها از اهمیت بالقوه‌ای برخوردار است. یک محیط تمیز نقش مهمی در حفظ یک تصویر معتبر از مجتمع شما دارد،‌ پس بهتر است در راستای حفظ اعتبار مجتمع خود بیشتر از هر چیزی به نظافت اصولی آن توجه کنید. بزرگ‌ترین اشتباه در این مقوله تمیزکاری مکرر به سبک سنتی بوده که بسیار سخت و وقت‌گیر است. بهترین و آسان‌ترین راه برای جلوگیری از این امر، داشتن یک تیم خدمات نظافتی حرفه‌ای است که با داشتن چک لیست‌های نظافتی به روز، از یک برنامه منظم و روزانه تا هفتگی و فصلی برخوردار باشد. نظافت به موقع موجب سرعت بخشیدن به امور نظافتی می‌شود. برای پاکسازی آلودگی‌های سطحی که شامل گرد و غبار زباله‌های ریز و درشت و ... است، از اسکرابر استفاده می‌شود که قابلیت شستن کف و خشک کردن همزمان را دارد و باعث سرعت دادن بیشتر و دسترسی آسان‌تر نظافت می‌شود. همچنین برای جلوگیری از ایجاد خط و خش و تغییر رنگ سطح کف دستگاه، پولیشر به کار برده می‌شود.

 

 

نظافت مکانیزه نمای ساختمان

چرا باید نمای ساختمان نظافت شود؟ در ابتدا مسئله زیباشناسی به ذهن هر بیننده‌ای خطور کرده، از این رو چشم‌انداز جذاب‌تری را برای هر بیننده‌ای تداعی می‌کند؛ یکی دیگر از انگیزه‌های اصلی نظافت نمای ساختمان، تلاش برای حذف آلاینده‌های آسیب‌رسان مانند گوگرد، اکسیدهای نیتروژن و سایر آلاینده‌های باران اسیدی و همچنین فضولات پرندگان، غبارات ناشی از سوخت‌های فسیلی از نماست. امروزه علم و فناوری نانو، کلید موفقیت تمامی صنایع شده است به طوری که بهره‌گیری از روش‌های سنتی تبدیل به روش‌های صنعتی شده؛ با به‌کارگیری این علم ـ هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ سرعت ـ تحویل محصولات و نظافت آسان‌تر و سریع‌تر تحول عظیمی در نیازهای مشتریان ایجاد کرده است. شرکت خدماتی نظافتی با بهره‌گیری از تکنسین‌های آموزش دیده نظافتی با علم روز دنیا به نظافت نمای ساختمان می‌پردازد، از این رو استفاده از کلایمرها ، بالابرها ، واترجت‌ها ، نیروهای راپل‌کار و استفاده از شوینده‌های مخصوص نما، کار نظافت نمای ساختمان را به صورت تخصصی انجام می‌دهند.

 

 

نظافت پارکینگ‌ها

افراد برای پارک اتومبیل خود از پارکینگ مجتمع‌های تجاری ـ اداری استفاده می‌کنند. این حجم از تردد موجب آلودگی محیط کف پارکینگ می‌شود. مواردی همچون آلودگی‌های روغنی، رسوبات و لک‌های ناشی از رد لاستیک ماشین‌ها روی اپوکسی که موجب آلودگی کف و محیط پارکینگ می‌شود و عدم نظافت درست این بخش موجب انتقال آلودگی‌ها به بخش‌های دیگر مجتمع می‌شود . نظافت این بخش ها با روش‌های قدیمی و سنتی امکان پذیر نیست یا به طور کامل از بین نمی‌رود و جلوه ناپسندی ایجاد می‌کند. برای نظافت پارکینگ مجتمع‌ها روش‌های گوناگونی وجود دارد؛ مانند سوئیپر که برای آلودگی‌های سطحی و جمع‌آوری خاک و گرد و غبار در سطح می‌توان از آن استفاده کرد. برای شست‌وشوی کف پارکینگ‌ها با آب از دستگاه اسکرابر استفاده می‌شود که قابلیت شست‌وشو و‌خشک‌کردن همزمان انواع سطوح را دارد. به جای ماندن رد لاستیک‌ها که از مهم‌ترین معضلات نظافت پارکینگ‌هاست، برای پاکسازی لک‌های روغنی و ‌قیر و نیز رد لاستیک‌ها از دستگاه واترجت و مواد شوینده بایو استفاده می‌شود.

 

نظافت سرویس‌های بهداشتی

سرویس‌های بهداشتی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک مجتمع تجاری ـ اداری و مکان‌های عمومی است که باید مرتباً و به صورت روزانه نظافت شود؛ این کار تاثیر بسیار چشم‌گیری بر سلامت افراد در محیط دارد. نظافت سرویس‌های بهداشتی در مکان‌های عمومی به نظافت تخصصی و حرفه‌ای نیاز دارد ؛ برای نظافت سرویس‌های بهداشتی باید به جنس کف، دیوار ، سنگ توالت ، شیر آب و متریال‌های استفاده شده توجه کرد تا با مواد شوینده مناسب نظافت شود. آلودگی در سرویس‌های بهداشتی به دو بخش آلودگی میکروبی و آلودگی ظاهری تقسیم می‌شود. میکروب‌ها و باکتری‌ها را می‌توان با نظافت منظم تجهیزات ، دیوارها و دستگیره‌ها از بین برد. جرم و آلودگی در گذر زمان تمامی بخش‌های سرویس بهداشتی را می‌پوشاند و از زیبایی و درخشش آن می‌کاهد. دستگاه کارواش صنعتی انواع آلودگی‌های سخت مانند جرم تجهیزات و تمامی سطوح قابل شست‌وشورا پاکسازی می‌کند؛ از دستگاه ترولی نیز به عنوان مکمل مناسب برای انجام این امر استفاده می‌شود. همچنین با استفاده از مواد ضدعفونی کننده تخصصی امکان میکروب‌زدایی فراهم می‌شود.

 

 

نظافت آسانسور و پله برقی

با توجه به بیماری‌های واگیردار ( کرونا ) و ...، ضدعفونی موثر در آسانسور اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. باکتری‌ها و آلودگی‌ها می‌توانند نامرئی شوند؛ کفش‌ها می‌توانند خاک را روی کف آسانسور منتقل کنند و دست کاربران می‌تواند روی نرده‌ها از خود اثر به جای بگذارد. ما باید مراقب سطوحی باشیم که همه‌ ما آن را لمس می‌کنیم ؛ نه تنها برای ایمنی شخصی بلکه برای حفظ ایمنی و سلامتی خود و‌دیگران. آلودگی در آسانسور و پله برقی به دو بخش آلودگی خشک و تر تقسیم می‌شود. آلودگی‌های خشک شامل گردوغبار و گل و لای کفش افراد است که وارد پله برقی می‌شود؛ همچنین مواردی مانند آدامس ، رنگ و مواد دیگری که به کف کفش افراد چسبیده، باعث آلودگی می‌شود. آلودگی تر مانند مواد روغنی وگریس که در تعمیر و نگهداری پله برقی از آن استفاده می‌شود و به مرور زمان با مخلوط شدن با خاک و خشک شدن به سختی به شیارهای کف پله برقی می‌چسبد. نظافت این بخش‌ها به صورت تخصصی با دستگاه جارو‌برقی صنعتی و دستگاه پله برقی‌شوی‌ انجام می‌شود و استفاده از مواد شوینده تخصصی بابت پله برقی و آسانسور حائز اهمیت هستند.

 

 

نظافت فود کورت

امروزه فودکورت‌ها بدنه اصلی مجتمع‌های تجاری را تشکیل می‌دهند و اساساً یکی از نقاط قوت و جذابیت مراکز تجاری و تفریحی به‌شمار می‌روند، بر همین اصل هنگامی که شما یک رستوران یا فودکورت را اداره می‌کنید ایمنی و سلامتی مشتریان و کارمندان‌تان به تمیز بودن آن بستگی دارد . نظافت رستوران شما باید به اندازه غذای شما خوشایند سلیقه مشتریان‌تان باشد. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های فودکورت، آشپزخانه است‌ که برای تمیز نگه‌داشتن آن باید بسیار دقت کرد. این مکان در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارد و در صورت عدم تمیزکاری کافی سطوح و سایر قسمت‌ها، سلامتی مشتریان را به خطر می‌اندازد. ما با به کارگیری روش‌ها و مواد شوینده مناسب می‌توانیم یک محیط سالم را برای مشتریان و کارمندان شما فراهم کنیم. یک محیط تمیز بر تجربه مشتریان‌تان اثر می‌گذارد و موجب می‌شود که دوباره با اشتیاق فراوان به آن رستوران بازگردند. هرچه این محیط تمیزتر باشد چشم انداز زیباتری نیز دارد و موجب جذب مشتریان بیشتر و سودآوری چندین برابر می‌شود. تمامی بخش‌های سالن‌های غذا خوری اعم از میز و صندلی، دیوارهای آشپزخانه، اجاق‌ها، پیشخوان، سطوح کف و ورودی‌ها و ... به نظافت روزانه نیاز داشته و با نظافت منظم از انتشار آلودگی در محیط جلوگیری می‌کند. در سالن‌های غذا خوری، نظافت و شست‌وشو با توجه به نوع آلودگی، دستگاه و نیروی خاصی به کار گرفته می‌شود و در مجموعه قرار می‌گیرد تا به پاکسازی محل بپردازند. برای نظافت روزانه گوشه و کنارها از دستگاه مکنده استفاده می‌شود که قدرت بالایی در حذف آلودگی ها دارد. کف سالن‌های غذا خوری بر اثر رفت و آمدهای زیاد خیلی زود آلوده می‌شود و نیاز به ضد عفونی و پاکسازی مداوم دارد.

 

 

نظافت صنعتی، بهترین انتخاب برای پاکیزگی‌ تمامی مجتمع‌های اداری ـ تجاری و‌ مکان‌های عمومی است. در شرایط حاکم، با وجود ویروس کرونا، نظافت اساسی و ضد عفونی محیط می‌‌تواند در سلامتی افراد و جذب مشتریان تاثیرگذار باشد و از بروز بسیاری از بیماری‌های واگیردار جلوگیری کند و از لحاظ روحی و روانی آرامش به افراد جامعه هدیه دهد. تمامی این خدمات را شرکت توانکاران الوند، اولین شرکت آموزشی ایران با بهترین تکنسین‌های نظافتی و به روزترین دستگاه‌های نظافتی مکانیزه برای شما به ارمغان می‌آورد.

«پاکیزگی» تجربه ماست

 

 

سید مهدی لواسانی

مدیر اجرایی شرکت توانکاران الوند

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , فودکورت , توانکاران الوند , مهدی لواسانی , نظافت فضاهای عمومی , نظافت مکانیزه نمای ساختمان , نظافت پارکینگ‌ها , نظافت سرویس‌های بهداشتی , نظافت آسانسور و پله برقی , نظافت فود کورت , اسکرابر , راپل‌کار , شوینده‌های مخصوص نما , نظافت نمای ساختمان

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان