نقش شرکتهای دانش‌بنیان ایرانی در راه اندازی شهر نانوی عمان

نقش شرکتهای دانش‌بنیان ایرانی در راه اندازی شهر نانوی عمان
نقش شرکتهای دانش‌بنیان ایرانی در راه اندازی شهر نانوی عمان

نقش شرکتهای دانش‌بنیان ایرانی در راه‌اندازی شهر نانوی عمان

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به حضور هیات‌هایی از 7 کشور خارجی از جمله عمان در یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو گفت: 40 شرکت دانش‌بنیان ایرانی در راه‌اندازی شهر نانوی عمان (Oman Nano City) همکاری خواهند داشت.
سعید سرکار شامگاه دوشنبه در بازدید از یازدهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران در جمع خبرنگاران گفت: امسال میزبان بیش از ۴۰ میهمان خارجی از کشورهای روسیه، بولیوی، مالزی، اندونزی، عمان، کره جنوبی و عراق هستیم که یک طیفی از همکاری ها را با جمهوری اسلامی در حوزه نانو تکنولوژی دنبال می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی، وی با اشاره به نوع درخواست های هیات های خارجی به منظور همکاری مشترک با کشورمان در بازدید از یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو گفت: بعنوان مثال هیات عمانی بیشتر به دنبال این بود که ابتدا شرکت‌های نانو فناوری ایران بتوانند با مکانیزم توسعه بازار در این کشور و کشورهای آفریقایی اقدام کنند.

سرکار تصریح کرد: آنها می خواهند که شرکت های ایران، عمان را به عنوان یک هاب و پلتفرم برای تولید محصولات شان در نظر بگیرند.پروژه شهر نانوی عمان قرار است با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانوی ایران تا سال ۲۰۲۳ تاسیس شود.این پروژه در حال حاضر در مرحله مطالعات امکان‌سنجی و طراحی قرار دارد و فاز اول آن در مساحت یک میلیون مترمربع در ناحیه‌ای در حاشیه شهر مسقط، پایتخت عمان ایجاد خواهد شد.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو افزود: این یعنی شرکت هایی که در ایران محصولات نانویی تولید می کنند در عمان نیز یک واحد تولیدی برای ارسال به بازارهای این کشور و همچنین بازارهای عربی و آفریقایی راه اندازی کنند.

 

منبع:‌ ایرنا

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان