نقش پر رنگ سلیقه مخاطب در روند طراحی پوشاک اچ پلاس

نقش پر رنگ سلیقه مخاطب در روند طراحی پوشاک اچ پلاس
نقش پر رنگ سلیقه مخاطب در روند طراحی پوشاک اچ پلاس

 

تبعات به وجود آمده ناشی از مشکلات اقتصادی که همواره روندی ادامه‌دار را در کشور طی می‌کند، بر صنایع گوناگون اثر گذاشته و بیش از همه تولیدکنندگان را با خود درگیر کرده است. تولیدکنندگانی که تمام تلاش خود را برای به گردش درآوردن چرخ اقتصاد کشور به کار گرفته‌ و در برابر این چالش‌ها ایستادگی کرده‌اند. یکی از این صنایع، صنعت پوشاک بوده که برندهای مختلفی را در بر گرفته است. در این شماره با مدیرعامل برند اچ‌پلاس به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان موفق پوشاک مردانه گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌آید.

 

لطفا خودتان را معرفی کرده و رزومه کوتاهی از سوابق کاری‌تان ارائه دهید.

حسین خماریان هستم، از سال 1380 و از زادگاه خود در شهر زیبای نیشابور وارد صنعت پوشاک شدم. در سال 1386 با همراهی برادرم مهدی، با برند اچ‌پلاس همراه با تاسیس کارخانه تولید پوشاک مردانه در تهران، وارد بازار پوشاک شدیم.

 

 

ورود شما به عرصه خرده‌فروشی چطور شکل گرفت؟

همانطور که اشاره شد آغاز فعالیت ما از یک فروشگاه کوچک در شهر نیشابور شکل گرفت و هرسال بر تعداد شعب ما افزوده شد. پس از ورود به تهران و همین‌طور راه‌اندازی کارخانه در سال 92 به‌طور جدی وارد صنعت خرده‌فروشی در حوزه پوشاک مردانه شدیم. سپس در نقاط مختلف کشور تعدادی فروشگاه با متراژ مناسب تاسیس کردیم که فعالیت بسیار خوب و قدرتمندی را تا پیش از ورود برندهای خارجی به کشور داشتیم. اما با حضور این برندها که البته شرایط ورودشان به کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست، شرایط تغییر کرد و ما به ناچار در بحث خرده‌فروشی کمرنگ شدیم. با این حال توانستیم نسبت به شرایط موجود کشور و سیاست‌های مجموعه در بحث تولید و همینطور فروش به صورت عمده پررنگ‌تر و قوی‌تر از گذشته شویم.

 

اچ‌پلاس دربرگیرنده چه سبد کالایی است؟ (تنوع محصول)

برند اچ‌پلاس هم در بحث عمده‌فروشی و هم خرده‌فروشی تمام اقلام مردانه کژوال که شامل انواع شلوار، پیراهن، تی‌شرت و سویی‌شرت است را نسبت به اقتضای زمانی و شرایط بازار تولید می‌کند.

 

 

قشر هدف برند شما چه سطحی از جامعه هستند؟

اچ‌پلاس بازار مردانه را برای حضور و تولید انتخاب کرده است اما قطعا در زمان حضور جدی خود در صنعت خرده‌فروشی تولید و تامین پوشاک زنانه را هم به سبد محصولات خود اضافه خواهد کرد. در حال حاضر قشر متوسط روبه بالای جامعه (از نظر توان مالی) در بازه سنی 25 تا 45 سال مخاطب برند اچ‌پلاس هستند.

 

چالش‌های پیش روی صنعت پوشاک برای برندهای ایرانی از نظر شما کدامند؟

هم‌اکنون سیاست‌های دولت اعم از حضور تعدادی از برندهای خارجی و حتی عدم حضور آنها که هرکدام به نوبه خود چالش‌هایی را ایجاد می‌کنند، بسته شدن مرزها، ورود کالا از مسیرهای غیرقانونی، نوسانات نرخ ارز، تغییر در ساختار کارگری در کشور، عدم دسترسی کافی به مواد اولیه، افزایش نامعقول قیمت‌ها، بالا بودن نرخ اجاره‌بها و همین‌طور نرخ بالای تورم از جمله چالش‌های پیش روی صنعت پوشاک کشور به‌شمار می‌روند.

 

 

با توجه به نقش پررنگ طراحی در صنعت پوشاک پروسه طراحی محصولات برند اچ‌پلاس بر چه اساسی و چگونه است؟

طراحی پوشاک تولید شده در اچ‌پلاس با توجه به نیازهای جامعه و رنج سنی و با استفاده از بهترین مواد اولیه موجود صورت می‌گیرد. به‌طور کلی مخاطب‌پسند بودن و محتوای تعریف‌شده برای مجموعه اچ‌پلاس از اهمیت بسیاری برخوردار است و تیم طراحی ما این فرآیند را پیگیری می‌کند.

 

با توجه به خروج برندهای خارجی از کشور دیدگاه شما پیرامون باز شدن عرصه فعالیت برای برندهای ایرانی چیست؟

با توجه به سیاست‌های آسیب‌زایی که از سوی دولت اتخاذ شده است، حضور یا عدم حضور برندها چندان پدیدآورنده تهدید یا فرصت برای ما نیست، چراکه با خروج برندهای خارجی از کشور فروشگاه‌هایی را راه‌اندازی کرده و با بازگشت آنها مشکلات گذشته را شاهد بودیم. به همین خاطر به دنبال راه‌حلی بودیم تا بتوانیم ساختار و جایگاه خود را در حضور یا عدم حضور این دسته از برندها حفظ کنیم.

 

 

نحوه کنترل بحران ویروس کرونا و اثرات آن در بازار پوشاک از سوی اچ‌پلاس به چه شکل بود؟

اچ‌پلاس نیز همانند تمامی برندهای داخلی و خارجی در دنیا از مشکلات اقتصادی به وجود آمده پس از ورود ویروس کرونا در امان نبوده و آسیب‌های مالی و مشکلات متعدد و قابل توجهی را خصوصا در بحث موجودی مواد اولیه و همچنین تامین بودجه در برابر خسارت‌های به وجود آمده، تجربه کرده است. اما بر اساس تجاربی که ما طی سال‌های فعالیت خود به دست آورده‌ا‌یم تا حدودی آمادگی مواجهه با این قبیل مشکلات را پیدا کرده بودیم.

لازم به ذکر است که برند اچ‌پلاس با در نظر گرفتن تمامی اصول بهداشتی تعریف شده در سال 98 تا پایان سال مشغول به فعالیت بود و از ابتدای سال 99 نیز با تمام قوا در مسیر هدف خود گام برداشت. این برند امیدوار است تا در پساکرونا نیز شرایط خوبی را تجربه کند.

 

 

 

 

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , مراکزخرید , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , صنعت پوشاک , اچ پلاس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان