نمود مسئولیت اجتماعی در برند H&M

نمود مسئولیت اجتماعی در برند H&M
نمود مسئولیت اجتماعی در برند H&M

 

H&M یکی بزرگ‌ترین نمونه‌های استفاده از مسئولیت اجتماعی در صنعت مد است. مشتریانی که لباس‌های قدیمی یا آن‌هایی را که دیگر نمی‌خواهند، برای بازیافت به شعب این برند تحویل دهند، می‌توانند از تخفیف ۱۵ درصدی محصولات H&M بهره‌مند شوند. مشتریان این برند با داشتن یک سایت مستقل که به نمایش شیوه‌‌های پایدار این شرکت اختصاص یافته است، می‌توانند به گزارش‌های پایداری و جزئیات تامین‌کننده دسترسی داشته باشند که به طور واضح تعهد H&M را به اقدامات تجاری اخلاقی و آگاهی از محیط زیست نشان می‌دهد.

علاوه بر این‌که توضیحات H&M در مورد نحوه تولید محصولات و برنامه‌های آن‌ها برای آینده‌ای پایدار بسیار شفاف است، این برند یک‌سری ابتکارات حوزه بازیافت را نیز به راه انداخته است که مشتریان را به مشارکت دعوت می‌کند. خط تولید H&M Conscious پیرامون محصولاتی است که کاملا از پارچه‌های بازیافتی و پنبه‌های ارگانیک ساخته شده و به طور خاص در تمام وب‌سایت و فروشگاه‌های آن‌لاین و آف‌لاین آن‌ها وجود دارد.

ایساک روث، مدیر پایداری جهانی H&M، در این مورد می‌گوید: «Conscious Collection گامی شگفت‌انگیز در جهت تحقق یکی از اهداف اصلی ماست؛ این‌که تا سال 2030 به میزان صددرصد از پارچه‌های بازیافتی یا سایر مواد با منبع پایدار استفاده کنیم.»

همان‌طور که در بالا گفته شد، علاوه بر تعهد خود به محصولات سازگار با محیط زیست، H&M هم‌چنین یک طرح جمع‌آوری پوشاک را برای «بستن حلقه مد» آغاز کرد. به مشتریان توصیه می‌شود در ازای 15 درصد تخفیف در خرید بعدی، لباس‌های ناخواسته خود را به فروشگاه H&M تحویل دهند. از زمان اجرای این برنامه در سال 2013، این شرکت بیش از 40،000 تن لباس دست‌دوم را جمع‌آوری کرده است که در غیر این صورت ممکن بود در محل دفن زباله سوخته باشد!

 

 

از مورد H&M چه چیزی می‌توان یاد گرفت؟

H&M با فروش محصولات سازگار با محیط زیست می‌تواند به مشتریان احساس خوبی بدهد و از مسئولیت اجتماعی به عنوان ابزاری برای حفظ مشتری استفاده می‌کند. آن‌ها هم‌چنین با ارائه تخفیف به افرادی که لباس‌های دست‌دوم و بازیافتی را به فروشگاه تحویل می‌دهند، آن‌ها را تشویق به خریدهای آینده می‌کنند.

به عنوان توصیه‌های نهایی به درک مشتری از برنامه مسئولیت اجتماعی خود توجه کنید. ارتباطات مسئولیت اجتماعی خود را به سمت بخش‌های مشتری هدف قرار دهید. همه مشتریان باید ای‌میل یا ارتباطات دیگری را در مورد توصیف تلاش‌های خرده‌فروشی در خرید محصولات دریافت کنند. این کار به طور مستقیم تجربه مشتری را افزایش می‌دهد. بر مزایای تجربه مشتری و هم‌چنین «سود بیشتر» در برنامه‌های مسئولیت اجتماعی خود تاکید کنید.

تفاوت میان هزینه و ارزش برنامه مسئولیت اجتماعی خود را تشخیص دهید. گاهی اوقات کم‌هزینه‌‌ترین ابتکارات می‌توانند موثرترین باشند.

کمپین‌های مسئولیت اجتماعی برای کسب‌وکارها و شرکت‌ها، به ایجاد وفاداری مشتری کمک می‌کند (گونر و آریکان/ ۲۰۱۳). مشتریان راضی به این فکر می‌کنند که با خرید محصولات و خدمات یک شرکت، منافع اجتماعی را نیز تامین می‌کنند. این موجب می‌شود به آن برند وفادار باشند. استفاده از برنامه‌های وفاداری برای اجرای یک کمپین مسئولیت اجتماعی می‌‌تواند روشی موثر برای پیاده‌سازی استراتژی مسئولیت اجتماعی و به نوبه خود، ایجاد اعتماد و وفاداری به برند، افزایش آگاهی، تعامل و حفظ مشتری و تقویت اعتبار باشد که همگی درنهایت موجب افزایش وفاداری مشتری می‌شوند.

 

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , محیط زیست , مسئولیت اجتماعی , H&M , Conscious Collection , فروش محصولات , محصولات سازگار با محیط زیست , ایساک روث , ایساک روث، مدیر پایداری جهانی H&M , استراتژی مسئولیت اجتماعی , افزایش وفاداری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان