نگرانی کمبود کالا برطرف شد

نگرانی کمبود کالا برطرف شد
نگرانی کمبود کالا برطرف شد
اتاق بازرگانی تهران:نگرانی کمبود کالا برطرف شد 
اتاق بازرگانی تهران با رد برخی مطالب منتشره مبنی بر احتمال کمبود کالاهای اساسی در کشور اعلام کرد که نگرانی ها از کمبود کالا برطرف شده است.
 
به دنبال انتشار مطالبی از اظهارنظر رئیس اتاق بازرگانی تهران در جلسه هیات نمایندگان پارلمان بخش‌ خصوصی مبنی بر اینکه احتمال کمبود کالاهای اساسی در کشور وجود دارد، اتاق در اطلاعیه ای اعلام کرد که برداشت از سخنان مسعود خوانساری، موجب ارائه تحلیل‌های نادرست درباره شرایط تامین کالا و مواد اولیه کارخانه‌ها شد. 
«رئیس اتاق تهران در این جلسه بیستم شهریورماه جاری گفته بود، 139 هزار کانتینر، 7.5 میلیون تن کالا و 2.5 میلیون تن کالای اساسی در گمرکات کشور وجود دارد که این میزان رسوب کالا، ارقام بی‌سابقه‌ای به حساب می‌آید.»
خوانساری با تشریح شرایط اقتصادی کشور، وضعیت پیش آمده را نه ناشی از تحریم‌های خارجی و به دلیل صدور بخش‌نامه‌های متعدد و متناقض ارزی عنوان کرده بود.
«وی اشاره‌ای به احتمال بروز قحطی در کشور نداشت و تنها عنوان کرده که بروکراسی‌های زائد موجب تاخیر در فرآیندها و ایجاد اضطراب در جامعه اقتصادی شده‌ که پس از مصوبات جدید دولت، پیگیری‌های بخش‌ خصوصی و همکاری گمرک، روند ترخیص کالا از گمرکات تسریع شده و در نتیجه آنچه با عنوان نگرانی برای تامین کالاهای اساسی یا مواد اولیه کارخانه‌ها وجود داشته از میان رفته‌ است.»
اتاق بازرگانی با انتقاد از انتشار اطلاعات ناقص و با اهداف خاص تاکید کرده است که سایت اتاق تهران به روال همیشگی برگزاری جلسات هیات نمایندگان متن کامل و مشروح جلسه را منتشر کرد و خبرنگاران رسانه‌ها و روزنامه‌های سراسری نیز 21 شهریور به صورت مستقل این نشست را پوشش دادند اما در هیچیک از آنها، اشاره‌ای به موضوع بروز قطحی در کشور نشده ‌بود.
هفته گذشته برخی رسانه ها به نقل از «مسعود خوانساری» رئیس اتاق بازرگانی تهران نوشتند که وی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفته است: «امروز ۱۳۹ هزار کانتینر در بنادر کشور رسوب کرده که شامل هفت میلیون تن کالا است که ۲.۵ میلیون تن آن را کالای اساسی تشکیل می‌دهند و صاحبان آنها هر روز باید هزینه دموراژ و انبارداری بدهند. اگر مشکلات به شکل کنونی ادامه یابد تا سه ماه آینده ما شاهد قحطی مواد اولیه در بازار خواهیم بود.»

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان