نگرشی نوین در زمینه کسب‌‌وکارهای مشتری‌گرا

نگرشی نوین در زمینه کسب‌‌وکارهای مشتری‌گرا
نگرشی نوین در زمینه کسب‌‌وکارهای مشتری‌گرا

 

عصر خدمت

جامعه امروز ایران در برزخ میان توسعه‌نیافتگی و توسعه‌یافتگی گرفتار است، به این معنی که امروز نه می‌توان ایران را در فهرست کشورهای توسعه‌نیافته قرار داد، نه در فهرست کشورهای توسعه‌یافته.

ترکیب جمعیتی، رشد علم، توسعه فناوری، دستیابی به انرژی هسته‌ای و موفقیت‌های ارزشمندی در علوم فیزیک، داروسازی، پزشکی، نانوتکنولوژی و علوم هوا و فضا مولفه‌هایی هستند که امید به توسعه را  در دل و جان هر علاقه‌مند به این سرزمین کهن می‌رویانند و در مقابل، معضلات ریشه‌دار و گسترده‌ای مانند آلودگی هوا، بالاترین رقم تلفات جاده‌ای در جهان، خشکسالی و کمبود آب، کیفیت پایین خدمات و محصولات تولیدی، بیکاری، رکود تورمی، افزایش طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، کاهش تولد و شیوع سرطان، امواج نگرانی را در وجود هر انسان آگاه، هوشمند و آشنا به مسائل دنیای امروز به خروش می‌آورد.

ایران امروز از جهاتی یک کشور صنعتی محسوب می‌شود، هر چند در قیاس با کشورهای صنعتی پیشرفته نمی‌توان چندان اعتباری برای این گاره قائل شد. اگر در محوطه معنایی اقتصاد مقاومتی بخواهیم بر اساس واقعیات فکر و سپس برنامه‌ریزی کنیم، می‌توانیم اهتمام ملی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود بخش خدمات را در تمامی سطوح ممکن مورد تاکید قرار دهیم و این مهم محقق نمی‌شود مگر با ترویج مفاهیم مرتبط با خدمت.

شاید بتوان عنوان "عصر خدمت" را که عنوان کتابی است به قلم دکتر جمشید اثنی‌عشری، یک شوخی کاملا جدی قلمداد نمود! با این حدس آگاهانه که خدمت کالای مجازی است و بر خلاف کالا، قابل تعویض و تعمیر نیست، گارانتی ندارد و نمی‌توان آن را در انبار نگه داشت.

خدمت در یک لحظه ایجاد رضایت یا نارضایتی می‌کند و از همه مهم‌تر این‌که خدمت پیش از صدور باید درون سازمان وجود داشته باشد و اساس این امر فضای مثبت، تشویق‌آمیز، حمایتی و اطمینان‌بخش است.

آنچه در این کتاب از نظر بینندگان می‌گذرد در ادامه آثار قبلی نویسنده یعنی «مباحث کاربردی مدیریت نوین»، «مباحث ویژه مدیریت و توسعه»، «مدیریت بر بال واقعیت» و «آموزه‌های مدیریت» و در واقع مطالبی است که در سال 1391 و پس از مطالعه و تحقیق برای استفاده مخاطب خاص، گردآوری و نوشته شده است.

رویکرد غالب کتاب، متوجه صنعت بانکداری است و شاید به همین دلیل بتوان این کتاب را به جوانانی تقدم نمود که در 32 بانک موجود کشور به کار و رقابت می‌پردازند.

عصر خدمت چنان که از عنوانش بر می‌آید تلاشی است در تبیین بایدها و الزامات کسب‌وکارهای مشتری‌گرا که حاصل تلاش نویسنده‌ای است که طی 25 سال اخیر حضوری جدی و موثر در دنیای رسانه داشته و تعداد مقالات و کتاب‌های منتشر شده ایشان در زمینه‌های پژوهش‌های مرتبط با دوران دفاع مقدس، ادبیات داستانی و از همه مهم‌تر مدیریت، اقتصاد و توسعه گواه این مدعا است.

دکتر جمشید اثنی‌عشری دانش ‌آموخته مدیریت بازرگانی (کارشناسی)، مدیریت دولتی با گرایش مدیریت مالی (کارشناسی ارشد) و اقتصاد با گرایش توسعه (دکتری) است و توام با تحصیل و تلاش در یکی از مهم‌ترین سازمان‌های اقتصادی و اداری ایران، یعنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از سال 1374 تاکنون‌، همواره به عنوان سیاست‌گذار، مدرس دانشگاه، نویسنده، سردبیر و صاحب‌نظر در حوزه‌های آموزش، رسانه و تبلیغات حضوری جدی و موثر داشته است.

برای تهیه این کتاب می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرماید : 

66399241، 66399243

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان