گرامیداشت روز آتش نشان

گرامیداشت روز آتش نشان
گرامیداشت روز آتش نشان
هفتم مهر ماه،روز آتش نشان
آتش‌نشانی مهارتی بسیار فنی است که احتیاج به دوره‌های طولانی چه در زمینه‌های عمومی مانند مقابله با آتش و چه در زمینه‌های تخصصی مانند عملیات امداد و نجات دارد.
 
امروز هفتم مهر ماه روز آتش‌نشان است. روزی برای گرامیداشت تلاش‌ها و زحمات انسان‌هایی که به دل دود و آتش می‌زنند و در حوادث مختلف به گزینه اول امداد مردم هستند. 
 
طبق تعریف مرسوم، آتش‌نشانی یا اطفاء حریق مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با آتش بوسیله خاموش کردن، کنترل یا هدایت آتش‌های ناخواسته انجام می‌گیرد. اهداف آتش‌نشانی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست یا محیط زندگی افراد است. 
 
آتش‌نشانی مهارتی بسیار فنی است که احتیاج به دوره‌های طولانی چه در زمینه‌های عمومی مانند مقابله با آتش و چه در زمینه‌های تخصصی مانند عملیات امداد و نجات دارد. به شخصی که به صورت تخصصی به مهارت‌های اطفاء حریق آشناست آتش‌نشان می‌گویند. در زمان قاجار به آتش‌نشانی "اطفائیه" و به آتش نشان نیز "اطفائیه چی" گفته می‌شده‌است‌.
 
در ایران نخستین شهر کشور که به تجهیزات و سازمان آتش‌نشانی مجهز شد، شهر تبریز بود. در سال ۱۲۲۱ خورشیدی، روس‌ها در این شهر نخستین سازمان آتش‌نشانی ایران را تأسیس نمودند که برج آتش‌نشانی تبریز از یادگارهای آن دوران است. دومین و سومین واحدهای آتش‌نشانی رسمی در جنوب کشور و در شهرهای مسجد سلیمان و آبادان برای حفظ تأسیسات ایجاد شده در پالایشگاه آن شهرها تأسیس شد.
 
ماهنامه تجارت طلایی این روز را به مدیران و کلیه پرسنل خدوم آتش نشانی تبریک گفته و از خداوند برای ایشان آرزوی سلامت و به روزی دارد.ماهنامه تجارت طلایی در چهارمین همایش تقدیر و تجلیل از برندهای برتر مراکز خرید و مجتمع های تجاری کشور از مقام آتش نشان با دعوت از جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران یاد آتش نشانان حادثه پلاسکو تجلیل به عمل آورد.
 
 
 
 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان