«یک جفت افسانه ای» co-branding جذاب برندهای نایک و تیفانی

«یک جفت افسانه ای» co-branding جذاب برندهای نایک و تیفانی
«یک جفت افسانه ای» co-branding جذاب برندهای نایک و تیفانی

 

گمانه زنی‌ها مبنی بر همکاری  مشترک نایک و تیفانی با انتشار یک تیزر تبلیغاتی تایید شد.

این تیزر در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی تیفانی و نایک پست و همچنین در قالب یک آگهی نیویورک تایمز در نسخه چاپی منتشر شد. در تیزر جعبه کفش آبی تیفانی نمایش داده می‌شود و در ادامه صدایی با این مضمون از سوی برند نایک شنیده می‌شود؛ «یک جفت افسانه‌ای»

شایعات در مورد این همکاری در 24 ژانویه، زمانی که تصاویری از رنگ مشکی کتانی مدل Air Force 1  با یک ورقه چرم آبی تیفانی به نمایش درآمد در اینترنت منتشر شد. این تصاویر همچنین یک صفحه پشتی نقره‌ای بر روی کفش ورزشی را به تصویر می‌کشد که به نظر می‌رسد مدلی از طرح‌های کلاسیک تیفانی است. این تیزر هیچ گونه جزئیاتی در رابطه با محصول ارائه نکرده اما اگر حدس و گمان نایک درست باشد (همانطور که جعبه کفش تیزر نشانه‌هایی بروز می‌دهد) این اولین ورود رسمی تیفانی به عرصه تخصصی نایک نام دارد. البته در سال 2005، جواهرساز مشهور دنیا تلاشی ناپایداری در زمینه تولید کفش داشت و حالا دوباره به این عرصه بازگشته است. نایک، نیکلاس ترشای، که با نام «نیکی دایموندز» هم شناخته می‌شود، استخدام کرد تا یک محصول به نام خودش وارد بازار کند. کتانی تولید شده با همکاری نایک و تیفانی با تزئینات چرم تمساح مشکی ساخته شده و چرم نقره‌ای با رنگ آبی تیفانی هم در آن چشم‌نواز جلوه می‌کند. تیفانی هیچ دخالتی در طراحی نداشته و این کفش ورزشی کلاسیک  برای فروش در وب سایت «ساوت‌بی» 3850 دلار قیمت‌گذاری شده است. تیفانی از زمان خریده شدن در سال  2021  توسط گروه ال وی ام اچ، تعداد بیش‌تری از همکاری‌های مشترک تجاری را با نام تجاری خودش انجام داده است. این جواهرساز با برندهایی از جمله  سوپرمی، فندی، پاتک فیلیپه و همچنین هنرمندی مانند دانیل آرشام و بنیاد هنرهای تجسمی اندی وارهول همکاری کرده است.

 

 

تداوم روزهای خوب تیفانی

«تیفانی» یک نام مجلل در صنعت جواهرسازی است. این برند از لحاظ تاریخی به عنوان پادشاه الماس شناخته می‌شود و به دلیل استاندارد‌های دقیقی که دارد، کیفیت جواهراتش را بالا برده است. چارلز لوئیس تیفانی و جان بی یانگ در سال ۱۸۳۷ در شهر نیویورک شروع به راه اندازی یک شرکت کردند و در ابتدا به فعالیت در زمینه لوازم التحریر و محصولات فانتزی پرداختند. این فروشگاه در ابتدا انواع مختلفی از نوشت‌ افزار می‌فروخت و شعبه‌ای‌ با نام «تیفانی، یانگ و الیس» داشتند، که بعدها کوتاه شده و به «تیفانی اند کو» تبدیل شد. آن‌ها در سال ۱۸۴۰ به سمت تولید و طراحی جواهرات رفتند.اولین شعبه تیفانی در شهر نیویورک بود و هنوز با وجود تعداد بسیاری از شعبه این برند در شهرهای مهم جهان، نیویورک مهمترین و بزرگ‌ترین مرکز فروش تیفانی است. دومین فروشگاه بزرگ تیفانی در شهر تایسونز کرنر، ویرجینیا قرار دارد. نخستین شعبه بین‌ المللی تیفانی در شهر لندن و دومین در توکیو راه اندازی شد. اولین کاتالوگ خرده‌ فروشی در ایالات متحده آمریکا، «کتاب آبی تیفانی» بود.

 

 

در سال ۱۸۷۸، چارلز تیفانی یکی از بزرگ‌ترین و مرغوب‌ ترین الماس‌ های ممتاز زرد رنگ جهان را که در معادن الماس کیمبرلی در آفریقای جنوبی کشف شده بود با وزن بیش از ۲۸۷ قیراط به دست آورد و این خبری بود که مانند بمب سرتاسر جهان پیچید و آن الماس به نام الماس تیفانی نام‌گذاری شد.

این برندهمچنین با طراحان برجسته مد، مثل پالوما پیکاسو و کوکو شانل و جواهرسازان برجسته دنیا، از قبیل اندی وارهول و ژان شلومبرگر، همکاری کرده ‌است. تمام جانشینان چارلز تیفانی تلاش کردند تا با گسترش محصولات برای طیف‌ های گوناگون اجتماع جایگاه خوبی در بین مردم پیدا کنند. کلکسیون گسترده آن‌ها تنها برای خانم‌ها نیست و تیفانی نیاز آقایان و بچه‌‌ها را هک به همان خوبی فراهم می‌کند.طراحی جام طلایی آمریکا در سال ۱۹۳۰ به عنوان معتبرترین جایزه مسابقات قایقرانی، ساخت جام مراسم تحلیف ریاست‌ جمهوری آبراهام لینکلن در سال 1861، دریافت نشان شایستگی برای طرح های نقره چارلز تیفانی از نمایشگاه جهانی پاریس و تولید محدود ۱۰ دستگاه تلفن همراه برای شرکتی ژاپنی در سال 2008 که در هر کدام از این تلفن ها بیش از ۴۰۰ الماس مجموعأ به وزن ۲۰ قیراط وجود دارد از کارهای خاص ساخته شده توسط این برند مطرح است.

منبع: wwd.com

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , توسعه شعب , شبکه های اجتماعی , تبلیغات , نایک , طراحی , برند نایک , همکاری , کفش , کیفیت , تیفانی , نام تجاری , همکاری نایک و تیفانی , همکاری جذاب

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان