ورود فرهنگ جدید مشتری‌مداری در بازار خرده‌فروشی

ورود فرهنگ جدید مشتری‌مداری در بازار خرده‌فروشی
ورود فرهنگ جدید مشتری‌مداری در بازار خرده‌فروشی

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال‌مارکت، نقش‌آفرین جدید صنعت خرده‌فروشی با استراتژی نو و تجهیز همزمان شعب خود در شهرهای مختلف، در دوران سخت و محدود کرونایی پا به میدان گذاشته و با چشم‌انداز توسعه‌ای خود تحولی عظیم را در این صنعت رقم خواهد زد.

مدیرعامل شرکت آتیه ‌فرزندان ‌وطن با نام تجاری وال‌مارکت یکی از نشان‌های تجاری جدید در حوزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور، هدف از تشکیل این فروشگاه را تکمیل زنجیره ارزش از تولید تا مصرف و ارتقای سطح کمی و کیفی سبد خانوار عنوان کرد.

پژمان طیار با اشاره به اینکه دو شعبه از فروشگاه وال‌مارکت در مرکزخرید مهرادمال کرج و همینطور تهران‌پارس افتتاح شده است، گفت: «باتوجه به اهدافی که شرکت برای توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال‌مارکت در کشور متصور شده تا سال ۱۴۰۳ در تمام مراکز استان و شهرهای بزرگ و مراکز تجاری کشور حضور پررنگی خواهیم داشت.»

او میزان اشتغالزایی و ایجاد فرصت‌های شغلی این مجموعه را مدنظر قرار داد و افزود: «تا پنج سال آینده بالغ بر ۱۰هزار استخدام خواهیم داشت. در این شرایط سخت بیماری پاندمی کرونا در کشور، فرصت‌های شغلی بسیاری از پنج ماه گذشته تا امروز توسط ما ایجاد و بیش از ۴۰۰استخدام انجام شده است و این در حالی است که چشم‌انداز ما در این زمینه، ایجاد بیش از دوهزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم با توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال توسعه در کشور است.»

طیار، هدف از تشکیل فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال‌مارکت را ارتقای سطح کیفی و معیشتی خانوار دانست و توضیح داد: «مزیت رقابتی‌ای که فروشگاه‌های ما خواهند داشت قیمت مناسب و کیفیت بالا و بر اساس استانداردهای مدل‌های مطرح بین‌المللی جهت ایجاد امکان فعالیت در بیرون از مرزهای ایران عزیزمان تا چند سال آینده خواهد بود.»

او میزان دسترسی به فروشگاه‌های وال‌مارکت را که بر اساس استراتژی‌های مکان‌یابی سازمان انجام می‌شود که شامل در نظر گرفتن جمعیت، قدرت خرید، شهر و منطقه است عنوان کرد و گفت: «در سه مفهوم تجاری متفاوت در بازار حضور می‌یابیم و به لحاظ سایز فروشگاه‌ها در نقاط مختلف و تعداد قلم کالای قابل عرضه در نوع خود متفاوت عمل خواهیم کرد.»

مدیرعامل وال‌مارکت، سرمایه‌گذاری پروژه تحت مدیریتش را صددرصد داخلی اعلام کرد و افزود: «در خصوص تولید محصولات باکیفیت در سبد خانوار با رعایت حقوق مصرف‌کننده با قیمت مناسب همراه با کیفیت ایده‌آل، در جهت تنظیم بازار و ثبات قیمت گام برمی‌داریم و از همین مزیت رقابتی در توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود بهره خواهیم برد و در این راستا هم از برندهای  معتبر داخلی و هم از کالاهایی که مجوز ورود به داخل کشور را دارند، بر اساس موازین و قوانین حکومتی استفاده خواهیم کرد.»

طیار با اشاره به چشم‌انداز توسعه شرکت در این بازار رقابتی، خاطرنشان کرد: «یکی از پارامترهای توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای میزان جمعیت مناطق موردنظر است و در جهت محرومیت‌زدایی و ارتقای سطح کیفی معیشتی برآنیم تا با توسعه مستمر در مناطق محروم، اشتغالزایی پایدار انجام دهیم.»

مدیرعامل وال‌مارکت ادامه داد: «باتوجه به وحدت رویه تمام تولیدکنندگان داخلی و بر اساس دستورالعمل‌های سنوات گذشته در خصوص رشد و شکوفایی اقتصاد کشور، این یکی از اهداف اصلی و ثابت ما خواهد بود که از شمالی‌ترین شهر کشور تا جنوبی‌ترین آن بتوانیم اشتغالزایی و رشد کیفی و معیشتی در مناطق مختلف ایجاد کنیم.»

او با اشاره به اینکه تا پنج سال آینده نزدیک به ۳۰۰هزارمترمربع فروشگاه در کل کشور خواهیم داشت، بیان کرد: «از بدو تاسیس شرکت در پنج‌ماه گذشته با رشد چشمگیر و بی‌سابقه به عنوان یک دستاورد قابل تامل از تهران و حومه و شهرهای شمالی کشور توسعه را آغاز کرده و در استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی و استان‌های جنوبی و مناطق محروم کشور به‌طور همزمان، در حال راه‌اندازی و تجهیز فروشگاه‌هایمان هستیم و فرصت‌های شغلی بسیاری همزمان در حوزه توزیع و پرسنلی و حوزه خدمات مرتبط ایجاد کرده‌ایم.»

او آینده صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای را باتوجه به شرایط فعلی اقتصادی دنیا، اینگونه اعلام کرد: «موفقیت از آن کسانی است که بتوانند شأن مصرف‌کننده را با تنوع و کیفیت کالا، ارائه خدمات ارزش افزوده و خوش‌حسابی با ذی‌نفعان رعایت کنند. وال‌مارکت با شعار صداقت، انصاف و با محوریت احترام به ارزش‌های والای انسانی در تکریم شأن ارباب‌رجوع وارد بازار شده است. از چرخه توزیع و تامین‌کنندگان خوش‌حسابی را آغاز خواهیم کرد و بر همین منوال رعایت انصاف را با مشتریان‌مان ادامه خواهیم داد تا بتوانیم یک فرهنگ جدید از خرید تا فروش از خوش‌حسابی، خوش‌خدمتی و خوش‌کیفیتی را ایجاد کنیم.»

او بر ضرورت اجرای این استراتژی در صنعت خرده‌فروشی تاکید کرد و افزود: «این سه محور اگر از سوی هر خرده‌فروشی در بازار رعایت شود، در واقع تداوم در رشد و بقای خود را رقم زده است.»

طیار معتقد است: «امروزه با جمعیت ۸۳میلیونی تقریبا نیاز ۱۷درصد مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از لحاظ قیمت و کیفیت رفع شده است و مابقی ظرفیت خالی در تکریم ارباب‌رجوع و رعایت شأن آنهاست.» او خاطرنشان کرد: «وال‌مارکت، در سه مدل مینی‌مارکت، سوپرمارکت و هایپرمارکت فعالیت خود را آغاز کرده است. در مینی‌مارکت‌ها حدودا دوهزار قلم کالا، در سوپرمارکت‌ها حدودا ۱۲هزار قلم کالا و در هایپرمارکت‌ها تا ۵۰ هزار قلم کالا خواهیم داشت.»

بنابراین سه اصل مهم که وال‌مارکت بر آن پایند است خوش‌حسابی با تامین‌کنندگان، رعایت شأن مشتریان و در نهایت احترام به محیط زیست، استفاده از مواد برگشت‌پذیر به طبیعت و انرژی‌های پاک خواهد بود.

 

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , وال مارکت , فروشگاههای زنجیره ای وال مارکت

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان