وقتی فروشگاه یک برند، شهری را به هم می‌ریزد

وقتی فروشگاه یک برند، شهری را به هم می‌ریزد
وقتی فروشگاه یک برند، شهری را به هم می‌ریزد

فروشگاه آنلاین Shein که در زمینه مد سریع فعالیت می‌کند، قصد دارد اولین فروشگاه‌های فیزیکی خود را در همین ماه در فرانسه تحت توافقی با مالک فروشگاه‌های بزرگ افتتاح کند؛ اقدامی که انتقاد خرده‌فروشان فرانسوی را برانگیخت.

 

فروشگاه‌های BHV در مرکز پاریس و فروشگاه‌های بزرگ Galeries Lafayette 
در ۵ شهر دیگر فرانسه، گامی جدید برای Shein هستند. این برند تاکنون فقط میزبان فروشگاه‌های موقت و موقت مبتنی بر بازاریابی در سراسر جهان بوده است. فروشگاه جدید، مشتریان جوان‌تر را جذب خواهد کرد.Lafayette  که فروشگاه‌های تحت مدیریت SGM را از طریق یک قرارداد تحت نام خود فروخته، اعلام کرد با این اقدام مخالف است و قصد دارد از وقوعش جلوگیری کند. اقدام مورد اشاره توسط شهردار پاریس مورد انتقاد قرار گرفت و او گفت چنین کاری برخلاف اهداف گسترده‌تر پاریس در راه ترویج تجارت محلی پایدار و حمایت از مشاغل محلی و کالاهای ساخت داخل است. شهر پاریس از تصمیم BHV برای میزبانی اولین فروشگاه دائمی Shein در فرانسه در ماه نوامبر بسیار نگران است. Shein که لباس‌های ۱۲ یورویی و شلوار جین ۲۰ یورویی می‌فروشد با فشار سایر خرده‌فروشان، سیاست‌مداران و نهادهای نظارتی در فرانسه روبه‌روست. قانون‌گذاران از پیش‌نویس قانونی برای تنظیم «مد سریع» حمایت کرده‌اند و در صورت اجرا، Shein  را از تبلیغات منع می‌کند. این برند فروشگاه جدید خود را  مقابل تالار شهر پاریس و به قیمت نابودکردن ده‌ها برند فرانسوی بر پا می‌سازد.

 


خرده‌فروشان فرانسوی پیش‌ازاین با ZARA وH&M  که با تخفیف‌های خود مصرف‌کنندگان حساس به هزینه را جذب می‌کردند، رقابت داشتند. چندین خرده‌فروش مد سریع فرانسوی در اوایل امسال وارد مراحل ورشکستگی شدند. راه‌اندازی فروشگاه‌های فیزیکی Shein دردسرهایی را به همراه دارد. Shein به لطف مدل کسب‌وکار خود، لباس‌ها و لوازم جانبی را با قیمت‌های بسیار پایین می‌فروشد و از قوانین گمرکی بهره‌مند می‌شود.  مدیران Shein گفته‌اند موفقیتشان به دلیل مدل کسب‌وکار آنلاین است. برخلاف خرده‌فروشان فیزیکی، این برند، موجودی فروخته نشده کمی دارد. راه‌اندازی فروشگاه‌های فیزیکی، فاصله زیادی با این مدل دارد و برند را ملزم به نگهداری موجودی در فروشگاه‌ها می‌کند و به هزینه‌های جاری می‌افزاید.

 


 Sheinبا تغییرات در بزرگ‌ترین بازار خود یعنی ایالات متحده، سازگار می‌شود؛ جایی که معافیت گمرکی برای بسته‌های کم‌ارزش در حال پایان است. اتحادیه اروپا هم قصد دارد همین کار را انجام دهد.
اولین فروشگاه Shein در طبقه ششم BHV در روزهای اخیر افتتاح خواهد شد و افتتاح فروشگاه‌های بعدی Galeries Lafayette در Dijon Grenoble ،Reims Limoges Angersبرنامه‌ریزی شده است. Shein به‌ویژه در مناطق روستایی و شهرستانی محبوب است؛ جایی که به گفته مدیرانش، مشتریان، گزینه‌های کم‌تری برای لباس‌های مد روز دارند. 


منبع: Reuters.com

تگها : shein

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان