پایان موقت زارا در روسیه

پایان موقت زارا در روسیه
پایان موقت زارا در روسیه

«زارا»، برند مشهور اسپانیایی اعلام کرد با فروش فروشگاه‌های خود در روسیه با گروه «داهر» مستقر در امارات موافقت کرده است.

 

البته این برند احتمال بازگشت به روسیه در صورت تغییر شرایط را رد نکرد. «ایندیتکس»، شرکت مادر «زارا» بیش از 500 فروشگاه خود را در روسیه، در ماه مارس پس از تهاجم مسکو به اوکراین در 24 فوریه و تحریم‌های بعدی غرب تعطیل کرد. کرملین، امارات متحده عربی و تعدادی دیگر از کشورهای خلیج‌فارس و آسیایی را کشورهای دوست می‌داند که شرکت‌های آنها تشویق به تجارت در روسیه می‌شوند.

 

 

«ایندیتکس» در بیانیه‌ای گفت شرایط این معامله که فاش نشده، امکان حفظ «تعداد قابل‌توجهی» از مشاغل را فراهم می‌کند؛ زیرا این معامله شامل انتقال بیشتر قراردادهای اجاره فروشگاه می‌شود. «ایندیتکس» اضافه کرد: مبلغ 216 میلیون یورو سود تجاری که در نیمه اول سال 2022 شکل گرفت، به‌طور قابل‌توجهی تأثیر توقف فعالیت این گروه در روسیه را کاهش می‌دهد. به شرطی که مالکان، این تغییر در مالکیت را تأیید کنند، شرکت اسپانیایی اماکن مناسب با فعالیت‌های گروه داهر را هم به این گروه واگذار خواهد کرد.

 

 

خانواده لبنانی «داهر»، گروه خرده‌فروشی «آزادیا» در بیروت را اداره می‌کنند که از سال 1998 با «زارا» در خاورمیانه شراکت دارد و با دیگر برندهای بزرگ جهانی کار می‌کند. «مانگو»، یکی دیگر از خرده‌فروشان مد اسپانیایی گفت امسال در حال مذاکره با شرکای محلی در روسیه است تا مغازه‌هایی را که به‌طور موقت در ماه مارس بسته بود، تحویل دهد. «اچ اند ام»، رقیب اصلی زارا در ماه جولای اعلام کرد تجارت خود در روسیه را متوقف می‌کند.

 

منبع: یاهو

تگها : خرده فروشی , برندهای برتر , ماهنامه تجارت طلایی , برند , زارا , روسیه , برند زارا , جنگ روسیه و اوکراین , جنگ اوکراین , جنگ روسیه , روسیه و اوکراین , زارا اصل , زارا در روسیه , بازگشت به روسیه , برند زارا اصل , فروشگاه زارا

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان