پیوند «فراری» و صنعت مد

پیوند «فراری» و صنعت مد
پیوند «فراری» و صنعت مد

 سرعت روی خط زیبایی

طبق ارزیابی‌های «فراری» ورود به دنیای مد می‌تواند 10درصد از سود این برند را تا 10سال آینده تامین کند.

بر این اساس، شرکت خودروسازی فراری، از طرح‌های جدید پوشاک لوکس و تجملی خود رونمایی کرد. راه‌اندازی مجموعه مد «فراری» گامی مهم در استراتژی این شرکت ایتالیایی و یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های آن است که در خارج از محدوده صنعت خودروسازی برنامه‌ریزی شد.  برند خودروسازی مشهور دنیا، همچنین با همکاری یک آشپز مشهور ایتالیایی قصد دارد رستورانی جدید در شهر «مارانلو» محل استقرار خودش، افتتاح کند. مد جدید «فراری» امضای «روکو یانونه» طراح مشهور را دارد که در خانه مد «آرمانی»، کار کرده است. این نمایشگاه در سالن خودروهای لوکس فراری برگزار شد.

 

جایی برای همه

«یانونه» در افتتاحیه این نمایشگاه ادعا کرد؛ هدف از راه‌اندازی این مجموعه جذب نسل جوان و قشر زنان است. این مد تنها به ورزشکاران و مشتریان «فراری» محدود نمی‌شود بلکه به تمام کسانی که به تاریخ این برند علاقه‌مندند و ارزش‌ها و دستاوردهای آن را درک می‌کنند، ارائه می‌شود. طراحی‌های این مجموعه جوانانه و  با برش‌های معاصر و پارچه‌های لوکس متمایز است و  ابریشم آن نمادهای برند «فراری» را در خود دارد. علاوه براین از پارچه‌های زیبا که با جلوه‌های مجلل مد «کوتور» آمیخته، استفاده شده است.«روکو یانونه» این مجموعه از مدل‌های زنانه و مردانه را ساده توصیف کرد؛ به‌خصوص این که 80 درصد از قطعات مجموعه متناسب با مردان و زنان با سایزهای مختلف طراحی شده است، اما قیمت‌ها از 242دلار برای تی‌شرت تا 4هزار دلار برای یک کت متغیر خواهد بود.

 

 

ورود رسمی به دنیای مد

پوشاک «فراری» برای فروش در سایت این برند و فروشگاه‌های «مارانلو»، میلان و رم  در دسترس خواهد بود. این برند همچنین در سال جاری برنامه‌ای برای افتتاح فروشگاه‌های جدید در لس‌آنجلس، میامی و در سال 2022 در چین دارد. پیش‌بینی می‌شود «فراری» در آینده با عرضه طیف وسیعی از لوازم جانبی، بیشتر گسترش یابد. کلکسیون جذاب و عجیب لباس برند «فراری» که به تازگی از آن رونمایی شده، نشان داد برند ایتالیایی حتی در حیطه رقابتی و حرفه‌ای مد هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.اولین مجموعه لباس‌های برند «فراری»، تحت کلکسیون بهاره این برند رونمایی شده است. «روکو لنون» طراحی این مجموعه را برعهده داشته و سوابق درخشانی را هم در کارنامه‌اش دارد؛ از کار برای برندهای مطرح حوزه مد از جمله دولچه گابانا و آرمانی گرفته تا پال زیلری.

اولین کلکسیون «فراری»، ۵۲ استایل مختلف را در بر دارد و جالب این‌جاست که ۸۰درصد این مجموعه بدون در نظر گرفتن جنسیت طراحی شده؛ بنابراین هر کلکسیون این مجموعه، اولین فعالیت رسمی برند «فراری» در حوزه مد و فشن به شمار می‌آید اما به هیچ عنوان نمی‌توانید از کنار آن ساده و بی‌اعتنا گذر کنید!نمایش مد منحصربه‌فرد «فراری» در شهر مارانلوی ایتالیا برگزار شد که خانه سنتی این برند بی‌همتا به حساب می‌آید. این نمایش مد با حضور مفاخر حوزه مد و لباس از جمله «جانی ایو» و «مارک نیوسان» شکل گرفت تا همه بدانند مد درست به اندازه مسیر مسابقات فرمول یک برای «فراری» جدی است. در این مراسم همچنین افرادی مانند جان الکان، نوه جانی آنیلی که اکنون برند «فراری» را در اختیار دارد، حضور داشتند. ماریا کلارا بوسکانو، هنرمند مشهور ایتالیایی به عنوان اولین تبلیغ‌ کننده، روی سکو گام برداشت و این نمایش مد را آغاز کرد. ناتالیا فیودونا هم  نمایش را به پایان برد.

 

 

جذابه‌های فراوان

از دیگر نکات جالب درمورد کلکسیون «فراری» به عنوان یک حرکت تازه و منحصربه‌فرد این است که در شیوه، جنس و طرح پارچه‌های لباس‌های این مجموعه از خودروهای فراری الهام گرفته شده تا در تقریبا هر لباسی بتوانید نشانی از خودروهای این برند را مشاهده کنید. طراحان زبده لباس در «فراری» این نشانه‌ها را برای لباس‌ها تغییر داده‌اند.

 

در این مجموعه، «فراری» همکاران بزرگ و مهمی از جمله «پوما» و «ری بن» دارد که کفش‌های اسپرت و عینک‌های مخصوصی را با نشان‌های مخصوص «فراری» طراحی کرده‌اند. آن‌ها همچنین جوراب‌های اسپرتی را خاص برند «فراری»، مزین به لوگوی این برند طراحی کرده‌اند. البته در بسیاری از این طرح‌ها از اسبی که نشان معروف «فراری» محسوب می‌شود، استفاده شده که بر زیبایی لباس‌های مجموعه و خاص بودن آن افزوده است. نکته دیگر، رنگ‌های به کار رفته در این کلکسیون است که به رنگ‌های «فراری» وفادار بوده و شامل همان ترکیب کلاسیک همیشگی است؛ سرخ، زرد و سیاه . در این مجموعه، گردنبند، گوشواره‌ها و اکسسوری‌هایی با نشان اسب که نماد «فراری» است، طراحی و ساخته شده و این استایل خاص را تکمیل می‌کند، اما به طور کلی و درمجموع، طرح‌ها در کلکسیون اخیر تا حدی پیچیده بوده و به ‌خوبی خاص بودن «فراری» را بازتاب می‌دهند. احتمالا با دیدن کمربندهای این مجموعه به یاد کمربند خودروها خواهید افتاد و حتی به برخی لباس‌ها نشانی متصل شده که در واقع نماد  باک بنزین خودروهای فراری است! «فراری» با این اقدام در واقع قصد داشته افراد علاقه‌مند به خودش که نمی‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات این شرکت ۲۰۰هزار دلار بپردازند را هم از محصولات مختلف بهره‌مند کند. البته این سوال همچنان باقی است؛ چرا برندی مثل «فراری» در حوزه تولید و طراحی لباس وارد میدان شده است؟

آن هم در زمانی که فراری سال گذشته از 3.46  میلیارد یورو درآمدش، ۵۳۴ میلیون یورو سود خالص برده و توانسته برای بار دوم در جایگاه قدرتمندترین برند جهان از نظر اقتصادی قرار بگیرد؟ پاسخ در صحبت‌های «لانون» پیش از آغاز به کار کلکسیون «فراری» نهفته است: «ما این کار را برای گسترش محبوبیت خود به خصوص در بین نسل جوان و بانوان انجام دادیم؛ هرچند خانم‌ها  قبلا و همیشه بخش مهمی از جامعه هدف ما را تشکیل می‌دادند.»

در نتیجه، گذشته از این که «فراری» می‌کوشد تا جامعه مخاطب خود را گسترش بدهد، به نظر می‌رسد به دنبال وارد شدن به بازار خرده‌فروشی است و با ارائه این کلکسیون سعی کرده مفهوم جدیدی از خرده‌فروشی را مناسب با برند و جایگاه خود در جهان تعریف کند. همان‌طور که «نیکلا بوآری» مدیر برند «فراری» گفته؛هدف این است که آن‌ها بتوانند پلی به سوی جامعه مخاطب گسترده‌تر بزنند.

 

 

منبع: USATODAY

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , برند لوکس , آرمانی , فراری , نیکلا بوآری , مدیر برند «فراری» , یکلا بوآری مدیر برند فراری , کلکسیون فراری , پوشاک فراری , دولچه گابانا , شرکت خودروسازی فراری , پوشاک لوکس , برند فراری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان