چهارمین همایش تقدیر و تجلیل از صاحبان مراکز خرید و برندهای برتر کشور

چهارمین همایش تقدیر و تجلیل از صاحبان مراکز خرید و برندهای برتر کشور
چهارمین همایش تقدیر و تجلیل از صاحبان مراکز خرید و برندهای برتر کشور

ستاره‌باران در شب باشکوه مراکزخرید و برندها

برترین مراکزخرید و برندهای کشور در سال 1396 معرفی شدند
 

پس از برگزاری 3 دوره همراه با موفقیت، در 20 شهریورماه امسال همایش تقدیر و تجلیل از برندهای‌ برتر مراکزخرید و مجتمع‌های تجاری سراسر کشور با حضور پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار و افراد شاخص در حوزه صنعت مراکزخرید و خرده‌فروشی، کارفرمایان و مدیران مراکزخرید، مدیران برندهای معتبر ایرانی و خارجی، خانواده شهدای آتشنشان حادثه پلاسکو و جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتشنشانی کشور به خانه چهارم رسید.
این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و با ذکر نام و یاد درگذشتگان از جمله مرحوم علی معلم، سردبیر فقید مجله دنیای تصویر و مرحوم زیدالله صفری، کارفرمای مرکزخرید الماس ری ادامه یافت و پس از آن مهندس شاهرخ کشاورز (مدیرعامل موسسه ماهنامه تجارت طلایی نیک‌روش و دبیر همایش تقدیر از برترین برندهای مراکزخرید و مجتمع‌های تجاری کشور)، مهندس مسعود صرامی(کارفرمای اصفهان سیتی‌سنتر)، دکتر عظیم فضلی‌پور (مدیرعامل برند کلینیک) و مهندس حمیدرضا پورقاضی (ریاست جامعه بازاریان و بازرگانان کیش) به ترتیب به ایراد سخنرانی پرداختند که مشروح آن در ادامه آمده است:

مهندس شاهرخ کشاورز: 
(سردبیر ماهنامه تجارت طلایی)

 در 3 دوره گذشته کوشش شده است تا با توجه به شاخص‌های کمی و کیفی و ارزیابی کارشناسانه و علمی در ارتقای سطح خدمات مراکزخرید و مجتمع‌های تجاری و برندهای فعال در آنها موثر باشیم. 
در نتیجه برگزاری این همایش در دوره‌های قبل شاهد ارتقای سطح خدمات این مراکز و بالا رفتن کیفیت در تمام زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها از جمله ساخت، بهره‌برداری و ارائه خدمات بوده‌ایم که در نوع خود بی‌نظیر است. حال همایش چهارم نیز از ویژگی‌ها و تفاوت‌های خاصی برخوردار است که مهم‌ترین آنها با توجه به بیانات مقام معظم رهبری توجه ویژه به حوزه تولید و اشتغال است.
صنعت مراکزخرید و مجتمع‌های تجاری در ایران نیازمند انجام فعالیت‌های علمی و کارشناسی همراه با ارزیابی‌های جدی از سوی مردم، نهادهای مدنی و سازمان‌های ذی‌ربط است تا از یکنواختی و رکود دور شده و به سمت رشد و ارتقای کمی و کیفی رفته و فراتر از آن هم برود. تجارت طلایی نیز به عنوان یک موسسه علمی و مطالعاتی و یک رسانه تخصصی و تاثیرگذار،  نقش موثری در این زمینه داشته و با نوگرایی در عرصه برگزاری همایش همواره حامی این روند بوده و خواهد بود و بی‌تردید امسال و سال‌های آتی شاهد نوآوری‌های بی‌نظیری  در این زمینه هستیم، همانطور که از سال گذشته تاکنون تحولات زیادی در حوزه مراکزخرید و برندها رخ داده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری بیست‌وپنجمین دوره مسابقات آسیایی صخره‌نوردی به میزبانی مرکزخرید مگاپارس و همکاری برند ایرانی چرم درسا با برند بین‌المللی و مشهور سواروفسکی اشاره کرد.
در پایان این نوید را می‌دهم که موسسه تجارت طلایی نیک‌روش با حمایت فعالان صنعت مراکزخرید و صنعت خرده‌فروشی، کارگاه‌هایی را به صورت فصلی و با حضور اساتید بین‌المللی صاحب‌نام برگزار خواهد کرد که در آنها به حوزه‌های مختلف مانند صنعت مراکزخرید، مدیریت مراکزخرید، الزامات و استانداردهای بین‌المللی در حوزه صنعت مراکزخرید، برندینگ و .... به صورت کاملا تخصصی و علمی پرداخته خواهد شد و امیدواریم حاصل فعالیت ماهنامه تجارت طلایی از سال گذشته تا امروز مطلوب نظر دوستان قرار گرفته باشد.

 

مهندس مسعود صرامی:
(کارفرمای پروژه‌های اصفهان سیتی‌سنتر و شهرک سلامت اصفهان)

خدا را شاکرم که به ما این قدرت را داد تا در اصفهانی که به لحاظ سرمایه‌گذاری به بن‌بست رسیده بود، مبارزه کنیم و مانع‌تراشی‌ها را از بین ببریم و بزرگ‌ترین پروژه ایران و یکی از شاخص‌های خاورمیانه، یعنی اصفهان سیتی‌سنتر یا پروژه‌ "قلب شهر" را ایجاد کنیم.
یکی از دلایل ماندن ما در این عرصه، این است که هیچ تعهدی به هیچ بانک یا فردی نداشته‌ایم و پیش از آن‌که تعهدی به مردم داشته باشیم برای ایجاد رضایت در تعهدی که به خودمان داشتیم، تلاش کردیم.
آنچه امروز اصفهان بیش از هر چیزی به آن احتیاج دارد فرهنگی است که بتواند ما را نسبت به امکاناتی که دنیا از آن بهره‌مند است و ما بی‌بهره، به جلو ببرد.
ما راهی ایجاد کردیم که مردم استفاده صحیح از امکانات روز دنیا را فرا بگیرند و اگر می‌دانند بهتر از این امکانات استفاده کنند و امروز پروژه قلب شهر به یک منطقه باامنیت اجتماعی تبدیل شده است، چرا که مردم به دلیل قرار گرفتن در محیط، به استفاده از رفتارهای مناسب گرایش پیدا می‌کنند.
به دلیل این‌که اعتقاد داریم تمام خدمات شهری باید از شهر خارج شود، در کنار سیتی‌سنتر غیر از هتل مرکز مبادلات مالی و تجاری ایجاد کردیم تا افراد پس از پایان ساعت کاری نیز به کارهای اداری خود رسیدگی نمایند.
همچنین اعتبار ما باعث شد شهرداری به ما اعتماد کند و زمینی خارج از شهر در اختیارمان قرار دهد که به این ترتیب توانستیم شهرک سلامت را در این شهر راه‌اندازی کنیم و وزارت بهداشت و درمان را نیز موظف کردیم تا از قوانینی تبعیت کند که شهرک سلامت اصفهان تدوین‌کننده آن است.

دکتر عظیم فضلی‌پور:
(نماینده  اتحادیه اروپا در برنامه شایستگی مدیریت)

ما در عصر چهارم تجارت زندگی می‌کنیم؛ عصر تولید، عصر فروش، عصر بازاریابی و عصر برندینگ، یعنی امروز ما کالا نمی‌خریم بلکه برند می‌خریم و این برند در همه حوزه‌ها صاحب جایگاه است حتی در حوزه گردشگری. حال چه کنیم تا نام منطقه ما شود یک مقصد. برای این‌کار باید برندسازی کنیم و در برندسازی شهری یکی از این شاخصه‌ها مال‌ها هستند.
در بحث برندسازی مجتمع‌های تجاری باید بگویم یک مرکزخرید باید 3 ویژگی داشته باشد تا به یک برند ماندگار تبدیل شود: 1- جاذبه خرید 2- جاذبه فراغت و لذت که چیزی بالاتر از خرید است و 3- تجربه‌های نو. به عنوان مثال در دوبی‌مال تجربه غواصی و در مرکزخرید دیگری تجربه اسکی و ... از این‌گونه موارد است.
3 مورد ذکر شده بخصوص تجربه‌های نو به فرآیند برند شدن کمک می‌کنند و فراموش نکنیم که یک برند 3 وظیفه اصلی دارد؛ جهت‌یابی، اطمینان و تعهد. در خصوص اطمینان و تعهد زیاد بحث شده است، اما جهت‌یابی به آن معناست که برند ما با شعار خود و هویت خود و آنچه که در ذهن مخاطب می‌نشیند، هماهنگ باشد.
نکته دیگر این‌که به همه کارفرمایان و صاحبان برند توصیه می‌کنم برندتان را مانند فرزندتان بدانید. ما معمولا برندهایمان را بزرگ می‌کنیم، اما برای آنها نامی ثبت نمی‌کنیم و شناسنامه نمی‌گیریم.
ما باید برندهایمان را ثبت جهانی کنیم تا بتوانیم ارزش برند خود را تعیین کنیم و باید بگویم مرکزخرید پانوراما اولین مجموعه تجاری از ایران بود که ثبت جهانی شد.

مهندس حمیدرضا پورقاضی:
(کارفرمای مراکزخرید پردیس 1 و 2 و3 کیش)

مراکزتجاری در همه جای دنیا با هدف ایجاد سهولت برای مردم به ‌وجود آمده‌اند؛ پیدا کردن همه چیز زیر یک سقف. اما از حدود 2 دهه پیش به دلیل پیدایش فروشگاه‌های مجازی و فروش اینترنتی مراکزخرید با خطر کاهش فروش مواجه شدند و برای این‌که جذابیت خود را از دست ندهند با ایجاد فضاهای تفریحی و خدمات هیجان‌انگیز مشتریان را تشویق به حضور در مراکزتجاری کردند.
در دنیا همه این امور به صورت تخصصی و علمی انجام می‌شود، اما متاسفانه در کشور ما هنوز دانشگاهی برای آموزش در بخش‌های مختلف صنعت مراکزخرید وجود ندارد و پیشنهاد من این است امروز که همه بزرگان صنعت مراکزخرید یک‌جا گرد هم آمده‌اند برای ایجاد چنین مرکز تخصصی به یک نظر واحد برسند.
پیشنهاد دیگرم نیز این است که در چنین همایش‌هایی از مسئولان شهری نیز دعوت شود تا مشکلات بخش خصوصی را از نزدیک بشنوند و بخش خصوصی نیز بتواند به صورت مستقیم توانمندی‌های خود را معرفی کند تا مشکلات در حوزه تولید مرتفع شود. توسعه مراکزتجاری در گروی توسعه تولید است و اگر تولید متوقف شود رشد مراکزتجاری نیز متوقف خواهد شد.


پس از سخنرانی مهندس حمیدرضا پورقاضی، طی مراسم ویژه‌ای از  آتشنشان جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتشنشانی و 2 تن از خانواده‌های شهدای آتشنشان به نام‌های شهید حامد هوایی و شهید مجتبی کوهی تقدیر شد و در خلال این تقدیر جلال ملکی از میهمانان تقاضا کرد پیش از ورود و اسکان در هر سازه‌ای ابتدا از ایمن بودن و مجهز بودن آن به وسایل ایمنی اطمینان حاصل کنند تا دیگر شاهد حادثه‌ای مانند ساختمان پلاسکو نباشیم.

در بخش دیگری از این تقدیرها چهره‌های ماندگار و پیشکسوت در حوزه مراکزخرید و صنعت خرده‌فروشی معرفی شدند و با اهدای سردیس به این افراد از آنها تقدیر به عمل آمد که در این بخش از مهندس مسعود صرامی، مهندس پورقاضی و مهندس فرهاد روزخوش به عنوان چهره‌های ماندگار صنعت ساخت‌و‌ساز مراکزخرید کشور تقدیر شد.
همچنین از آقایان رضا نادعلی به عنوان چهره ماندگار صنف مبلمان، محمد اعتماد به عنوان چهره ماندگار صنف پوشاک، حجت گشایشی به عنوان چهره ماندگار صنف لوازم آرایشی و بهداشتی و عبدالرحیم احمدی به عنوان چهره ماندگار صنف ساعت تقدیر شد.
از برادران خالوییان به عنوان مدیران برند 100 ساله مبلمان گالستیان، از مسعود زمردیان به عنوان پیشکسوت صنف ساعت و از مسعود امیدی به عنوان باسابقه‌ترین مدیر مراکزخرید کشور هم با اهدای سردیس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

تقدیر از فعالان حوزه صنعت مراکزخرید و خرده‌فروشی که با ایجاد خلاقیت و قلمفرسایی به پیشرفت در این حوزه‌ها کمک کرده‌اند نیز پایان‌بخش اولین قسمت این مراسم بود.
در بخش دوم این مراسم دکتر محمود امراللهی (مدیرعامل بیمه رازی)، مهندس مرتضی شایسته‌نیا (کارفرمای مرکزخرید پاژ مشهد)، مهندس پوریا نجف‌آبادی (مدیرعامل شرکت app emirates)  و دکتر مسعود سعیدی (‌مدرس و مشاور در حوزه برندینگ) به ترتیب به ایراد سخنرانی پرداختند که مشروح آن در ادامه آمده است:

دکتر محمود امراللهی:
(مدیرعامل بیمه رازی)

«جان، مال و مسئولیت خود را بیمه کنید» این شعار ما بیمه‌گران است. حادثه تلخ پلاسکو را همه به یاد داریم، اما خوب است که از آن درس بگیریم. برآورد خسارت این حادثه 1500 میلیارد تومان بود و سرمایه تحت پوشش فقط 49 میلیارد تومان. خیلی‌ها در این حادثه زنده ماندند، اما نابود شدند، زیرا تحت پوشش بیمه نبودند. صاحبان صنایع و مراکزتجاری حتما باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
تاکید من این است که به مردم به‌گونه‌ای اطلاعات دهیم که بیمه کافی خریداری نمایند. خرید بیمه خوب است، اما کافی نیست، بنابراین صاحبان سرمایه باید از مشاوران قوی در این حوزه استفاده کنند تا آسیب‌پذیری را به حداقل برسانند.
در حادثه پلاسکو ساختار پیشگیری اصلا کافی نبود و ایمنی لازم رعایت نشده بود و این درس اول از این حادثه است، یعنی سازه‌هایی را مورد بهره‌برداری قرار دهید که از ایمنی آن مطمئن باشید، اما درس دوم از این حادثه این است که اماکن و اموالمان را کامل بیمه کنیم.
توصیه می‌کنم بیمه آتش‌سوزی را جدی بگیرید. ما در بیمه آتش‌سوزی یک پوشش اصلی (آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه) و یک سری پوشش‌های فرعی (سیل، زلزله و گردباد) داریم. بیمه رازی محصول جدیدی را طراحی کرده است که هر کارفرمایی می‌تواند به مدت 5 سال سازه خود را بیمه آتش‌سوزی نماید و اگر بعد از 5 سال اتفاقی برای مجموعه رخ نداد آن پول به کارفرما مسترد می‌گردد، در واقع این نوع بیمه ترکیبی از بیمه عمر و آتش‌سوزی است.

مهندس محمدعلی شایسته‌نیا:

(کارفرمای مرکزخرید پاژ مشهد)
تولید به خودی خود مقدس است، اما امروز در کشور ما تولید یک ضرورت است. متاسفانه امروز بیکاری، بزهکاری و ناامنی ایجاد می‌کند و تولید از حجم بیکاری جوانان ما می‌کاهد، بنابراین در کشور ما تولید نه تنها یک امر اقتصادی است، بلکه امری امنیتی نیز است.
تولید باید سودآور باشد و وقتی سودآور است که انبوه باشد. تولید انبوه زمانی صورت می‌گیرد که ما بازارهای داخلی را تصرف کرده باشیم تا توسط برندهای خارجی تسخیر نشوند و این امر فقط با حمایت برندهای داخلی صورت می‌گیرد. البته به هیچ وجه مخالف وجود برندهای خارجی نیستیم و آنها را برای ایجاد رقابت بسیار مفید می‌دانیم. 
ما در مجموعه پاژ مشهد با مساحتی بالغ بر 130 هزار مترمربع برای حمایت از تولید ملی و اشتغال و در راستای اطاعت از بیانات مقام معظم رهبری تصمیم گرفتیم کمپین "با افتخار ساخت ایران" را راه‌اندازی کنیم و نتیجه ایجاد این کمپین حضور فقط برندهای ایرانی در این مجموعه بود.

مهندس پوریا نجف‌آبادی:
(مدیرعامل شرکت App emirates)

رفتارها و انتظارات مشتریان به سرعت در حال تغییر است و روش‌های سنتی و کلاسیک بازاریابی دیگر برای جذب مشتری کارآمد نیست. قبلا اگر بیشتر تمرکز برای جذب مشتری بود، امروز برای ایجاد مشتری وفادار است. مراکزخرید نیز تلاش می‌کنند تا ترافیک را در تمام نقاط مجموعه خود افزایش دهند و برای این کار به ایجاد مراکز تفریحی و خدماتی روی آورده‌اند.
رفع چالش‌هایی نظیر بالا رفتن سطح توقعات مشتریان، افزایش فروشگاه‌های اینترنتی، رفتارهای خرید جدید و... و همسو شدن با این موارد نیاز به یک استراتژی بلندمدت دارد و یک مرکزخرید فقط با یک ترکیب برند خوب نمی‌تواند مشتریان وفادار برای خود ایجاد کند. مرکزخرید یا یک برند برای ایجاد مشتریان وفادار لازم است بازار هدف خود را شناسایی کند، اطلاعات وسیعی در خصوص بازار هدف خود جمع‌آوری کند و سیستمی یکپارچه طراحی کند تا از این اطلاعات برای رسیدن به فاکتورهای احساسی مشتریان استفاده نماید.
به عنوان مثال این نکته که مشتری ما از کجا می‌آید؟ چقدر خرید می‌کند؟ غیر از مرکزخرید ما به کجا می‌رود؟ کدام مراکزخرید رقبای ما هستند؟ چه اقلامی خریداری می‌کنند؟ از مرکزخرید رقیب چه اقلامی و با چه قیمتی تهیه می‌کنند؟ و ... همه و همه اطلاعاتی است که ما باید در مورد مشتری خود داشته باشیم و جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی این اطلاعات توسط اپلیکیشن‌ها امکانپذیر است.
تهیه چنین اطلاعات یکپارچه‌ای به ما این امکان را می‌دهد تا یک ترکیب برند جدید با استفاده از اطلاعات واقعی و نیازهای مشتریان داشته باشیم، نه ترکیب برندی که بر اساس دانسته‌های آکادمیک به آنها رسیده‌ایم.

دکتر مسعود سعیدی:
(مدرس و مشاور در حوزه برندینگ)

از 3500 سال تاریخ مکتوب بشریت، فقط 268 سال آن را کره خاکی ما در صلح بوده و این بدان معناست که بخش عمده‌ای از تاریخ مکتوب بشر در جنگ گذشته و این صلح است که حالت ناپایدار دارد.
تعریف جنگ یعنی درگیری سازمان‌یافته در جوامع انسانی و در دنیای امروزی این درگیری سازمان‌یافته به حوزه کسب‌وکار و تجارت وارد شده است.
در واقع امروز تجارت نیز به نوعی درگیری سازمان‌یافته جدید بین شرکت‌ها در دنیای کسب‌وکار تبدیل شده است. در تعریف سنتی، بازاریابی مبتنی بر 4 اصل است؛ تشخیص نیاز در جامعه، طراحی محصول، تولید و پیوند با مشتری. اما امروز بازاریابی مبتنی بر مبادله ارزش با مشتری است. کسب‌و‌کار وقتی اتفاق می‌افتد که ما ارزشی را با ذی‌نفعی مبادله می‌کنیم، در نتیجه کسب‌و‌کارها بر اساس ارزش متمایز شکل می‌گیرند و پایدار می‌مانند.
چرا بخش عمده‌ای از کسب‌وکارها موفق نمی‌شوند و چرا موفقیت برخی دیگر پایدار نیست؟ پاسخ یک جمله بسیار کوتاه است "‌تجارت، جنگ است"‌. امروز مشکل کسب‌و‌کارها در هر سطحی، کمبود مشتری نیست، بلکه مشکل حضور رقبای قدرتمند است. با این نگاه تجارت، جنگ است و کارشناسان بازاریابی با آموختن آموزه‌های جنگی از کتاب‌های هنر جنگ نوشته سانتزو ژنرال چینی در 2500 سال پیش و کتاب درباره جنگ نوشته ژنرال کلازوویدز در قرن 19‌، کتب بازاریابی را تدوین نمودند.
اولین نکته استراتژی است؛ همانطور که استراتژی در جنگ کاربردی است در کسب‌وکار نیز وجود دارد. کلازوویدز می‌گوید: استراتژی هنر هماهنگی بین نیروهای گوناگون است و این استراتژی است که می‌گوید جنگ کجا و چگونه رخ دهد.
همیشه می‌توانیم ظرف غذای خود را از همه گزینه‌های خوب پر کنیم و باید دست به انتخاب بزنیم. این انتخاب به معنای از دست دادن بقیه چیزها است و این یعنی استراتژی.
این را بدانیم که نبرد امروز کسب‌وکار در مغز مشتری است و برای تصاحب آن، با رقبا در جنگ و رقابت هستیم، بنابراین لازم است اطلاعات دقیقی از منطقه نبرد داشته باشیم.
پس از پایان سخنان مسعود سعیدی، از مراکزخرید، مجتمع‌های تجاری و برندهای برتر کشور با اهدای تندیس و تقدیرنامه، تجلیل شد و اجرای موسیقی توسط خواننده محبوب کشورمان، علی زند وکیلی حسن ختام این مراسم باشکوه بود.

در انتها تصاویر تقدیر شدگان در چهارمین همایش تقدیر و تجلیل از برندهای برتر را مشاهده می‌کنید. 

خانواده شهید مجتبی کوهی 

خانواده شهید حامد هوایی

جناب آقای جلال ملکی سخنگوی محترم سازمان آتش‌نشانی تهران 

جناب آقای مسعود صرامی کارفرمای محترم مجتمع تجاری چند منظوره سیتی سنتر اصفهان 

جناب آقای فرهاد روزخوش مدیرعامل اسبق هلدینگ ایرانیان اطلس

جناب آقای حمیدرضا پورقاضی کارفرمای محترم مراکزخرید پردیس 1و2و3 کیش 

جناب آقای محمد اعتماد مدیرعامل محترم پوشاک ماکسیم 

جناب آقای حجت گشایشی مدیرعامل محترم عطرسفیر

نمایده جناب آقای عبدالرحیم احمدی ریاست محترم هیات مدیره اتحادیه ساعت 

جناب آقای هنریک خالوئیان نماینده محترم جناب آقای ساموئل خالوئیان بنیانگذار محترم مبلمان گالستیان 

جناب آقای مسعود زمردیان پیشکسوت محترم صنف ساعت 

جناب آقای مسعود امیدی مدیرعامل محترم مرکزخرید تیراژه 

جناب آقای قهرمان قزلباش مدیربازار مبل ایران 3 

نماینده حناب آقای حسن رفتاری مدیرعامل  محترم مرکزخرید پالادیوم 

جناب آقای علی میرعالی مدیرعامل محترم مجتمع تجاری کوروش

جناب آقای حسین محمودی مدیرعامل‌محترم گروه مهندسین مشاور محمودی و همکاران 

جناب آقای عظیم فضلی‌پور مدیرعامل برند کلینیک 

جناب آقای منصور‌عالی‌پور مدیر عامل محترم فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپرمی 

جناب آقای فرهنگ کریم زاده طراح برتر 

سرکار خانم رکسانا خلوتی مدیریت محترم آموزشگاه پانیذ شهرکودک شاپرک 

جناب آقای محمدرسول شاملو مدیرعامل محترم شرکت راک تهران 

جناب آقای شهرام اخلاص‌پور مدیرعامل محترم شرکت پرتوروشن

جناب آقای علی فرحی  مدیرعامل محترم فرش فرحی 

نماینده جناب آقای احمد قجری  مدیرعامل محترم زازا (زیلان)

جناب آقای حسن شگفتی مدیرعامل محترم شرکت لیلیان مد 

جناب آقای شاهین فاطمی مدیرعامل محترم برند درسا، خانه درسا و کافه درسا 

جناب آقای رامین جوانرود مدیرعامل محترم مدیرعامل محترم برند بادی‌اسپینر

جناب آقای سید جلال حسینی‌خواه مدیرعامل محترم برندمارال‌چرم

جناب آقای محمدرضا عمرانی فر مدیرعامل محترم شرکت توسعه کالا دماوند 

جناب آقای احسان جباری مدیرعامل محترم شرکت توی‌توی

جناب آقای رضا چرخیده مدیرعامل محترم برند رنو 

جناب آقای محسن امین مدیرعامل محترم مجموعه آیوت 

جناب آقای  مهندس علیرضا پوررضایی مدیرعامل محترم برج‌های تجاری و ادرای آریمتاژ گلشن مشهد 

جناب آقای عباس طاهرپور مدیرعامل محترم سیتی سنتر اکسین شمال 

جناب آقای حسین فروتنی مدیرعامل محترم مرکزخرید اطلس تبریز 

نماینده جناب آقای علی اسلامی مدیر عامل محترم مجتمع و تفریحی بام‌لند

جناب آقای محمدعلی شایسته‌نیا مدیرعامل محترم مجتمع پاژ مشهد 

جناب آقای دکتر امیرعباس خاتمی مدیرعامل محترم مجتمع تجاری صبامال

نماینده جناب آقای مهندس پیربابایی مدیرعامل محترم مجتمع بوتیک مال ملل 

نماینده جناب آقای اسماعیل عباس‌پور مدیرعامل محترم مجتمع تجاری و اداری نیکامال کرج 

جناب آقای مهندس محمدامین امیران مدیرعامل محترم مجتمع امیران نیشابور 

 

 حامیان چهارمین همایش برترین برندهای مراکزخرید و مجتمع های تجاری کشور 

جناب آقای محمد حسین جمشیدپور

جناب آقای محمود زارعی 

جناب آقای مسعود احمدی 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان