«کاراجا» برای همه‌جا

«کاراجا» برای همه‌جا
«کاراجا» برای همه‌جا

داستان یک برند

داستان «کاراجا» 50 سال پیش آغاز شد؛ زمانی که این برند ترکی، زندگی خود را بهعنوان یک تجارت خانوادگی کوچک شروع کرد.

محصولات نوآورانه و قیمت‌های منصفانه از آن زمان تاکنون ادامه دارد و به همین مناسبت، مجلهRLI  با «فاتح کاراجا»، مدیرعامل کاراجا، درمورد گسترش برندش صحبت کرده است. در سال 1973، حسین کاراجا کارگاه کوچکی در سلیمانیه به نام Karaca Züccaciye و با به‌کارگیری 30 نفر ایجاد کرد.

بخش ظروف شیشه‌ای این برند به‌سرعت رشد کرد و آنها یک سبد مشتری بزرگ ایجاد کردند. با ادامه افزایش رشد، دست‌اندرکاران شروع به تولید فولاد کردند و مجموعه ظروف آشپزی با نام تجاری خودشان را روانه بازار کردند.

کاراجا دراین‌باره گفت: «از همان ابتدا ما همیشه متعهد بود‌ه‌ایم برای افزودن ارزش و لذت اشتراک در خانه‌های مردم تلاش کنیم. داستان ما از یک خانواده به بسیاری از خانواده‌ها تسری یافت.»

امروزه نام کاراجا، شامل 11 برند است و تعداد خیره‌کننده 28 هزار قطعه محصول را گرد هم می‌آورد. محصولات در 140 دسته اعم از ظروف غذاخوری تا لوازم خانگی کوچک در 25 کشور فروخته می‌شود و بیش از 300 فروشگاه اختصاصی و 2000 امتیاز فروشگاه برای این برند ثبت شده است. در 48 کشور هم فروش آنلاین محصولات کاراجا وجود دارد.

 

 

فاتح ادامه داد: «پس از راه‌اندازی اولین فروشگاه در خارج از ترکیه در جمهوری آذربایجان در 2014، روند گسترش خارجی ادامه یافت و در نوامبر سال گذشته اولین فروشگاه خودمان را در بریتانیا، در لندن رونمایی کردیم؛ در فضایی 2 طبقه به وسعت 2641 مترمربع. مجموعه‌ای از ایده‌های هدیه فصلی و همچنین لوازم خانگی جدید را عرضه کردیم.»

اروپا به‌سرعت درحال تبدیل شدن به مهم‌ترین بازار هدف کسب‌وکار این برند است و از نظر مجاورت جغرافیایی و قدرت خرید، گزینه مطلوبی محسوب می‌شود. کاراجا به راه‌اندازی سریع فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود در خارج از کشور ادامه خواهد داد و درعین‌حال حضور همزمان از طریق تجارت الکترونیک در بازارهای تجاری را دنبال می‌کند. نوآوری و ایجاد زمینه‌های جدید در صنعت خرده‌فروشی از بدو پیدایش، همیشه مهم‌ترین هدف کاراجا بوده است.

بخش لوازم خانگی کاراجا از طریق 11 برند خود و همچنین افزایش آن در بازار جهانی تأثیرگذار است. کاراجا دراین‌باره ادامه داد: «یکی از اهداف ما این است که الهام‌بخش برندهای پیشرو باشیم. محصولات با ارزش افزوده ما ازجمله محصولات ایجادشده ازسوی طراحان و مهندسان ترک مستقر در ترکیه، طرفداران زیادی دارد. سعی می‌کنیم هنگام ایجاد خطوط محصول جدید، نوآوری لازم را داشته باشیم. از حس همکاری بالایی برخوردار هستیم. درحال‌حاضر ما محصولات منحصربه‌فرد خودمان را داریم.»

همان‌طورکه از مدیرعامل درمورد نقش رسانه‌های اجتماعی می‌پرسیم، او ادامه داد: «استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان میانبری برای فروش، اهمیت زیادی دارد. کانال‌های بازاریابی برای ایجاد آگاهی تجاری و نحوه پیشبرد آنها، همچنین همگام شدن با پویش‌های اجتماعی، ازجمله ذغدغه‌های برند ما محسوب می‌شوند. محتوای سرگرم‌کننده، مرتبط و فصلی با نام تجاری در همه کانال‌های تجاری برند ما وجود دارد و پایداری در کسب‌وکار، کاتالیزوری در جهت حفظ مشتریان وفادار و جذب مشتریان جدید است. وضعیت برند ما در خارج از کشور تغییر کرده است. پایداری برند از نظر ما هم یک ضرورت است، هم یک مسئولیت اجتماعی. در تلاش برای رشد تجاری در منطقه خودمان هستیم و در این راستا قصد داریم فرآیندهای پایدارتر، مواد بازیافتی و بسته‌بندی پایدار را در اولویت برنامه‌های‌مان قرار دهیم. از فرش‌های سازگار با محیط‌زیست تا تولید لباس‌هایی از صددرصد پنبه بازیافتی، احترام به محیط زیست در کاراجا موج می‌زند.»

کاراجا احساس می‌کند محرک‌هایی کلیدی در پشت صحنه موفقیت برندش حضور دارند. او معتقد است برندش دو کار انجام داده؛ یک تیم تخصصی و شبکه‌ای از شرکای خوب. این دو عامل، چشم‌انداز و اهداف پروژه‌های بازاریابی بلندمدت را ترسیم کرده‌اند. به‌طور خلاصه، کاراجا، مردم را در مرکز هر کاری که انجام می‌دهد، قرار داده است. کاراجا تا سال 2030 به شکل جدی وارد بازار ایالات‌متحده و بازار آسیا می‌شود و تا سال 2040، همیشه در قلب هر خریدی که خانواده‌ها انجام می‌دهند، قرار خواهد داشت؛ چه در زمینه فروش حضوری و چه در بحث آنلاین.

منبع: RLI

 

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , لوازم خانگی , تجارت , ماهنامه تجارت طلایی , محیط زیست , تجارت الکترونیک , موفقیت , بازاریابی , آنلاین , مشتری , رسانه های اجتماعی , پایداری برند , کاراجا , برند ترکی , بازارهای تجاری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان