کارکنانی که «اینفلوئنسر» هستند!

کارکنانی که «اینفلوئنسر» هستند!
کارکنانی که «اینفلوئنسر» هستند!

ایده خلاقانه و جدید در خرده‌فروشی

اکثر برندها و صاحبان برند از اجازه دادن به کارکنان فروشگاه خود برای توسعه نفوذ اجتماعی و کمک به برند جهت ایجاد یک جامعه متکثر، تردید دارند. به‌عنوان یک خرده‌فروش، یکی از نقاط قوت کلیدی شما دسترسی مستقیم به مشتریان است و این به شما فرصتی می‌دهد تا یک «جامعه» اجتماعی بسازید، وفاداری محصول را افزایش دهید و فروش‌های آینده را ایجاد کنید. کارکنان فروشگاه و تعاملات آنها برای برندها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ به‌حدی که مصرف‌کنندگان باهوش‌تر می‌شوند و برای دلارهای خود رقابت می‌کنند. برای اطمینان از وجود کارکنان مناسب فروشگاه، فرآیندهای استخدام ازسوی برندها باید سخت‌تر و مهارتی‌تر شود. چگونه کارمندان فروشگاه از نفوذ اجتماعی استفاده می‌کنند؟ امروزه هر یک از ما بالقوه اینفلوئنسرهای مهمی هستیم، زیرا در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی حضور برجسته‌ای داریم. ترفند این است که از نفوذ اجتماعی کارکنان فروشگاه برای ایجاد جامعه‌ای از خریداران وفادار برند خود استفاده کنید. برند بریتانیایی جواهرات Astrid & Miyu  به‌تازگی آزمایش این مفهوم را با موفقیت آغاز کرده است.

 

 

Astrid & Miyu  استعدادها را از طریق سایت‌های شغلی سنتی و لینکدین جذب می‌کند؛ البته با‌توجه‌به متقاضیانی که کسب‌وکار خودشان یا دنبال‌کنندگان اجتماعی قابل‌توجهی دارند. در واقع این‌گونه هردو طرف ماجرا، فرصتی را برای ایجاد آگاهی از برند در میان مخاطبان جدید ارائه می‌کنند. کارکنان فروشگاه این برند پولی دریافت نمی‌کنند تا تاثیرگذار باشند و از دنبال‌کننده‌های خود استفاده کنند. آنها به‌طور مرتب به حساب‌های اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند تا در مورد فروشگاه توصیه‌هایی بدهند یا درباره نحوه پوشیدن محصولات برند و استفاده از آن، داوطلبانی برای مصاحبه بیابند. مردم دوست دارند از افرادی خرید کنند که با آنها همگام و احساس ارتباط صمیمانه داشته باشند. استفاده از کارکنان فروشگاه در ویدئوها یا آموزش‌های نحوه استفاده از برند به دستیابی به مخاطبان جدید کمک می‌کند. این بسیار بهتر از پرداخت هزاران دلار به اینفلوئنسرهای کلان برای تبلیغ برند است. در واقع همه‌چیز درمورد رشد ارگانیک مقابل پدیده زشت «رشدنمایی» است. دیر یا زود، برندها باید اهمیت «تولید محتوا» را بپذیرند و بین کاربران خود اعتماد ایجاد کنند؛ ازاین‌رو تولید محتوا به ابزاری حیاتی برای این موارد تبدیل می‌شود؛ اعتمادسازی، تبدیل مشتریان به طرفداران پرشور و ایجاد اصالت و ارتباط اجتماعی در فرآیند خرید.

 

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , تولید محتوا

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان