کاهش ده هزار میلیارد تومانی سپرده های بانکی

کاهش ده هزار میلیارد تومانی سپرده های بانکی
کاهش ده هزار میلیارد تومانی سپرده های بانکی
حرکت معکوس سپرده های بلند مدت و کوتاه مدت بانکی
در ۴ ماه امسال ۹۶۰۰ میلیارد تومان از حجم سپرده‌های بلند مدت کاسته شده و در مقابل به حجم سپرده‌های کوتاه مدت ۵۷ هزار و ۱۸۰ میلیارد و به سپرده‌های دیداری ۲۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان افزوده شد.
 
به نظر می‌رسد تحولات بازار ارز در چند ماه گذشته تا حدی بر ترکیب سپرده‌های بانکی اثرگذار بوده است.به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ارقام سپرده‌های بانکی نشان می‌دهد، نسبت سپرده‌های بلند مدت به کل سپرده‌ها در تیر ماه امسال نسبت به در بررسی تحولات بازار ارز و ترکیب سپرده‌های بانکی مشخص شد؛پایان اسفند ماه سال گذشته از 53.6 درصد به 50.5 درصد کاهش یافته است.از طرف دیگر نسبت سپرده‌های کوتاه‌مدت از 52.1 درصد به 27.4 درصد افزایش یافته است. همچنین حجم سپرده‌های دیداری از 9.6 درصد به 10.5 درصد رشد کرده است.
 
به عبارت دیگر در 4 ماهه امسال از حجم سپرده‌های بلند مدت 9600 میلیارد تومان کاسته شده و در مقابل به حجم سپرده‌های کوتاه مدت  57 هزار و 180 میلیارد تومان افزوده شده است. همچنین به سپرده‌های دیداری 22 هزار و 950 میلیارد تومان و به سایر سپرده‌های غیردیداری 6970 تومان اضافه شده است.به نظر می‌رسد تحولات بازار دارایی‌ها تا حدودی بر ترکیب سپرده‌های بانکی تاثیرگذار بوده است.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان