کاهش 70 درصدی فروش در کسب‌وکارهای مجازی

کاهش 70 درصدی فروش در کسب‌وکارهای مجازی
کاهش 70 درصدی فروش در کسب‌وکارهای مجازی

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، رضا الفت نسب با اشاره به طرح بسته حمایتی دولتی از کسب و کار‌های مجازی اظهار کرد: هنوز ابلاغیه رسمی برای پرداخت وام به فعالان کسب و کارهای مجازی اعلام نشده است.

وی افزود: با شیوع کرونا و تاثیرات منفی آن بر حوزه تغذیه و بخش‌های متضرر شده ناشی از رکود این بیماری، سازمان فناوری اطلاعات و وزارت ارتباطات اطلاعیه‌ای منتشر کردند و قرار شد وام به مبلغ ۲ میلیارد تومان به این بخش‌ها پرداخت شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی تصریح کرد: تا به امروز اقدام رسمی برای حمایت صورت نگرفته  است و به نظر می رسد حمایت از کسب و کار‌های آفلاین در اولویت قرار گرفته، شاید بعد‌ها با اعمال فشار وزارت ارتباطات نیم نگاهی نیز به کسب و کار‌های مجازی صورت گیرد.
 
وی افزود: بخشنامه معاونت علمی دفتر ریاست جمهوری بیشتر جنبه حمایت معنوی داشت و در کنار پویش‌های دیگر مانند "از خانه بخریم" نتوانست چندان موثر باشد.

الفت نسب بیان کرد: در مقایسه با کشور‌های اروپایی استارت آپ‌های ایرانی از رشد مناسبی برخودار نبودند و با توجه به شرایط اقتصادی و کوچک شدن اقتصاد عمده خرید مردم به سمت محصولات بهداشتی و تامین مایحتاج اصلی است و خرید‌های غیرحضوری چندان در اولویت نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی عنوان کرد: کاهش درآمد‌های نفتی و درآمدهای ناشی از مالیات دولت نسبت به سال‌های گذشته شرایط را برای حمایت دولت از فعالان اقتصادی سخت کرده است.

وی با اشاره به کاهش فروش کسب و کار‌های مجازی افزود: شاید خرید از اینستاگرام و تلگرام و فروشندگان خرد و غیر رسمی رونق داشته باشد، اما بنا به آمار‌های موجود میزان فروش محصولات در فروشگاه‌های مجازی کاهش ۷۰ درصدی داشته است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی عنوان کرد: البته تلنگر‌هایی برای افزایش حضور فروشندگان آفلاین در فضای مجازی ایجاد شده تا سهم ۱.۵ درصدی فروش مجازی افزایش یابد.

الفت نسب بیان کرد: بیشتر کسب و کار مانند تاکسی‌های اینترنتی و گردشگری با رکود سنگینی مواجه هستند و تعداد سفر‌ها از ۲ میلیون سفر با تاکسی‌های اینترنتی به کمتر از ۱ میلیون رسیده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی با بیان اینکه صنعت گردشگری در معرض ورشکستگی قرار گرفته است؛ گفت: کسب و کار‌های مجازی نیازمند تغییر فرم و محتوا هستند و از سوی دیگر نیازمند به حمایت از سوی دولت احساس می‌شود.
 
گفتنی است؛ شیوع ویروس کرونا و کاهش ترد‌ها مردم شرایط مناسبی را برای کسب و کار‌های اینترنتی و فروشگاه‌های مجازی ایجاد کرد، اما به دلیل سهم کم فروشگاه‌های مجازی در تامین نیاز مردم، با کاهش خرید تا ۷۰ درصد مواجه شد.

البته با توجه به اولویت مردم برای خرید محصولات بهداشتی، سایر محصولات ارائه شده در سایه قرار گرفته اند و فروش آن‌ها کاهش یافت.
 
 
منبع: میزان
تگها : استارت آپ , ویروس کرونا , کسب وکار اینترنتی , فروشگاه‌های مجازی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان